Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyykö Jumala?

19.11.2006 |

Olen jostain kuullut, uskovaisten suusta, että Jumala hyväksyy jokaisen omana itsenään. Hyväksyykö? Itse en ole varsinaisesti kovin paha, en ole tappanut, lyönyt, varastanut tms. mutta silti tuntuu, etten ole niin hyvä kuin esim. uskovaiset ovat. Uskonikin Jumalaan on hyvin pieni, eli joskus uskon, toisinaan en usko.

Miksi, jos Jumala hyväskyy jokaisen, osa joutuu helvettiin, osa pääsee taivaaseen? Olen ihan pihalla.

Peace.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joulun tähti pieni,

sä kirkkain tähtönen,

valollas johda tieni

seimelle Jeesuksen.

Sen mikä täällä maassa

sydäntä ahdistaa,

majassa autuaassa

armosta anteeks´saan.

Katseensa hyvyydessä

jää saahan sulaa pois,

niin että sydämessä

oikea joulu ois.

Ja sydämeni seimeen,

asuntoon halvimpaan,

armosta lapsen kalliin

vain saisin asumaan.

Oi joulun lapsi pieni,

lahjoista ihanin,

johdata mainen tieni

sun luokses kotihin.

Vierailija
2/13 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanis73:

Olen jostain kuullut, uskovaisten suusta, että Jumala hyväksyy jokaisen omana itsenään. Hyväksyykö? Itse en ole varsinaisesti kovin paha, en ole tappanut, lyönyt, varastanut tms. mutta silti tuntuu, etten ole niin hyvä kuin esim. uskovaiset ovat. Uskonikin Jumalaan on hyvin pieni, eli joskus uskon, toisinaan en usko.

Miksi, jos Jumala hyväskyy jokaisen, osa joutuu helvettiin, osa pääsee taivaaseen? Olen ihan pihalla.

Erittäin hyviä kysymyksiä! Koetan valaista asiaa niin hyvin kuin osaan.

Jumalalle kelpaa vain TÄYDELLINEN synnittömyys.

Sanoit, ette ole koskaan tappanut. Oletko koskaan suuttunut toiselle ihmiselle, tai sanonut toiselle pahasti? Jos olet, olet syyllistynyt tappamiseen.

Matt. 5:22

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: ' Senkin hölmö' , on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: ' Sinä hullu' , on ansainnut helvetin tulen. [

Meistä jokainen on varmasti montakin kertaa elämässään suuttunut toiselle ihmiselle, ja jopa haukkunut vasten kasvoja (tai selän takana). Meistä jokainen on syntinen.

Nyt tulemmekin taas siihen, että Jumalalle ei kelpaa kuin täysin synnitön ja pyhä. Mutta jopa pieni paha ajatus tai pieni paha ele tai katse toista ihmistä kohtaan, on kadottava synti.

Ihminen ei kelpaa sellaisenaan Jumalalle, koska tekee joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin. Siksi ihmisen on keksittävä uusi tapa kelvata Jumalalle.

Ihmisellä ei ole mitään muuta tietä pelastukseen ja Jumalan luokse, kuin Jeesus Kristus. Hän eli pyhän elämän, kärsi rangaistuksen, joka olisi kuulunut ihmiselle, ja voitti kuoleman ylösnousemuksellaan. Kun ihminen kääntyy ja alkaa uskoa Jeesukseen, hän on Jumalan silmissä aivan yhtä pyhä ja puhdas ja täydellinen kuin Jeesus, ja on näin saava pelastuksen.

Kun ihminen on saanut Kristuksen sydämeensä, Jumala hyväksyy hänet juuri sellaisena kuin hän on.

Kysyit, miksi kaikki sitten eivät pääse taivaaseen. Joillekin ihmisille ei kelpaa Jumalan valmistama pelastus Jeesuksessa. Jos ihminen ei ota Jeesusta sydämeensä, hän ei kelpaa Jumalalle. Jeesus on ainoa tie, jonka kautta voimme kelvata Jumalalle. Minä rukoilen ja toivon koko sydämestäni, että kaikki ihmiset pelastuisivat!

Toivottavasti sait edes jotain irti :) Sinunausta Sinulle, ystävä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen syyllistynyt vaikka mihin pahaan, jos sitä noin ajattelee. Olen valehdellut, puhunut pahaa, tuntenut vihaa ja kaunaa yms. En tosiaan ole mitenkään superhyvä ihminen.

Miten Jeesus otetaan vastaan? Vaatiiko se sitten ns. porukoissa pyörimistä eli kirkossa käymistä, elämän muuttamista tms.?

Minä olen hirveän tapoihini tottunut eikä minusta varmaan olisi elämään minulle vierasta elämää, kokisin sen teeskentelyksi. Mutta rauhaa kaipaisin ja varmuutta siitä, että Jumala katsoo minua hyväksyvästi " pilven reunalta" .

Vierailija
4/13 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvin yksinkertaista. Voit tehdä sen vaikka tässä ja nyt.

Rakas ystävä, sinun kaikki syntisi on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä! Usko se juuri sellaisena kuin olet! Silloin olet Jumalan lapsi, ja kelpaat hänelle.

Kun saat uskon Jeesukeen, siitä seuraa elämä kristittynä. Mutta sinun ei tarvitse itse huolehtia siitä, Jumala pitää huolen siitä!

Jos haluat kirjoitella sähköpostia, olisiko sinulla osoitetta jonka voisit laittaa tänne? Omassa osoitteessani näkyy nimeni, joten en halua julkistaa sitä.

