Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viiden vaatteen vuosi

Vierailija
05.02.2023 |

Löytyykö muita haasteeseen osallistujia? Viime vuonna ostin 3 uutta vaatetta, joista 2 imetysmekkoja. En löytänyt siihen hätään sopivia käytettynä.

Tämän vuoden saldo nolla. Löysin kyllä 2 kaunista pellavamekkoa käytettynä ja ostin. Tiedän, että niistä on iloa pitkään. Saattavat päästä myös ystävälle lainaan!

Toivon, että moni muukin löytää käytettyjen vaatteiden äärelle haasteen myötä. Itsellä inhotus pikamuotia kohtaan tuli, kun työskentelin sen parissa joitakin vuosia. Oli asiakkaita, jotka tilasivat liki päivittäin uusia vaatteita. Ja tietysti palauttivat. Järjetöntä rumbaa edestakaisin ja ympäristölle täysin kestämätöntä.

Mikä teitä motivoi osallistumaan? Tai miksi ette osallistu? Sekin kiinnostaa!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja tänä vuonna en ole ostanut vielä yhtään vaatetta.

Viime vuoden ainoa ostos oli talvikengät kun entiset oli jo revenneet kyljestä, tosin jätin ne vielä esim. lumityöhommien kengiksi niin ei tarvitsisi uusia kenkiä heti rasittaa niissä.

Huonoksi menneitä vaatteita olen säästellyt kotivaatteiksi ja likaisempien töiden vaatteiksi, sitten kun alkaa olla melko repaleisia ja räjähtäneen näköisiä, heitän ne roskiin, tosin niistäkin joitain käytän vielä puhdistusrättinä tms. vaikkakin mikrokuituliina on kyllä ominaisuuksiltaan paras.

Esim. vielä on yksi 90-luvun tuulitakki semmoisena likaisempien töiden takkina, pesinkin sen vielä tässä joku vuosi sitten :D

Vierailija
22/26 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ommeltuja tai neulottuja vaatteita, kirpparilta hankittuja vaatteita, alusvaatteita, sukkia tai kenkiä ei lasketa mukaan, niin pystyn kyllä hyvin tulemaan mukaan ja siitä huolimatta hukkumaan vaatteisiin.

Eli minulle jokin muu haaste voisi purra paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja tänä vuonna en ole ostanut vielä yhtään vaatetta.

Viime vuoden ainoa ostos oli talvikengät kun entiset oli jo revenneet kyljestä, tosin jätin ne vielä esim. lumityöhommien kengiksi niin ei tarvitsisi uusia kenkiä heti rasittaa niissä.

Huonoksi menneitä vaatteita olen säästellyt kotivaatteiksi ja likaisempien töiden vaatteiksi, sitten kun alkaa olla melko repaleisia ja räjähtäneen näköisiä, heitän ne roskiin, tosin niistäkin joitain käytän vielä puhdistusrättinä tms. vaikkakin mikrokuituliina on kyllä ominaisuuksiltaan paras.

Esim. vielä on yksi 90-luvun tuulitakki semmoisena likaisempien töiden takkina, pesinkin sen vielä tässä joku vuosi sitten :D

Sama juttu, puuhommissa takki 90 luvulta.

Nainen 39 v.

Vierailija
24/26 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, varmaan 15 vuotta jo mennyt noin.

Vierailija
25/26 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki kielletään. Kohta ei saa varmaan juoda viiniäkään kuin 5 pulloa vuodessa.

Vierailija
26/26 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on niin hyvä tarjonta, että käytettynä löytyy kaikki tarvittava.