Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

17-vuotias tyttö halusi että ostaisin hänelle 60 € maksavan videopelin

Vierailija
05.02.2023 |

En suostunut ja nyt tyttö on koko päivän huutanut, että olen huono äiti. Hän täyttää kohta 18! Miksi hän ei voi odottaa helmikuun loppuun kun on hänen synttärinsä? Olen kyllä ostanut hänelle joskus johonkin peliin jotain lisäjuttuja, jotka ovat maksaneet suunnilleen kympin, mutta en todellakaan rupea laittamaan rahojani johonkin kuusikymppiä maksavaan peliin! Mielipiteitä? Teinkö oikein? Miten itse olisitte tehneet?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä peli?

Vierailija
22/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olisin ostanut sen pelin, ja olen ostanut vastaavassa tilanteessa. Kasvoi ihan kunnon kansalainen silti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut tytölleni pankkitilin käyttöön 17-vuotiaana ja rahta vaan lentää. On jo ostanut Spotifyta ja Youtube Premiumin ja Supla Plussan. Uhkasin tänään ottaa tilin pois käytöstä kun hän kuitenkin täyttää huhtikuussa 18 ja hän huusi että et saa! No otin kutenkin. Voi odottaa huhtikuhun.

Vierailija
24/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä peli kysessä? Voin sponssata. ;)

M40

Vierailija
25/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä peli?

Ei sanonut mikä peli. Sanoi vaan että muutki pelaa. Ap.

Vierailija
26/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeesti hyvä peli niin osta. Parempihan se on että pelaa kotona kuin ryyppää kadulla ja lähtee setämiesten matkaan ja kostaa sulle.

Vierailija
27/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä peli?

Ei sanonut mikä peli. Sanoi vaan että muutki pelaa. Ap.

No kysy.

Vierailija
28/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat poikani harvoin mitään toivovat. Saavat siksi haluamansa.

Typerää, että saavat. Ei se niin elämässä toimi, ei alkuunkaan. Voi olla pojille kova paikka, kun sen elämä heille näyttää. On kohtuullista, että saavat toki jotakin, mutta kaikea haluamaansa, ehei!

Ihme tilitystä, vähään tyytyvä on yleensä toiveensa ansainnut.

Vierailija
29/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kumma jos ton ikäisellä ei ole 60€ rahaa tilillä... Tää ei kyllä nyt mene läpi.

Vierailija
30/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kysymys mikä itselle tulee mieleen on, että oliko kysymys hinnasta vai siitä, että kyseessä on peli? Jos olisi pyytänyt samaa rahasummaa vaikka konserttilippuun, olisitko suostunut? Kysyn siksi, että meillä vaimo ei ymmärrä näitä "moderneja huvituksia" lainkaan ja sen huomaa hyvin siitä, miten suhtautuu vaikka siihen, millaisia videoita tytär katsoo youtubesta. Olen yrittänyt sanoa, ettei hänellä oikein ole varaa valittaa muiden huvituksista kun itse katsoo jatkuvasti telkkarista 90 days fiancee -tason tositv-kuraa, mutta ei ole ainakaan toistaiseksi oikein mennyt perille.

Pointti siis oikeastaan oli, että jos pidät tuota rahaa liian suurena tuhlattavaksi muuten vaan huvituksiin niin mielestäni fair enough, mutta jos kynnyskysymys oli se, että kyseessä oli peli niin voisi olla pieni itsetutkiskelun paikka, minusta...

Vierailija
31/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit ostaa pelin jos kovasti haluaa :( 

Vierailija
32/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin lapsi/nuori saatoin joululahjaksi tai synttärilahjaksi saada jonkun pelin. Jos muulloin halusin jonkun tietokonepelin eikä ollut rahaa niin oli tehtävä diili vanhempien kanssa että ajelen nurmikkoa tai luon lunta. Siitä taisivat maksaa sen verran että muutaman viikon työllä sain pelin ostettua.

m38

Vierailija
33/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tytölle kossupullo, six-pack lonkeroa ja päästä villiin yöhön. 

Vierailija
34/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, saimme kuukausirahaa summan x. Rahaa vastaan meillä oli joku kotityö, joka hoidettiin, esimerkiksi roskien vieminen. Jos rahaa halusi lisää, tehtiin sitä vastaan muita kotitöitä, vaikkapa imurointi muutaman kerran. Opittiin ansaitsemaan rahamme. Sitä kyllä saatiin ehkä vähän enemmän, kuin jotkut muut nuoret, mutta ei ihan ilmaiseksi kuitenkaan.

Mielestäni vanhempi saa itse päättää, ostaako pelejä vai ei, mutta ei sen tarvitse olla niin mustavalkoista, että vastaus on aina kyllä tai ei; jos nuori tosiaan niin kovasti haluaa jotakin ylimääräistä, voihan siitä neuvotella, että mitä hän on valmis tekemään sen eteen, että saa pelin. Nuori oppii tekemään töitä rahan eteen, eikä siihen, että kaikki vaan tulee nenän eteen. Lisäksi oppii keskustelutaitoja kun mietitte yhdessä ratkaisua.

Vierailija
35/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee niin kuin muutkin, jotka osaavat: kopioi peli joltakin, jolla se on. Kyllä se onnistuu, se on vain dataa, ja sellaista dataa ei ole olemassakaan, etteikö sitä osaava pysty kopioimaan. Edellyttänee, että on peli jollakin muulla tavalla saatavana, kuin netistä tankkaamalla. Ehkä onnistuu silloinkin, en tiedä, kun ei ole ollut tarvetta sellaiseen humpuukiin ja ajan tuhlaukseen. Eihän se liene laillistakaan, mutta tuskinpa se kaikkia häiritsee. Mutta älä nyt käsitä tätä rikokseen yllyttämiseksi, tämä on vain pieni opastus tietojenkäsittelyn maailmaan. Pysy vain lainkuuliaisena! Osta lapsukaiselle jotakin hyödyllisempää! Ja muista: et ole huono äiti ainakaan tuosta syystä!

Olisi toiminut ysärillä. Nykyään monissa peleissä on ties mitä kopiointisuojia.

Vierailija
36/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi lentää pian pesästä. Mitä jos olisit kiva hänelle ja ostaisit pelin, jos sinulla on varaa?

Vierailija
37/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä kiinnostaisko sokeri pappa? Voin ostaa sille kaikki pelit mitä se haluu <3

Vierailija
38/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tosi köyhä, niin ymmärrän, mutta muuten aika tarpeetonta nihkeilyä. Mä keksisin tuon ikäiselle paljon huonompiakin harrastuksia, kuten itselläni siinä iässä oli (dokaaminen, kun ei mihinkään muuhun ollut varaa...). Olen nainen.

Vierailija
39/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen peli on Hogwarts Legacy, osta se ihan jo tukeaksesi naisten oikeuksia transsekoilua vastaan!

Vierailija
40/41 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä waretin omat pelini ja hätätapauksessa jopa ostin itse ansaitsemillani rahoilla. Taitaa kyllä olla porvoolainen perhe kyseessä.