Gyne määräsi Intrarosaa emättimen kuivuuteen vaikka olen alle 30-vuotias. Pakkausselosteessa sanotaan: Intrarosaa ei ole tarkoitettu käytett...
Nyt en tiedä uskallanko käyttää lääkettä, kun lapsi olisi haaveissa joskus tulevaisuudessa. :( Kellään kokemuksia kyseisestä lääkevalmisteesta?
Kommentit (76)
Siis onhan sekin eri asia jos lääkäri on tarkoittanut että valmistetta käyttää nyt muutaman kuukauden, jotta tavanomainen tilanne kehossa palautuu tai se, että tätä käytät nyt hamaan hautaa saakka. Tätäkin voisi lääkäriltä kysyä, ennen kuin nyt ihan hänen neuvonsa lynkkaa. Ei ole tavatonta että nuoremmillakin naisilla on kausi, jolloin on kuivat limakalvot ja hoitoa ei tarvitse jatkaa pitkään.
Ovestinissakin lukee että "vaihdevuodet ohittaneelle" ja minulla taitaa olla vasta alkamassa. Mutta silti gyne suositteli tuota Ovestinia 0,5mg, eikä suinkaan joka päivä käytettäväksi vaan kaksi kertaa viikossa. Ja on auttanut kohdallani. Viime syksystä alkaen olen käyttänyt.
N47
Hyvä lääke! Parantaa seksihaluja :)
Intratoosaa :D Minäkin tarvitsen kai tuommoista. Mikä merkki on halpa ja hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Soita gynelle ja kysy.
Tollasia varoituksiahan voi olla ihan varmuuden vuoksikin ja gyne ei katso, että riski on kohdallasi merkittävä.
Elämä on opettanut sen verran että lääkärit ei tiedä mitään lääkkeistä mitä määräävät. Farmaseutit tietää jos joku.
Minulle menee vulvodyniaan intraosaa.
Oliko gynen nimi kenties Axl Smith?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita gynelle ja kysy.
Tollasia varoituksiahan voi olla ihan varmuuden vuoksikin ja gyne ei katso, että riski on kohdallasi merkittävä.Jos lääkäri määrää potilaalle lääkkeen, joka on potilaalle pakkausselosteen mukaan vasta-aiheinen, niin lääkärin on käytävä asia vastaanotolla tarkasti läpi ja perusteltava potilaalle hoidon mahdolliset hyödyt ja haitat. Ei pitäisi olla niin, että potilaan täytyy itse huomata tuollaista ja soitella perään. Tekisin muistutuksen ko. lääkäristä.
Tai sitten aloittaja ei ole kuunnellut lääkäriä, joka on hyvinkin voinut perustella miksi juuri tuo lääke hänelle.
Melko tavallista, että myös nuorella on alapään kuivuutta ja heikot limakalvot. Tähän hoitona yleisesti käytetään paikallisestrogeenivoidetta, jonka yhdessä annoksessa on murto-osa ehkäisypillerien estrogeenimäärästä eli ovat täysin harmittomia ja turvallisia.
Ja kyllä, niiden ensisijainen käyttö on vaihdevuodet ohittaneille naisille, muttei tosiaankaan ainoa ryhmä, joille niitä käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Melko tavallista, että myös nuorella on alapään kuivuutta ja heikot limakalvot. Tähän hoitona yleisesti käytetään paikallisestrogeenivoidetta, jonka yhdessä annoksessa on murto-osa ehkäisypillerien estrogeenimäärästä eli ovat täysin harmittomia ja turvallisia.
Ja kyllä, niiden ensisijainen käyttö on vaihdevuodet ohittaneille naisille, muttei tosiaankaan ainoa ryhmä, joille niitä käytetään.
Miksi kyseistä lääkettä sitten ei saa antaa lisääntymiskykyisille?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyseistä lääkettä sitten ei saa antaa lisääntymiskykyisille?!?
Saa antaa ja annetaankin.
Niinhän sitä luulisi, mutta totuus on toinen...