Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku hyötynyt kryptoista taloudellisesti?

Vierailija
06.02.2023 |

Vai onko se huijaus? Mikä on järkevän ihmisen käsitys kryptovaluutasta? Kaverini sijoitti niihin vajaa pari vuotta sitten ja sanoi että tulee saamaan sijoittamansa rahat takaisin. Nyt ei ole enää puhunut mitään koko asiasta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kukaan ei ole hyötynyt kryptoista taloudellisesti. Harmi.

Vierailija
2/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti aikoinaan bitcoinia pilkkahintaan, myi kun olivat arvossaan. Ihan mukavat rahat sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisesti on monet hyötyneet. Miksi ihmeessä maksaisin tyhjästä luodusta numerosarjasta jotain? Ostaisitko sinä ##&&5436/#@%^&*[(?,7777;;%%#@+%€" esim. 5000€:lla, jos olet kiinnostunut voin tehdä sinulle noita lisää ja voit sitten myydä niitä 6000€:lla kavereillesi.

Hyvä diili sinulle!

Vierailija
4/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn ja ostan kryptoja. Olen 4276336€ voitolla tällä hetkellä. Kun sinä paniikissa myyt, minä ostan. Kun hinnat nousee minä myyn.

Vierailija
5/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies osti aikoinaan bitcoinia pilkkahintaan, myi kun olivat arvossaan. Ihan mukavat rahat sai.

Toivottavasti on rahoja säästössä, sillä melkoiset mätkyt tulossa.

Vierailija
6/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyramidihuijauksen huipulla olevat hyötyy aina.

Vierailija
7/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä nyt mätkyt tulisi, jos on maksanut verot tunnollisesti?

Vierailija
8/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein niillä suht helposti rahaa. Ne ei ole investointikohde vaan uhkapeliä. Nyt niihin en laittaisi mitään.

Vierailija
9/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monikin on hyötynyt, mutta ei se sitä faktaa muuta että niillä ei ole mitään muuta kuin spekulatiivinen arvo. Suomeksi: Arvo on siinä että ihmiset uskovat että löytyy vielä suurempi hölmö maksamaan siirtä rahaa.

Vierailija
10/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei olisi hyötynyt, ei niistä olisi kouhotettu niin paljon viime vuosina.

Vierailija
11/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme moninkertaistaneet omaisuutemme isolla riskinotolla. En voi suositella kaikille, kun sen verran stressaavaa, mutta kovalla perehtymisellä se voi onnistua kryptoissa nopeammin kuin millään muulla keinolla.

Vierailija
12/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suosittele kalliita kryptoja, ellei todellakin ole rahaa mitää polttaa pahimmassa tapauksessa ilmaan. Kryptojen arvon manipulaatioalttius on osakkeisiin nähden potenssiin 10, mikä jo itsessään tekee niistä todella hölmön sijoitusinstrumentin. Ponzimaisista elementeistä johtuen ovat myös eettisesti erittäin arveluttavia. BC ja Etherin kultapäivät olivat silloin, kun niiden arvo mitattiin kympeissä tai korkeintaan satasissa. 

Vierailija
13/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn ja ostan kryptoja. Olen 4276336€ voitolla tällä hetkellä. Kun sinä paniikissa myyt, minä ostan. Kun hinnat nousee minä myyn.

Minulakin on mielikuvituskryptoja triljoona viisituhatta miljadia. Ainut ongelma on etten voi muuttaa niitä rahaksi.

Vierailija
14/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siitä nyt mätkyt tulisi, jos on maksanut verot tunnollisesti?

Ajatus mätkyistä lohduttaa kateellista.

Vierailija
15/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein niillä suht helposti rahaa. Ne ei ole investointikohde vaan uhkapeliä. Nyt niihin en laittaisi mitään.

Näin juuri. Kryptoihin rahan laittaminen on lottoamiseen verrattavaa uhkapeliä, jossa voi hyvällä tuurilla saada isot voitot, mutta paljon suuremmalla todennäköisyydellä menettää rahansa.

Vierailija
16/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasummapeliä. Jos joku voittaa niin samalla joku toinen häviää. Kokonaisuutena kryptot ei tuota mitään.

Tietysti yksilötasolla voi jäädä voitolle tai tappiolle.

Vierailija
17/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollasummapeliä. Jos joku voittaa niin samalla joku toinen häviää. Kokonaisuutena kryptot ei tuota mitään.

Tietysti yksilötasolla voi jäädä voitolle tai tappiolle.

GameStop skandaali osoitti, että osakearvon manipulointi onnistuu melko helposti. Kryptojen arvon manipulointi on tähän verrattuna lastenleikkiä.  

Vierailija
18/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä kautta, että tein niillä tappiota, mutta ostin ne myös takaisin. Eli myin tehden noin 10 000€:n tappiot ja kun samaan aikaan olin saanut vuokratuloja 15 000€, maksoinkin veroja niissä vain 5000€:sta. Verottaja hyväksyy tämmöisen.

Nyt odotan, että ne nousevat. Lähinnä Bitcoin.

Vierailija
19/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Kryptoihin rahan laittaminen on lottoamiseen verrattavaa uhkapeliä, jossa voi hyvällä tuurilla saada isot voitot, mutta paljon suuremmalla todennäköisyydellä menettää rahansa.

Ei, jos pysyy Bitcoinissa.

Vierailija
20/40 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on hyötynyt jotka lähti ajoissa mukaan. Itse ostin pari vuotta sitten ja nyt ovat 70 % miinuksella. No onneksi ei isot rahat kyseessä.