Haluaisitko auttaa?Oulun-lääni
Hei! Haluaisitko lainata tavalliselle hetero avioparille kohtuasi?:)
Kommentit (21)
Ja tulishan siitä aika paljon kulujakin yms.
Kulut korvataan tietenkin (ihan kaikki), mutta Suomessa " lainauksesta" ei saa maksaa palkkaa. Mutta... Miksi haluaisit auttaa? Miksi haluaisit auttaa ihan tuntemattomia taviksia?:)
mutta en kyllä näe syytä kieltäytyäkään. Oman lapsen saaminen on maailman ihanin asia ja haluaisin kyllä auttaa joskus tulevaisuudessa ap:n kaltaisia ihmisiä ja heidän miehiään. Toivotan onnea etsinnöille ja toivottavasti " tärppää" pian!=)
Auttaisin, koska olen niin avulias. :D
Miksi en auttaisi? Mulla on kolme ihanaa lasta ja mielelläni auttaisin muita kokemaan saman onnen.
(Niin, lisäksi mä olen Helsingistä, eli ei taitaisi onnistua, vaikka mies suostuisikin.) Toivottavasti löydätte jonkin ratkaisun. Onnea teille!
Millaiset ehdot ja odotukset on kohdun vuokraajalle?
-17
Itsellänikin ollut vaikeuksia saada lapsia. Kuitenkin kaksi lasta saatu. Nuorin tosin on ihan pieni vauva vielä eli uusi raskaus ei olisi ajankohtainen kyllä vähään aikaan. Olen sitä mieltä että kroppa tarvitsee aikaa palautua synnytysten välillä.
Oletteko ottaneet selvää asioista? Onnistuuko ja jos niin missä?
Millaisia vaatimuksia teillä on synnyttäjälle?
Pidetään tää kuitenkin ylhäällä:)<3
Hei! Ihanaa,että on sinunlaisiasi ihmisiä! En tiedä onnistuisiko asia vaikka miehesi suostuisikin. Jokatapauksessa meidän ja " sijaisäidin" olisi käytävä Helsingin Väestöliiton psykologin ja lääkärin juttusilla varmistamassa kaikkien henkinen ja fyysinen sitoutuminen asiaan. Tilanteemme on siinä mielessä onnellinen,että olemme väestöliiton " hoidossa" , ainakin osittain. Sijaisäidin löytäminen on vaan niin kovin hankalaa. Ajattelet kyllä ihanasti:)
Kiitos! Onnea kyllä tarvitaan! Tai pikemminkin lottovoitto!:)
Ihana,että on sinunlaisiasi ihmisiä. Meillä ei ole minkäänlaisia vaatimuksia " sijaisäidille" , ihan normaalit terveelliset elämäntavat. Millaisia vaikeuksia raskaaksi tulemisen suhteen sinulla on ollut? Hoidot voidaan tehdä Oulun Väestöliiton klinikalla, mutta ainakin yksi käynti Helsingin Väestöliitolla on pakollinen.:)
Palkinnoksi minulle ei siitä ilosta riittäisi ventovieraiden hymy ja kantamani lapsen poisluovuttaminen.
Olen monesti miettinyt, että auttaisin mielelläni lapsettomia jollain tavoin, mutta esim. munasolujen luovutus ei kohdallani tunnu hyvältä ratkaisulta. Voisin siis ehkä kuvitella toimivani sijaiskohtuna, vaikka edellinen raskauteni olikin hankala ja vannoin, etten koskaan enää halua olla raskaana... ;)
Hei! Kiitos teille ja mukavaa joulun odotusta! Jos haluatte palailla asian tiimoilta niin ilmoituksemme löytyy mm. Vauvan ja toisen sisarlehden sivuilta:)
Vierailija:
Olen monesti miettinyt, että auttaisin mielelläni lapsettomia jollain tavoin, mutta esim. munasolujen luovutus ei kohdallani tunnu hyvältä ratkaisulta. Voisin siis ehkä kuvitella toimivani sijaiskohtuna, vaikka edellinen raskauteni olikin hankala ja vannoin, etten koskaan enää halua olla raskaana... ;)
Hei! Kiva,että noin ihanasti ajattelevia ihmisiä on olemassa. Jos asia on joskus vielä mielessäsi niin ilmoituksemme löytyy mm. molempien vauvalehtien sivuilta(lapsettomuus). Mukavaa joulun odotusta!:)
Entä miten kohdunvuokraajan äitiyshuolto ja äitiyslomat hoituu?
Vierailija:
Entä miten kohdunvuokraajan äitiyshuolto ja äitiyslomat hoituu?
Laki sallii vielä " kohdunvuokrauksen" . Synnyttävä äiti saa kaikki samat " etuisuudet" kuin muutkin äidit. Lapsen synnyttävä äiti luovuttaisi syntyneen lapsen biologisille vanhemmille adoption kautta. Näin toimitaan nykyisen lain mukaan. Sitten kun laki muuttuu " sijaisäitiyttä" ei sallita. Vielä on kuitenkin aikaa ja käsittääkseni keskeneräiset hoidot jatketaan loppuun. Olisitko sinä kiinnostunut asiasta?:)
Mulla kaikki raskaudet olleet helppoja ja vastikään tuumailin josko alkaisin sijaisraskaaksi yhdelle tuttavaperheelle (eivät siis ole pyytäneet, kunhan itse tuumailin et heidän pitäis saada se haluamansa lapsi) jotka yrittäneet vuosikausia. Mies kuitenkaan ei suhtautunut positiivisesti ja nyt tuolla parilla on viimein oma vauva tulossa pikapuoliin. Ap:ta en taida voida ulkomailla asuvana auttaa mutta toivottavasti joku muu voi, luulen et aika moni ajattelee samalla tavalla kuin minä?
Mulla on kanssa kaikki raskaudet ollu helppoja ja toivon että muutkin ihmiset saisivat kokea vanhemmuuden onnen. Uskon että voisin luopua (jopa helpostikin) kantamastani lapsesta, kun alusta asti olisin siihen asennoitunut. Sukusolutkaan eivät olisi minun ja tietäisin minne lapsi on menossa, joten lapsikaan ei olisi minun.
Haluaisin tehdä kirjallisen sopimuksen ennen raskautta, että lapsen biologiset vanhemmat sitten varmasti vastaa kaikista kustannuksista ja ottavat lapsen vastaan. Myös niissä tapauksissa jos lapsi syntyisi keskosena, vammautuisi, kuolisi yms. Näitä ikäviä (epätodennäköisiä, mutta mahdollisia) tilanteitakin pitäisi miettiä etukäteen.
Meille uusi vauva itselle (erityisesti keskonen, vammainen tai muuten erityisen vaativa) olisi aika taloudellinen ja henkinen katastrofi.
Olen ilman kohtua syntynyt, kuitenkin normaalisti toimivat munasarjat omistava nainen. " kohdun lainaaminen" on meille ainoa tapa saada biologinen lapsi. Haluaisimme niin kovasti perustaa perheen.