Sairausloma ja lääkärimaksut.
Jos joutuu sairauslomalle, työpaikalla ole työterveyttä ja käy kunnallisella, kuka maksaa laskut? Eikö firma nuo maksa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalta sanottiin, että minun kuuluu ne maksaa, mutta eihän se niin voi mennä vai voiko? Omasta pussista täytyy siis ne maksaa ja olla tyytyväinen, että on työpaikka. 😄
Työterveys on työterveys ja kyllä siellä voi käydä sairausloman aikanakin. Se on sinun oma valintasi, että käyt julkisella. Tai jos työterveys ei muuten kata niitä käyntejä, niin eihän tietenkään maksa.
On myös oma valinta käydä työterveydessä, joka kattaa käynnit.
Vai mitä sä sössötät?
Vierailija kirjoitti:
Maksat itse. Erittäin harvoissa kunnissa ja kaupungeissa peritään nykyään terveyskeskusmaksuja.
Yleisesti ottaen terveyskeskusmaksut ovat sellaista 25 euron luokkaa/käynti. Lääkkeistä saat Kela- kortilla korvausta. Sairausloma- ajalta saat palkkaa tai jos et saa, saat Kelan sairauspäivärahaa.
Täällä peritään kyllä. Ja sairaalan poliklinikkamaksu taitaa tällä hetkellä olla 46 euroa per käynti.
Voi hyvänen aika näitä uusavuttomia !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat itse. Erittäin harvoissa kunnissa ja kaupungeissa peritään nykyään terveyskeskusmaksuja.
Yleisesti ottaen terveyskeskusmaksut ovat sellaista 25 euron luokkaa/käynti. Lääkkeistä saat Kela- kortilla korvausta. Sairausloma- ajalta saat palkkaa tai jos et saa, saat Kelan sairauspäivärahaa.
Täällä peritään kyllä. Ja sairaalan poliklinikkamaksu taitaa tällä hetkellä olla 46 euroa per käynti.
Tarkistin huvikseni hinnat ja erikoissairaanhoidon poliklinikkamaksu on 66,70 €/käynti! Tk:ssa 28,20 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin huvikseni hinnat ja erikoissairaanhoidon poliklinikkamaksu on 66,70 €/käynti! Tk:ssa 28,20 €
Tulee nousemaan vuodeksi 2026 93,50 €/käynniltä. Tämä siis henkilöltä joka on mukana päättävien henkilöiden asioiden hoitamisessa.
Sairaalasta erityissairaanhoidostako te käytte sairauslomalaput työnantajalle hakemassa?!
Työterveys on työterveys ja kyllä siellä voi käydä sairausloman aikanakin. Se on sinun oma valintasi, että käyt julkisella. Tai jos työterveys ei muuten kata niitä käyntejä, niin eihän tietenkään maksa.