Kesä 2023. Mitä reissuja ja lomamatkoja olette jo suunnitelleet?
Kommentit (282)
Mistä nää alapeukut jokaiselle, joka meinaa käydä kotimaan ulkopuolella? Tai lähinnä, miksi?
Suunnitelmana on lähteä road tripille ympäri Suomea tarkastamaan suvun metsäpalstojen tilaa. Joillakin palstoilla ei ole käyty vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Meidän perheen nettotulot n.4500-5000€/kk ja silti ei mitään jää esim.matkusteluun.
Mihin hittoon nuo rahat menevät?
Meillä netto 3500€/kk ja hyvin pystyy pari sataa kuussa laittaa sivuun, joskus enemmänkin.
Ai juma jos sais tollasia palkkoja sitähän tekis kolmen matkan sijaan kuusi matkaa vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Toukokuussa käydään pitkä viikonloppu Britanniassa. Kesäloma on heinäkuussa ja sen olemme kokonaan mökillä näillä näkymin.
Ai siellä Kannelmäen pubissa 😄
Tallinaa ja mökille koko kesäksi, syyskuussa Budapest, Rodos ja Pariisi.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää suunnitella tai varata mitään. On kuitenkin joku lakko tai artisti peruu keikkansa tai sataa vähintään räntää. Säästän sähkö- ja vesilaskuun, kun ruokakin on alkanut maistua puulta.
Mä ihmettelen miten ihmisille muka tulisi isompia laskuja kuin ennen? Sähkö on halpaa kuin saippua!
Joulukuu oli vähän kalliimpi mutta tammikuu vain 25e kalliimpi ja helmikuusta tullee tätämenoa halvempi kuin vuosi sitten!
Meillä siis sähkölämmitteinen okt
En mistään hinnasta olisi kesää pois Suomesta. Enkä kyllä itse asiassa muitakaan vuodenaikoja. Kotimaassakaan en jaksa nykyään juuri matkailla. Jos haluan vaihtelua arkeen, menen esim. jompaan kumpaan paikkakuntani kahdesta kansallispuistoista, veneretkelle lähivesistöihin, käyn katsomassa taidenäyttelyn omalla tai naapuripaikkakunnalla, tai vuokraan yhdeksi illaksi saunan ja ulkoporeammeen, ja sen jälkeen omaan ergonomiseen sänkyyn nukkumaan, mikä sen parempaa. Matkailu on ihan hemmetin stressaavaa. Miksi pitää matkustaa joka vuosi ja jopa useita kertoja vuodessa? Itse olen käynyt koko elämäni aikana lentokoneella ulkomailla vain kahdesti ja nekin Euroopan sisällä, sen lisäksi pari kertaa Norjassa ja Ruotsissa autolla, enkä enempää ole kaivannut. Viimeisenä seitsemänä vuotena ei ole tullut sellaista tarvetta, että pitäisi poistua maasta. Kuinka rentouttava se lomamatka lopulta on, varsinkaan perheen kanssa? Itse näen jatkuvasti lapsilleen tiuskivia turisteja, kun satun asumaan paikkakunnalla, jossa on isohko laskettelukeskus. Onko niin, että loma pitää väkisin suorittaa, jotta saadaan statussymbolikuvia sosiaaliseen mediaan? Kun asun täällä upeissa maisemissa, mihin muualta Suomesta tullaan kotimaan matkalle, niin viihdyn ihan arjessani niin hyvin, että ehkä siksikään ei ole tarvetta poistua kotoa. Tehkää elämästänne sellaista, että sitä ei tarvitse paeta neljä kertaa vuodessa ulkomaille ja aiheuttaa samalla massiiviset ilmastopäästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää suunnitella tai varata mitään. On kuitenkin joku lakko tai artisti peruu keikkansa tai sataa vähintään räntää. Säästän sähkö- ja vesilaskuun, kun ruokakin on alkanut maistua puulta.
Mä ihmettelen miten ihmisille muka tulisi isompia laskuja kuin ennen? Sähkö on halpaa kuin saippua!
Joulukuu oli vähän kalliimpi mutta tammikuu vain 25e kalliimpi ja helmikuusta tullee tätämenoa halvempi kuin vuosi sitten!
Meillä siis sähkölämmitteinen okt
Jotkut huijattiin kalliisiin kaksivuotisiin määräaikaisiin sopimuksiin loppuvuodesta...
Nämä jatkuvasti ulkomailla ramppaavat ovat samoja ihmisiä jotka kovaan ääneen huutavat ilmastonmuutoksesta ja lentomatkailun päästöistä.
Megadeth Tallinnassa ja Kreetan reissu löhöilyyn. Ehkä käydään myös Englannissa koulun loma-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jatkuvasti ulkomailla ramppaavat ovat samoja ihmisiä jotka kovaan ääneen huutavat ilmastonmuutoksesta ja lentomatkailun päästöistä.
