Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miten huonosti teillä menee, että mulle tulis parempi olo

Vierailija
04.02.2023 |

Oon niin maassa, ollut jo kuukausia. Kaikki menee päin helvettiä. Kertokaa nyt että on muitakin!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostimme ihanan omakotitalon, jossa kiva naapuri. Naapuri vaihtui ja alkoi vuosikausia kestänyt meluhel*vetti, johon ei MIKÄÄN auttanut, ei puhuminen, ei poliisin paikalle soittaminen. Ainoa mikä ratkaisi asian, oli se, että muutimme itse muualle. Nyt maksan omakotitaloa, jota ei pas*amaisen naapurin vuoksi saa myytyä sekä maksan vuokra-asuntoa, joka oli mielenterveyden vuoksi pakko hankkia. Tähän asuntoon ei tietenkään saa asumistukea, koska tämä ei ole ensisijainen asunto. Toimeentulotuesta voi vain haaveilla, vaikka elämme nälkärajalla. Käyn hakemassa ruuat ruaka-avusta. Ja se, miksi omakotitaloa pidämme ensisijaisena osoitteenamme on se, etteivät lapset joutuisi vaihtamaan päiväkotia ja koulua. 

Onko talo Jokioisilla?

Vierailija
22/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme ihanan omakotitalon, jossa kiva naapuri. Naapuri vaihtui ja alkoi vuosikausia kestänyt meluhel*vetti, johon ei MIKÄÄN auttanut, ei puhuminen, ei poliisin paikalle soittaminen. Ainoa mikä ratkaisi asian, oli se, että muutimme itse muualle. Nyt maksan omakotitaloa, jota ei pas*amaisen naapurin vuoksi saa myytyä sekä maksan vuokra-asuntoa, joka oli mielenterveyden vuoksi pakko hankkia. Tähän asuntoon ei tietenkään saa asumistukea, koska tämä ei ole ensisijainen asunto. Toimeentulotuesta voi vain haaveilla, vaikka elämme nälkärajalla. Käyn hakemassa ruuat ruaka-avusta. Ja se, miksi omakotitaloa pidämme ensisijaisena osoitteenamme on se, etteivät lapset joutuisi vaihtamaan päiväkotia ja koulua. 

Onko talo Jokioisilla?

Ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aloitan?

Olen syntynyt perjantaina ja 13. päivä, joten listasta tulisi pitkä, jos kaikki sattumukset kertoisin.

No tämä päivä on jo pitkällä enkä ole muuta saanut aikaan kuin että peruutin auton betoniporsaaseen. Lopun päivän pysyttelen kotona tässä sohvalla.

Vierailija
24/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, masentaa, en nuku, läheiset sairaana, ei ole rahaa, kauhea huoli, stressi päällä jo vuosia. En jaksa ulkoilla,en mitään.

Vierailija
25/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mieheni paljastuikin pettäjäksi eikä siinä vielä kaikki vaan paljastui myös väkivaltainen puoli. Sinne meni se perhe idylli

Vierailija
26/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mieheni paljastuikin pettäjäksi eikä siinä vielä kaikki vaan paljastui myös väkivaltainen puoli. Sinne meni se perhe idylli

Sinun miehesi ei ollut hyvä eikä perheidylliä ollut olemassakaan. Korkeintaan ajatuksissasi.

Vierailija
27/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Ottaen huomioon, että uhrimentaliteettia ja yksinäisen identiteettiä yritetään lietsoa jatkuvasti ja saada samaistumaan tarot tulkitsijoihin ja ulkopuolisuuden kokemukseen, tällä hetkellä menee vielä suht hyvin. Miksi muuten kokisit olosi paremmaksi, jos jollakin toisella menee huonommin, kuin sinulla? Eihän elämäntilanne sillä kohennu.

Muiden kokemusten lukeminen voi antaa perspektiiviä siihen omana tilanteeseen.

Vierailija
28/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussia en ole saanut ja päivät menee seiniä katsellessa.

Vierailija
29/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset saa taloa myytyä naapurin takia? Tuleeko hän taloesittelyyn mukaan?

Vierailija
30/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mielipahan ja masennuksen olla ja hengitä. Et pääse sitä karkuun, itse kun se hetki tulee teen tunteen kanssa sovinnon ja asetun sille energialle, ei muuta.

Vierailija
31/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenian takia kuntoutustuella 9 vuotta. Lopetin lääkkeet niin tuskin saan jatkoa enää ja toimeentuloni romahtaa. Alkoholiongelma, ei kavereita 20 vuoteen, ei mitään sisältöä elämässä.

Lopetitko leponexin vai minkä lääkkeen?

Vierailija
32/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde, jossa ei ole enää tällä vuosituhannella ollut kosketuksia, lämpöä, läheisyyttä eikä seksiä. Ikää jo sen verran että ei kannata erota. Salarakkaan ottaisin, mutta minut tyrmätään tindereissä ja muissa heti kun kysytään parisuhdestatusta. Eikä tarvitse olla niin kovin salainenkaan, voin aivan hyvin kertoa siitä kotonakin. Mutta kuten sanottu. Valehtelemaan en ala ja kun kerron että olen naimisissa, niin on aivan turha yrittää selitellä miksi haen seuraa, useimmat suuttuvat sekä haukkuvat ja loput vain häipyvät.

33/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu mikään. Luultavasti ei edes kiikku tallin kattoonkaan...

Vierailija
34/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset saa taloa myytyä naapurin takia? Tuleeko hän taloesittelyyn mukaan?

En ole se keneltä kysyt, mutta jos meluhaitan vuoksi on joku joutunut muuttamaan, niin tuskin tuo kyseinen naapuri on meluhaittaansa lopettanut. Ja eiköhän tuollainen asia ole kaupungissa (minkä kokoinen kaupunki?) muutenkin tiedossa.

Vierailija
35/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monisairas ja näkövammainen työkyvytön, ei lapsia eikä uraa, koulutus meni hukkaan kun sairastuin, työelämään en kelpaa. Joko teillä muilla on parempi mieli?

Hyvin kirjoitit sokeaksi 😁

Vierailija
36/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy omatoimiterapia, joka on maksuton. Minä opiskelen sitä ahdistuneisuuteeni. Minulla todettiin

syksyllä tauti, johon ei ole parannuskeinoa. Se saa välillä pään sekaisin.

Vierailija
37/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monisairas ja näkövammainen työkyvytön, ei lapsia eikä uraa, koulutus meni hukkaan kun sairastuin, työelämään en kelpaa. Joko teillä muilla on parempi mieli?

Idiootti. Näkövammainen ei välttämättä ole 100% sokea. Häpeä kommenttiasi.

Vierailija
38/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Velkaa useita kymmeniä tuhansia jonka takia elän muutamalla satkulla kuukaudessa, valoa ei näy eli pian ulosotto edessä.

-(Ex-) miesystävä juoppo ja työtön persoonallisuushäiriöinen joka ei jätä mua rauhaan vaikka yritän sitä jättää.

-Aikuisilla lapsilla jokaisella joko työttömyyttä, koulut käymättä tai mt-ongelmia. Aiheuttavat paljon huolta ja tarvitsevat edelleen tukea ja apua usein. Olen itse tosi väsynyt ja köyhä, silti yritän auttaa.

-Olen masentunut ja työuupumus on alkanut nostaa päätään. Päivittäin jo herääminen ja sängystä nouseminen aiheuttavat sisäisen kamppailun siitä, lähdenkö töihin tänä aamuna ollenkaan. Töissä joudun koko ajan esittämään ja osakseni on valikoitunut pellen rooli jotta siellä tultaisiin edes jotenkin toimeen kaikenlaisen skisman takia jota toisten välillä on. Mun tehtävä on olla hyvällä tuulella ja "hauskuuttaa" muita. Pomo myös vastuuttaa minua eniten koska saan eniten h-lisää ja olen ollut paikassa pisimpään. Eli olen aivan lopussa.

-Minulla ei ole yhtään ystävää. Jos en satu seurustelemaan niin olen täysin yksin aina. Kotona katson vaan telkkaria ja nukun. Vapaalla saunon ja juon viiniä. Olen aina kotona.

-Minua on kai helppo käyttää hyväksi. Teen paljon muiden eteen mutta en saa samaa vastineeksi. En osaa muuta.

-En käy töiden lisäksi kuin kirpputorilla tai kirjastossa joskus. Rahaa tai mielenkiintoa harrastuksiin ei ole. Mihinkään ei ole varaa lähteä, edes risteilylle.

-Ahdistun ihmisten ilmoilla. Väsyn ihmisten kanssa puhumisesta ja on päästävä äkkiä pois. En kutsu ketään kylään ikinö. En jaksa aina vastata edes puhelimeen koska inhoan tyhjänpäiväistä höpötystä.

-Vaihdevuodet ovat ilmeisesti jo alkaneet. Kaikki ärsyttää ja vuodan kuiviin. Naama lehahtelee. Tosi kiva.

-Vihaan työtäni ja teen sitä siksi että pystyn maksamaan velkani. Ehkä jään pois sieltä jos velat menee ulosottoon.

Helpottiko yhtään?

Vierailija
39/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä todella säälittävä kommentistasi päätellen. Taidat olla myös tällainen invapaikkoja käyttäville räksyttävä. Muista karma.

Vierailija
40/44 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusurakoitsija kusetti kaikki säästömme, n. 40 000e. Nyt talossamme ei ole kattoa.

Meillä ei ole perheitä eikä ystäviä joilta pyytää apua ja neuvoja.

Kaikki lähitienoon lakineuvojat ovat esteellisiä auttamaan meitä koska (jo yhteensä 250 000e eri uhreilta kupannut ja urakat keskenjättänyt yrittäjä) on käyttänyt ilmaista oikeusapua niin paljon.

Olemme nuori pariskunta ja tämä on ensiasuntomme ja ensimmäinen kerta kun asumme oktalossa.

Nyt meillä ei ole enää mitään muuta kuin kasvavat yksityisen juristin laskut niskassa.

Yrittäjä päässee velkajärjestelyyn jonka kautta voisimme saada 1% tuosta vilunkiyrittäjän hanuriin menneestä 40 000 eurosta.

En kohta jaksa enää. Olen 25 ja hiukseni alkoivat jo harmaantua stressistä. Saan pahoja rytmihäiriöitä kun tilanne on niin ahdistava ja oikeita neuvoja on vaikea saada. Mieheni on aivan kuin masentunut mutta pystyy käymään vielä töissä.

Yritämme opetella youtubesta kuinka voisimme itse rakentaa väliaikaisesti katon kun nyt on vain tuulessa lepattava pressu.

Kyllä Suomi on sitten oikeudellinen maa. Yrittäjälle.