Rukoilen puolestasi!

Vierailija
5/13 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hyvä mieli tuli viesteistäsi, kun et kaunistellut tms. Lupasit rukoillakin, kiitos siitäkin.

Minulla ei ole sellaista sähköpostiosoitetta, jonka uskaltaisin laittaa yleiselle palstalle, mutta jään mielelläni seuraamaan keskusteluja täällä. En tiedä miksi Jumalan hyväksyntä on tullut viime päivinä minulle tärkeäksi, ehkä tämä kova maailma ja väsymys aheuttaa sitä, että kaipaa rauhaa.

Hyvää alkavaa viikkoa sinulle ja muillekin!

Vierailija
6/13 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinulle tulee jossain vaiheessa kova halu puhua, keksitään joku ratkaisu miten saadaan yhteys toisiimme! jos ei muu auta, niin täytyy julkistaa se oma nimi. Onhan tämä toki tärkeämpi asia kuin oma kunnia :)

Mutta hyvää jatkuvaa viikkoa myös sinulle! :)

Vierailija
7/13 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu herätti minussa kysymyksen eli oletko siis sitä mieltä että voi olla uskovana ja silti olla käymässä kirkossa ja seurakunnan tilaisuuksissa säännöllisesti. Mihin " ryhmään" sinä itse kuulut.

Vierailija
8/13 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvänä tai hurskaana krsitittynä ilman että käy kirkossa tms tilaisuuksissa.

Vierailija
9/13 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepekka:

Tämä keskustelu herätti minussa kysymyksen eli oletko siis sitä mieltä että voi olla uskovana ja silti olla käymässä kirkossa ja seurakunnan tilaisuuksissa säännöllisesti. Mihin " ryhmään" sinä itse kuulut.

olla käymäTTä? Anteeksi jos saivartelen, mutta en ollut varma, ymmärsinkö oikein.

Minä uskon, että ihminen tarvitsee seurakunnan, jossa voi kuulla elävää Jumalan sana. " Usko tulee kuulemisesta" , sanoo Raamattu.

Sanis kuitenkin kysyi, onko hänen pakko sitten alkaa kulkemaan seurakunnan tilaisuuksissa.

Minusta on tärkeää, että ensin tulee usko, ja sitten vasta elämä kristittynä, jonka Jeesus vaikuttaa lapsessaan. Ei siis niin, että kun käyn seurakunnan tilaisuuksissa, olen uskovainen. Vaan koska olen uskovainen, käyn seurakunnan tilaisuuksissa, että saan uskolleni vahvistusta. Ymmärsitkö, mitä tarkoitan?

Eli kun ihminen saa uskon, hänelle tulee sen myötä myös halu kuulla Jumalan sana ja olla seurakuntayhteydessä. Sen halun vaikuttaa Jumala. Siksi sanoin ettei hänen tarvitse itse huolehtia asiasta, koska Jumala vaikuttaa sen, että hän haluaa seurakuntayhteyteen ja Jumalan sanan kuuloon.

Vierailija
10/13 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuulun esikoislestadiolaiseen seurakuntaan, mutta yhtä lailla tykkän käydä kirkossakin.

Vierailija
11/13 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvin rautalangasta vääntämistä ennenkuin tajusin mitä tarkoitit viestissäsi Sanikselle:)

Vierailija
12/13 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain Jumala voi vastata kysymykseesi, joten mikset kysy häneltä? Eli kehoitan sinua rukoilemaan toisin sanoen :-)

Vierailija
13/13 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikkoaikasi kuulostaa ihan omaltani pari vuotta sitten. Tunsin Jumalan vetävän minua puoleeni ja ajattelin ihan samanlaisia ajatuksia: Miten se Jeesus oikein otetaan vastaan, pitääkö muuttaa omaa elämää, en tuntenut itseäni sen arvoiseksi että voisin rukoilla, mietin olenko " tarpeeksi hyvä ihminen" jne. Voin sanoa tulleeni elävään uskoon melkein vuoden kestäneen etsikkoajan jälkeen ja se on yksi elämäni iloisimmista tapahtumista :) En " pyöri porukoissa" ;) mutta käyn kyllä kirkossa koska sieltä saa eväitä ja miettimisen aiheita ja se vahvistaa uskoa. Luen Raamattua suht usein ja minulla on muutamia kristittyjä ystäviä. Parasta on, että usko vaikuttaa " sisältä päin" eli en ainakaan itse ole kokenut että minun olisi pitänyt muuttaa elämääni jotenkin, vaan ihan itsestään olen muuttunut tai asenteeni on muuttunut...

Voimia etsikkoaikaasi :)

sanis73:

Kyllä minäkin olen syyllistynyt vaikka mihin pahaan, jos sitä noin ajattelee. Olen valehdellut, puhunut pahaa, tuntenut vihaa ja kaunaa yms. En tosiaan ole mitenkään superhyvä ihminen.

Miten Jeesus otetaan vastaan? Vaatiiko se sitten ns. porukoissa pyörimistä eli kirkossa käymistä, elämän muuttamista tms.?

Minä olen hirveän tapoihini tottunut eikä minusta varmaan olisi elämään minulle vierasta elämää, kokisin sen teeskentelyksi. Mutta rauhaa kaipaisin ja varmuutta siitä, että Jumala katsoo minua hyväksyvästi " pilven reunalta" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän