Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma ja lääkärimaksut.

Vierailija
07.02.2023 |

Jos joutuu sairauslomalle, työpaikalla ole työterveyttä ja käy kunnallisella, kuka maksaa laskut? Eikö firma nuo maksa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä ihminen itse jotain tässä maailmassa maksa! Miksi työnantaja olisi moiseen velvoitettu?

Vierailija
2/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta sanottiin, että minun kuuluu ne maksaa, mutta eihän se niin voi mennä vai voiko? Omasta pussista täytyy siis ne maksaa ja olla tyytyväinen, että on työpaikka. 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joutuu maksamaan.

Vierailija
4/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalta sanottiin, että minun kuuluu ne maksaa, mutta eihän se niin voi mennä vai voiko? Omasta pussista täytyy siis ne maksaa ja olla tyytyväinen, että on työpaikka. 😄

No mut kai saat palkkaa edes vai onko joku ilmais työharjoittelu.

Vierailija
5/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin itse, mutta sen jälkeen sinun täytyy saada summa työpaikalta. Jokaisella työpaikalla täytyy olla työterveys.

Vierailija
6/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos työnantajan työterveyssopimus ei kata lääkäripalveluita, niin itse se on hankittava se lääkärintodistus. Joko julkiselta tai yksityiseltä.

Vierailija
7/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sun työterveyteen kyseiset palvelut kuulu niin ihan itse maksat.

Vierailija
8/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0-soppari. En siis tiedä kuinka menee. Ei tunnu oikein kukaan tietävän..

Vierailija
9/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin itse, mutta sen jälkeen sinun täytyy saada summa työpaikalta. Jokaisella työpaikalla täytyy olla työterveys.

Työterveys on pakollinen, mutta minimitaso kattaa vain työhöntulotarkastukset, tietyt vuositarkastukset, ja jotain työoloselvityksiä tms. mutta ei lääkäripalveluita. Se on sitten työnantajasta kiinni, haluaako ostaa myös ne lääkäripalvelut.

Vierailija
10/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat itse. Erittäin harvoissa kunnissa ja kaupungeissa peritään nykyään terveyskeskusmaksuja.

Yleisesti ottaen terveyskeskusmaksut ovat sellaista 25 euron luokkaa/käynti. Lääkkeistä saat Kela- kortilla korvausta. Sairausloma- ajalta saat palkkaa tai jos et saa, saat Kelan sairauspäivärahaa. 

Vierailija
11/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se just noin menee.

Meillä vaaditaan hoitajan/lääkärin todistus heti ensimmäisestä päivästä alkaen, lisäksi eka päivä on palkaton jos on ollut töissä alle 2v.

Niin ja siis itse joudutaan maksamaan tk-käynnit.

Vierailija
12/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne! Kertokaa viisaammat mitkä on 0-soppareilla tekevien oikeudet?

Vierailija
13/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat itse. Työnantajan velvollisuus on järjestää ehkäisevää työterveyttä, ei akuuttivastaanottoa. 

Vierailija
14/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu loman syystä. Jos otan silarit niin ei tietenkään kuulu työnantajalle. 

Vierailija
15/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat palkkaa jo sovituista vuoroista. Työehtosopimus määrittää saatko puolikkaan tuntipalkan ja onko omavastuuaikaa. 

Vierailija
16/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tilanne! Kertokaa viisaammat mitkä on 0-soppareilla tekevien oikeudet?

Sama jatkaa.. Itse olen siis 5 viikkoa sairauslomalla. Mitään rahaa en ole saanut. Ilmeisesti Kelasta täytyy hakea sairauspäivärahaa?

Vierailija
17/28 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä terveysasemalla laakärillä, hoitajalla ja labrakokeet ovat maksuttomia. Ongelma, että ei saa aikoja.

Vierailija
18/28 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä hoitajantodistuksen lapselle joutuu hakemaan yksityiseltä ja kolmen päivän poissaoloon tarvitaan todistuksia n. 100 eurolla. Viikon todistukset maksaa n. 200 euroa ja kolmen päivän jälkeen loppuu palkanmaksu.

Ai kun kiva juttu. Kyseessä pieni "duunariyritys" jossa on näin kova linja.

Vierailija
19/28 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä hoitajantodistuksen lapselle joutuu hakemaan yksityiseltä ja kolmen päivän poissaoloon tarvitaan todistuksia n. 100 eurolla. Viikon todistukset maksaa n. 200 euroa ja kolmen päivän jälkeen loppuu palkanmaksu.

Ai kun kiva juttu. Kyseessä pieni "duunariyritys" jossa on näin kova linja.

Miksi lainmukainen linjaus on sinusta kova? Noinhan sen tulee ollakin, muutenhan perheet säästäisi päivähoitomaksuissa ja hoitaisi lapsensa itse, ilmoittaisi vain työantajalle, että sorry, lapsi on sairas.

Vierailija
20/28 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työterveyshuolto ei kata lääkärikäyntejä, niin tietysti maksetaan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan