Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotteko kosmetiikkatuotteista, miten kauan tuote säilyy avaamisen jälkeen?

Vierailija
05.02.2023 |

Tarkoitan sitä tuotteen kyljessä olevaa pientä symbolia, jossa on avattu purkki ja kansi siinä yläpuolelle. Siinä purkin sisällä on esim. 12M eli säilyy 12 kuukautta avaamisen jälkeen.

Itse olen käyttänyt myöhemminkin ja ihan hyvin on toiminut tuote. Jos tuote on avattu vaikka muutaman kerran ja sen ottaa käyttöön paljon myöhemmin, niin ei kai se paljoa ole ehtinyt hapettua parin avaamiskerran takia. Säilytän tuotteet kaapissa, en kylppärissä. Eivät altistu kuumuudelle (sauna) eivätkä kosteudelle tai höyrylle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, katson. En käytä tuotetta jos käyttöpäivä on ylittynyt yli 2kk. Yleensä tulee käytettyäkin ne jo ennen kuin menee vanhaksi. Tämä koskien esim. kasvovesiä/seerumeita yms, voiteita, ripsaria, nestem.rajaustussi

Vierailija
2/5 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson, mutten noudata niitä. Toki poistan tuotteen käytöstä jos se vaikuttaa pilaantuneelle, mutta harvemminpa noin on käynyt vaikka pakkauksen päivämäärät sanoisivat mitä.

Vierailija
4/5 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Käytän, paitsi jos koostumus on muuttunut.

Vierailija
5/5 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata niitä juuri koskaan. Ainoastaan huulirasva on sellainen jota en kovin monta vuotta avattuna käytä, kun mahdolliset bakteerit menis suoraan suuhun. Mutta nytkin mulla on käytössä varmaan 5 vuotta sitten avattu meikkivoide ja hyvin toimii edelleen kun on pumppupullossa. Aurinkovoiteessakin luki että se säilyis vain 8kk avattuna, mutta koska sekin on pumppupullossa, niin käytän sitä ainakin 12kk kunnes se loppuu. Kun se on kerta mineraaliaurinkovoide, niin ei kai ne suojaavat mineraalit ole sieltä mihinkään kadonneet. Itse en myöskään säilytä kylppärissä mitään.