Onko kerran pettäjä aina pettäjä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mielestäni todella paljon siitä mitkä syyt johtivat pettämiseen, onko itsereflektiotaitoinen ja katuuko ylipäätään tekoaan. Joskus ihminen pettää huonossa suhteessa ns. kostoksi takaisin. Siitä voi oppia eikä toista virhettään jatkossa. Sitten on erikseen ns. elämäntapapettäjät jotka eivät koko asiaa edes pohdi, saati sitten kärsi tunnontuskia.
Sitten on ne heikkoluontoiset, jotka pettävät toistuvasti hirveistä tunnontuskista huolimatta.
Täällä taas tietäjät päsmäröi. Oikein asiantuntijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petin ja yritin pitää salassa vuosia. Käry kävi kun salarakas sai lapsen minulle. Elämme nyt kulissiavioliitossa toitaiseksi minun työn ja raha asioiden vuoksi. Raskasta tämä on.
Että oikein raskasta :/ Siis sinulleko?
Kyllä, joudun olemaan julkisuudessa, ja häpeän kun kaikki tietää....
Joka ilmiöstä löytyy poikkeus. Mutta varmin tapa ennustaa ihmisen tulevaa käytöstä on hänen aikaisempi köytöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petin ja yritin pitää salassa vuosia. Käry kävi kun salarakas sai lapsen minulle. Elämme nyt kulissiavioliitossa toitaiseksi minun työn ja raha asioiden vuoksi. Raskasta tämä on.
Että oikein raskasta :/ Siis sinulleko?
Kyllä, joudun olemaan julkisuudessa, ja häpeän kun kaikki tietää....
Mietitkö koskaan miten sun kumppania säälitään ja entäs ennen kaikkea sitä, miten jotkut ihan varmasti syyllistävät häntä? Kun monien mielestä "vaimon on täytynyt olla pihtari" jne...
Miten olet lähimmäisillesi asian selittänyt? Kai otit suoraselkäisesti syyt niskoillesi? Vai mikä tähän oikein sysäsi alun perin? Pelkkä oma himosiko vain, vaikka kotona kaikki ok?
Vierailija kirjoitti:
Joka ilmiöstä löytyy poikkeus. Mutta varmin tapa ennustaa ihmisen tulevaa käytöstä on hänen aikaisempi köytöksensä.
Ihminen käyttäytyy eri tilanteissa eri tavoin. Osa myös oppii ja kehittyy.
Ajatteletteko te "kerran pettäjä, aina pettäjä" -tyypit myös muista teoista samoin? Että jos ihminen nuorena näpistää jotain kaupasta, hän tulee näpistelemään loppuikänsä? Tämähän on oikeasti todella harvinaista, eli jos ajattelette näin niin kannattaa pohtia olisiko joku järkevämpi ajattelutapa mahdollinen.
Aika paljon tuota pohtinut. Tulin siihen lopputulemaan, että kun kerran pettää toisen luottamuksen, niin loppuelämää en ala miettimään ..... Anteeksi pystyn antamaan, mutta en vaan ala, lopunikääni sitä miettimään/jahkailemaan.
Ei.
Pettäjä pettää aina, viis syistä, joita ei edes tarvita.
Minua petettiin. Ei ollut ongelmia, ei pahoja riitoja, seksi oli hyvää paljon rakkautta. Silti mies petti ja vieläpä rumemman ja Hu o remman kanssa.
Riippuu miten on pettänyt. Onko henkistä vai fyysistä jne.. Monet tekijät vaikuttaa siihen.
Oletko ihan ite pystynyt luomaan näin hienon kysymyksen?
Tätä ei ole koskaan ennen täällä kysytty.
Hyvä, että tuli vihdoinkin pohdittavaksi
Odotan innolla, pohdinnan lopputulemaa!
Pettäjän moraali on pettäjän moraali. Kyseinen moraali heijastuu usein muuhunkin elämään. Ei kaikki ole niin hyviä, luotettavia tyyppejä. Täytyy löytää omanlaista seuraa, jolloin moraali ja arvot kohtaavat. Petturit olkoot keskenään.
Kerran petin. Toista kertaa en petä. Otin opikseni.
Tosin en pettänyt seksin takia, vaan siksi, että minut oli revitty henkisesti rikki silloisessa parisuhteessani ja uhkailtu, jos jättäisin (ei väkivallalla, joten turvakoti ei vaihtoehto). Olin nuori, heikko ja aivan loppu, joten lankesin ystävällisyyteen.
No, ihan biologisesti ja lisääntymistä ajatellen miehen ei kannata olla vain yhden kanssa.
Miehillä on ollut kaikkina aikoina ja nykyisinkin useampia suhteita. Miksi sitä kieltämään?
Vain täysin urpot naiset luulevat, että ovat miehilleen ainoita.
Mieheni edellinen suhde oli hajoamassa osittain siihen, että heillä oli täysin erilaiset tavoitteet elämässään ja tuleva ex halusi bilettää jatkuvasti. Oltiin kaikki samassa opiskelijaporukassa ja mieheni ja minä päädyimme suhteeseen ennenkuin tilanne oli selvä kaikille. Olemme olleet nyt yhdessä jo kauan eikä pettäminen ole ollut ongelma.
Kyllähän se riippuu pitkälti siitä miksi se pettäminen tapahtuu. Voi olla siinä entisessä parisuhteessa vikaa tai sitten ei Jotkut pettää ihan vaan koska voi. Jotkut saa siitä jännitystä elämäänsä jne.
On kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka ovat pettäneet ja niitä jotka eivät vielä ole pettäneet. Ikinä et voi tietää varmaksi etteikö ihminen oikeanlaisessa tilanteessa päätyisi pettämään, et edes itsestäsi.
Jaa, minä taas haluan kumppanin, joka ei puhu vähättelevästi muidenkaan lupausten rikkomisesta. Avoimuus ja rehellisyys kuuluu parisuhteeseen jos minun kanssani haluaa olla. Ei esim raha-asioissa kusettaminen ole yhtään sen parempi kuin pettäminen.