Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajaksi

Huolestunut herra
07.02.2023 |

Hei

Olen pohtinut kouluttautumista lähihoitajaksi. Olen siis 25-vuotias mies ja ala kiinnostaa, mutta mietin mahtaako se olla sosiaalinen itsemurha nimenomaan naisten kiinnostuksen suhteen. Olen tapaillut elämäni aikana useita naisia, mutta olen aikaisemmalta koulutukseltani talonrakentaja. Mietin vaan, että alkavatko naiset hyljeksimään minua, jos alan hoitajaksi eli "naiselliselle" alalle. Tämä saattaa kuulostaa typerältä huolella, mutta en usko sen olevan täysin aiheeton ja siksi kysyisinkin teiltä, että miten te tai jos tiedätte lähipiiristä hoitaja miehiä, niin kuinka heihin suhtaudutaan, jos muuten eivät olet mitenkään epämiehekkäitä.

Kiitos jo eukäteen

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Opiskelen lähihoitaja- ensihoitajaksi. Voit työskennellä ambulanssissa, ensiavussa tai leikkaussalissa lääkintävahtimestarina. Kurssillasi on paljon naisia, ja koukussa samoin. Jos olet fiksu ja mukava, niin löydät naisen opiskeluaikanasi. Ja jos et, niin ensihoitajana varmasti.

Onnea opintoihisi!

Vierailija
2/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epämiehekäs ala. Miehiä jopa arvostetaan alalla enemmän ihan vain sukupuolensa vuoksi. Ehkä vallitseva epäsäännöllinen kolmivuorotyö viikonloppuine ja pyhineen mietittyäisi.

Olen vaihtanut sh:n töistä muulle alalle päivätöihin, enkä sen alan realiteetit tietävänä hakeutuisi parisuhteeseen 24/7 vuorotyöläisen kanssa. Eikä tietysti tarvitsekaan, kun olen naimisissa. Mutta jos. Niin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin heti miehen, joka työskentelee hoitoalalla, arvostan👍

Vierailija
4/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hae lääkikseen? Mikäli opiskelua pohdit niin lääkis hyvä vaihtoehto.

Vierailija
5/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, voithan vaihtaa sukupuolesi naiseksi.

Vierailija
6/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen naisvaltaisella alalla ja miehiä on meillä töissä yksi kymmentä naista kohtaan. Minusta se on hyvä, että miehiä on ja heitä saisi olla enemmän. En ajattele heistä sen kummemmin kuin naispuolisista työkavereistakaan. En kyllä ns. palvo maata heidän jalkojen allakaan, mutta yksinkertaisesti hyvä, että heitä on, mutta ei se ole sen kummempaa.

Vierailija
7/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä hoitoalalla yksityisellä työpaikassa, jossa mieshoitajat sai parempaa palkkaa kuin naiset riippumatta työkokemuksesta tai osamisesta. Tästä on toki kohta kymmenen vuotta aikaa.

Vierailija
8/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei liity nyt aloitukseen mitenkään, mutta olen kanssa törmännyt tuohon palkkauksen "mieslisään".

Miespuolisten hoitajien työsuorituksen ongelmiin myös tartuttiin välinpitämättömämmin kuin naisten, esim. työaikojen noudattaminen tai välittömät työtehtävät, kuten tiskaus, ruoka- ja pyykkihuolto, jotka kuuluivat ai

kaikkien tehtäviin hoitotyön ohella.

Vierailija
9/9 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hitossa ala. Oon 15v ollu ja kroppa rikki, mieli rikki, tili tyhjä. Ei kavereita koska yövuoro aina kun joku pyytää johonkin.

Älä. Hitossa. Ala. Juokse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä