Pesetkö salivaatteet joka käynnin jälkeen?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä muuta heitätte sinne pesukoneeseen? Yhdet pikkuhousut ja jotain, pyörii melkein tyhjänä.
Se, että pesee vaatteet joka käytön jälkeen ei tarkoita välttämättä sitä, että ne laitettaisiin saman tien koneeseen. Mä laitan pyykkikoriin ja pesen sitten, kun pyykkiä on riittävästi.
Ja se pyykkikori ja huone missä pyykkikori on ei sitten haise vai?
Tämäkin ketju kertoo miten likaisia suomalaiset on. Ilmeisesti ei pestä muitakaan vaatteita kovin usein, kyllä sen haistaa.
Kannattaa muistaa tätä ketjua lukiessa että:
Liikalihavuus on kiusalliselta tuntuvan hikoilun yleisin syy. Suuri kudosmassa tuottaa paljon lämpöä, joka poistuu hikoilemalla. Tähän auttaa painon pudotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä muuta heitätte sinne pesukoneeseen? Yhdet pikkuhousut ja jotain, pyörii melkein tyhjänä.
Se, että pesee vaatteet joka käytön jälkeen ei tarkoita välttämättä sitä, että ne laitettaisiin saman tien koneeseen. Mä laitan pyykkikoriin ja pesen sitten, kun pyykkiä on riittävästi.
Ei se hiki kuivuttuaan enää sieltä pyykkikorista kauas haise. Eri asia, jos vetäisi sen hikisen vaatteen uudestaan päälle, siinä se haisisi oman nenän alla, varsinkin sitten kun kostuu hiestä uudestaan. Ja kylppärissä on mulla pyykkikori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haise, kun kuivattaa vaatteet ennen koriin laittoa. Jos haisee, on joko häikkää elimistössä, ilmanvaihdossa tai pesee vaatteet liian alhaisessa lämpötilassa.
Peruskielenkäytössä sanotaan virheellisesti, että hiki haisee. Puhdas hiki ei kuitenkaan haise.
Hiki on vain vettä, ja runsaammin hikoiltaessa siinä on mukana hajuttomia suoloja. Haju syntyy ihon bakteerien vaikutuksesta.
https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ihonhoito/hiki-on-kehon-hajuton-apu…
Kun peseytyy ennen salille menoa niin vaatteiden hiki ei haise.
En pue samoja uudestaan pesemättä välillä, yhh. Aiemmin heitin vaatekerran yksistään pikapesuun heti käytön jälkeen, mutta nykyään kerään useampia pestäväksi kerrallaan, kun tajusin olevani törkeän epäekologinen.
Paikkoja, joissa virukset ja bakteerit oikein muhivat!
Mitähän muuta ihmiset harrastavat nykyään, vai onkohan se pelkästään jollakin salilla käyntiä?
Joka salikerralle laitan puhtaat vaatteet. Käytetyt laitan kuivumaan ja odottamaan pesua, kun kerran viikossa pesen koko viikon pyykit.
Todellakin pesen, mun hiki ei haise, mutta onhan ne likaiset kun käyttää samoja laitteita muiden kanssa. Onneksi mulla on aika paljon urheiluvaatteita, ettei nyt ihan melkein tyhjänä tartte pesukonetta pyörittää. Mutta urheiluvaatteista puheen ollen, jos käyn ulkona lenkillä eivätkä vaatteet ole ihan märät hiestä, niin niitä kyllä voin käyttää pari kertaa.
Eihän salilla muutaku korkeintaan kainalot vähän kastu ja nekään ei haise. Eri asia joku reipas pyörälenkki tai juoksu
Välillä tuntuu että on liioiteltua pestä jokaisen kerran jälkeen, mutta sitten taas en tykkää tunteesta, että satan ehkä haista, varsinkin kun sali on sellainen, että kävijöillä on uudet vaatteet ja yleisesti on huolitellun oloista porukkaa. Jossain kellarisalilla en ehkä miettisi samalla tavalla. Mutta tuo tuuletus voi ehkä riittää jossain tapauksissa.
Joka kerta. Onhan mulla nyt useampi salivaatekertakin, ettei tarvii paskasissa kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ajatus, että muuta pyykkiä ei syntyisi kuin nuo salivaatteet ja yhdet pikkuhousut? Kai jokainen käyttää muitakin vaatteita, ja perheellisellä nyt väkisinkin on siellä pyykkikorissa jotain pestävää. Eihän niitä tarvitse joka päivä pestä.
Jos konserttisalissa käynnin jälkeen, en pese. Jos kuntosalin jälkeen , pesen.
Vierailija kirjoitti:
Peruskielenkäytössä sanotaan virheellisesti, että hiki haisee. Puhdas hiki ei kuitenkaan haise.
Hiki on vain vettä, ja runsaammin hikoiltaessa siinä on mukana hajuttomia suoloja. Haju syntyy ihon bakteerien vaikutuksesta.
https://www.apteekki.fi/terveydeksi/ihonhoito/hiki-on-kehon-hajuton-apu…
Joisitko jonkun tuntemattoman pullotettua hikeä, jos se mielestäsi on PELKKÄÄ vettä?
Hyi hemmetti! Ei ihme että salilla haisee ihan järjettömän pahalle, kun ihmiset ei näköjään haista omia likaisia vaatteitaan ja hikeään. Sanonta 'oma p-ska ei haise' pätee suomalaisiin...
Voin kertoa, että muut kyllä haistaa =O
Täh? Urheiluvaatekertoja on useita eli käytön jälkeen laitetaan kuivumaan ja sitten pyykkikoriin odottamaan pesua muiden vaatteiden kanssa.