Eipä taida olla. Itselläni on harrastuksena kerätä lentomaileja ja pisteitä, enkä huuda mitään ilmaston muutoksesta. Lennän vähintään 3 kertaa kuukaudessa milloin minnekin. Rakastan viettää aikaani loungeissa ja olla lentokoneissa. Viikonloppu voi mennä niin, että esimerkiksi la aamuna lennän Frankfurtiin ja palaan iltalennolla takaisin. Su aamuna meno vaikka Milanoon ja sitten iltalennolla takaisin. Välillä vietän kohteissa yön tai kaksi.
Pääsiäisenä Pohjoiseen. Heinäkuussa 16 vrkn retki Islantiin ja Grönlantiin. Syyskuussa ehkä sit pieni pyörähdys Pohjois-Norjaan.
Vierailija kirjoitti:
En mistään hinnasta olisi kesää pois Suomesta. Enkä kyllä itse asiassa muitakaan vuodenaikoja. Kotimaassakaan en jaksa nykyään juuri matkailla. Jos haluan vaihtelua arkeen, menen esim. jompaan kumpaan paikkakuntani kahdesta kansallispuistoista, veneretkelle lähivesistöihin, käyn katsomassa taidenäyttelyn omalla tai naapuripaikkakunnalla, tai vuokraan yhdeksi illaksi saunan ja ulkoporeammeen, ja sen jälkeen omaan ergonomiseen sänkyyn nukkumaan, mikä sen parempaa. Matkailu on ihan hemmetin stressaavaa. Miksi pitää matkustaa joka vuosi ja jopa useita kertoja vuodessa? Itse olen käynyt koko elämäni aikana lentokoneella ulkomailla vain kahdesti ja nekin Euroopan sisällä, sen lisäksi pari kertaa Norjassa ja Ruotsissa autolla, enkä enempää ole kaivannut. Viimeisenä seitsemänä vuotena ei ole tullut sellaista tarvetta, että pitäisi poistua maasta. Kuinka rentouttava se lomamatka lopulta on, varsinkaan perheen kanssa? Itse näen jatkuvasti lapsilleen tiuskivia turisteja, kun satun asumaan paikkakunnalla, jossa on isohko laskettelukeskus. Onko niin, että loma pitää väkisin suorittaa, jotta saadaan statussymbolikuvia sosiaaliseen mediaan? Kun asun täällä upeissa maisemissa, mihin muualta Suomesta tullaan kotimaan matkalle, niin viihdyn ihan arjessani niin hyvin, että ehkä siksikään ei ole tarvetta poistua kotoa. Tehkää elämästänne sellaista, että sitä ei tarvitse paeta neljä kertaa vuodessa ulkomaille ja aiheuttaa samalla massiiviset ilmastopäästöt.
Pidän toisenlaisesta, lämpimämmästä ilmastosta. Sen perässä matkustaminen ei stressaa, se on nimenomaan stressinpoistoa. Tykkään myös puhtaista merenrannoista. Niitä ei täällä ole.
Me ihmiset olemme erilaisia. Minulle olisi kauhistus viettää koko kesä mökkeillen Järvi-Suomessa, mutta ymmärrän mainiosti, että se on monelle se paras juttu.
Ilmastoahdistusta en tunne.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi matkaa välimerelle kesän alussa ja lopussa yhteensä 18 päivää. Jouluna viikoksi Italiaan.
Lennot ja hotellit kahdelta n. 2500€ kyllä tuon vuodessa kaksi ihmistä kevyesti säästää ilman, että tarttee olla syömättä.
Kaikki nuo 3matkaa 2hengeltä 2.500?\halvalla olet sitten löytänyt
Onneksi lentopisteitä kertynyt. Lennän vaikka minne. Karjan kanssa...krj. kirjan.
Siis jos en ole vankilassa
Hemmettiin viherilmasto ja hiilet!
Titty Ala-Kokkare
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi matkaa välimerelle kesän alussa ja lopussa yhteensä 18 päivää. Jouluna viikoksi Italiaan.
Lennot ja hotellit kahdelta n. 2500€ kyllä tuon vuodessa kaksi ihmistä kevyesti säästää ilman, että tarttee olla syömättä.
Kaikki nuo 3matkaa 2hengeltä 2.500?\halvalla olet sitten löytänyt
En ole edellinen mutta lennot saa parhaimmillaan n 200€/nuppi (Bergamoon jopa halvemmalla), siihen menee 1200€. 18 x vaikka 70€ yö yhteensä 1260€. Joku agriturismo, airbnb kämppä tai perhehotelli. Ollaan vähän alle 2500€.
Helposti!
Eihän tuossa puhuttu mitään syömisistä, vain lennot ja hotelli
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän näihin juttuihin tulee aina joku tuollainen kusinen peräkammarin runkkari vinkumaan siitä, kuinka tykkää itse jossain tihkusateessa soudella tai rämpiä jossain kansallispusikossa ja samalla sitten rinkirunkkaa jostain ilmastopäästöistä? Silkkaa saaztaa tuollaiset kusirunkkarit.
Sardiniaan kesäkuussa, heinäkuussa ehkä Helsingissä ja Virossa pyörähdys.
Muutoin varmaankin saaressa mökillä paljon.
Ehkä muutamat festarit. Tuska kiinnostaisi.
Useita reissuja ulkomaille