Verista vuotoa - KESKENMENO?????
Olen 6. viikolla raskaana ja eilen tuli hieman verista vuotoa aamulla. Tana aamuna tuli taas vuotoa, talla kertaa ihan tummaa verta. Maara on edelleen pieni, mutta nyt sita on tullut koko paivan.
Edellisessa raskaudessa ei ollut kertaakaan mitaan vuotoja. Mita kokemuksia teilla on tallaisesta tilanteesta. Voiko olla normaalia vai merkki keskenmenosta?
t. Siina
Kommentit (7)
Vuotoa on ainakin talla hetkella vain vahan, mutta se on tummaa ja hieman paakkuista.
Onko kellaan muulla kokemuksia? Tiedan toki, ettei tahan ole yksiselitteista vastausta ja jos vauva tulee pois niin siihen yleensa on hyva syy.
Harmittaa vain kun ikaa on jo 39 ja taman toisen tekemiseen meni 2 vuotta... Mutta luonnollehan ei mitaan mahda.
Mulla on myös ollut vuotoa koko alkuraskauden ajan. Nyt menossa rv 8+3. Ensimmäisen kerran aloin vuotamaan n. rv 6+0 ja siitä lähtien vuotoa on ollut joka ikinen päivä. Olen ehtinyt jo kaksi kertaa käydä ultrassa ja kaikki on ollut normaalisti, ainakin toistaiseksi. Tiedän että tilanne on tosi inhottava ja stressaava, mutta mua ainakin lääkäri kehotti ottamaan rennosti ja lepäilemään. Toiset saattavat kuulemma vuotaa jopa rv 15 asti ja kaikki on silti kunnossa. Alkuraskauden vuodot ovat yllättävän yleisiä. Kummasti helpotti ainakin minulla mielenrauhaa, kun kävin ultrassa. Suosittelen sitä lämpimästi jos kovasti huolettaa, yksityiselle saat varmasti ajan nopeasti. Jostain luin, että niin kauan kuin pelkkä pikkuhousunsuoja riittää, niin ei hätää.
Pidän sinulle peukkuja! :) Ja kovasti zemppiä!
Hei!
Minulla oli vuotoja rv 7,rv 9 ja rv 10 ihan sellaista kirkasta ja paljon. Olin jo rv 7 varma että meni kesken, mutta vuoto loppui 2 päivän kuluttua ja rv9 kaikki ok, kuten vielä rv 10. Kävin siis tarkistamassa naistenklinikan polilla ultalla. Sanoivat että välillä voi vuotaa plajon ja kaikki on silti hyvin, taas välillä se on alkava keskenmeno. Näiden kirkkaiden vuotojen välillä tuli sitten rukseata vuotoa enemmän tai vähemmän. Mutta ei mitään kipuja. Nyt olen rv 15+ ja votoa ei ole tullut yli viikkoon ja toivon että näin jatkuu. Olen tosin hieamn peloissani ja skpetinen koko raskauden suhteen. Pelkään että on kuitenkin jotain huonosti.
Niin kuin itse totestit niin ei ole muuta konstia kuin odottaa. Niin kauan kun ei ole kipuja on aina toivoa. Joku sanoi kerran että puolet jotka vuotaa johtaa keskenmenoon. Olet myös niin alussa vielä ettei ultasta mitään vielä näy, ei syke eikä oikeastaan mitään muuta kuin rusukaispussi. Voit menää ultraan 7+ ja silloin pitäisi syke näkyä jos kaikki ok.
Olen itse saanut myös kaksi km ja silloin vuotoa tuli päivä päivästä enemmän ja toisessa kiput tuli ja kaikki vuoti pois, toisessa tehtiin kaavinta. Molemmat alkoivat ruskealla vuodolla. Mutta sanovat että ruksea vuoto on parempi, kirkas vuoto on pahempi merkki.
En voi lohduttaa sinua muuten kun kertomalla omat kokemukseni ja pitää sinulle peukkuja että kaikki on silti ok.
Enna
Mulla oli myös vuotoa alussa ja kun rv 6:lla ei ultrassakaan näkynyt vielä mitään, niin olivat aikamoisia piinaviikkoja epätietoisuuden kanssa =)
Vuoto vaihteli kirkaan punaisesta, rusehtavan tummaan.
Ei se auta nyt kun odottaa ja katsoa mitä tapahtuu!! TSEMPPIÄ SULLE !!
Ai niin, jostain syystä mulla oli vuotoa myös rv:llä 15-20 yhtäkkiä.
Nyt ei oo enää ollut mitään.
Mary 31+4
eli pari päivää on tullut niukkaa veristä vuotoa. mutta onneksi mitään kipuja ole ainakaan vielä ole ollut.
Neuvolaan en ole ollu vielä yhteydes mutta nyt varmaan pitää soittaa et jos pääsis ultraan, näkis missä mennään.
Täytyy myöntää että pelottaa et onko kaikki hyvin.
Nyt on viikkoja 7+2
Yritetään tsempata eteenpäin.
Ihan kunnon verta. Side vuoti lapi. Vuoto jatkui kuukautismaisina vajaan vuorokauden kunnes loppui. Kavin laakarissa, mutta mitaan ei tarkastettu, koska raskaus niin alussa. Uskon, etta kesken meni.
Milloin raskaushormonit haviavat elimistosta eli voin testata olenko raskaana vai en?
[color=#8B008B]Odotan ensimmäistäni ja minulla oli (ja on edelleen toisinaan) noita vuotoja. Ekan kerran ehkä joskus rv 7-8. Vuoto on aina ollut ns. ei paakkuista, kirkasta vuotoa. Välillä sitä tuli " hulahtaen" vessan pönttöön vähän enemmän ja yleisemmin sellasta tiputtelua.
Useampi vuosi sitten kun minulla oli 2 keskenmenoa ihan varhaisessa vaiheessa, molemmilla kerroilla vuoto oli tosi tummaa ja paakkuista.. Ja sitä oli tosi runsaasti.
En ole asiantuntija, mutta jos vuoto on kovin runsasta (tulee useampi pikkuhousunsuojallinen), menisin käymään lääkärissä. Muuten uskoisin / toivoisin että se on ihan " normaalia" ..
Tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin! :)
Mammanalku + tiitiäinen 20+2[/color]