Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako huonosti parisuhteessa kumppaniaan kohteleva tekevänsä niin?

Vierailija
03.02.2023 |

Mä luulen et mun ex ei vieläkään tajua mitä teki ja miten se vaikutti. Hän harrasti paljon vetäytymistä omiin oloihin syi kertomatta, mykkäkoulua syitä kertomatta, eristäytymistä perheen menoista. Se oli tosi raskasta.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina, vastasit omaan kysymykseesi.

Mies ei tajua, että (suhteeseen liittyvien) ajatusten panttaaminen on vallankäyttöä.

Vierailija
2/46 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Kun sinua satutetaan niin sillä on väliä että tajuat niin käyvän ja jättää sellaiset tyypit omaan arvoonsa.

Se mitä satuttajan päässä liikkuu on taas hänen oma asiansa. Hän joko tajuaa tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ei ainakaan tajunnut. Tajusi vasta silloin, kun oli liian myöhäistä enää pelastaa suhdetta.

Vierailija
4/46 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Kun sinua satutetaan niin sillä on väliä että tajuat niin käyvän ja jättää sellaiset tyypit omaan arvoonsa.

Se mitä satuttajan päässä liikkuu on taas hänen oma asiansa. Hän joko tajuaa tai sitten ei.

Ihminen voi muuttua, jos tiedostaa käytöksensä.

Vierailija
5/46 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että exäni tajusi. Meillä myös puhumattomuutta ja ihan huoneesta häipymistä Kesken puheen. Kieltäytyi asioista ilma selitystä. Ei kertonut isoja juttuja harrastuksista ym. Ihme salailua. Itsekkyyttä, pilkkaa.

Vierailija
6/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että ei tajua. Yleensä sellaiset ihmiset eivät vaan kykene yhtään katsomaan asioita toisen näkökulmasta. Ei riitä kykyä eikä resursseja aivoissa.

Vierailija
7/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti sanottu toi et ei riitä resursseja aivoissa. Niin se taitaa olla. Ehkä sitä voi kutsua myös tyhmyydeksi?

Vierailija
8/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, ettei tajua. Minun eksäni katsoi ihan oikeeasti oikeudekseen ylittää minun rajani.

Vierailija
9/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijan mielipide (kirjan Why does he do that kirjoittaja) on, että kyllä he tajuavat. He vain ovat omassa mielessään täysin oikeutettuja kohtelemaan muita niin. Sen takia on hyödytön yritys saada parisuhdeväkivaltaista tms kontrolloivaa ja alistavaa ihmistä "ymmärtämään ja muuttumaan". He ymmärtävät jo, eivätkä halua muuttua. He haluavat, että muut ihmiset muuttuvat.

Vierailija
10/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko sinä että olit itse kyseisen parisuhteen toinen osapuoli?

Vierailija
11/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan, ettei tajua. Minun eksäni katsoi ihan oikeeasti oikeudekseen ylittää minun rajani.

Kyllä hän tiesi, mitä teki. Hän oli vain sitä mieltä, että hänellä oli täysi oikeus ylittää rajasi.

Tämän kun ymmärtää, niin tajuaa, millaisia nuo ihmiset oikeasti ovat. Aika kylmäävä hetki tajuta se.

Vierailija
12/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa narsisteista toimii alitajuisesti ja osa tekee tahallaan toiselle paskatemppuja.

Vierailija
13/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kqnnattaa todella lukea Why does he do that?

Sitten ymmärrätte, että kyllä ne muita alistavat ja huonosti kohtelevat ihmiset tekevät niin tietoisesti. Kaiken takana on asenne, jonka mukaan he ovat puolison yläpuolella ja oikeutettuja kohtelemaan häntä huonosti, jos puoliso ei tajua olla sellainen kuin he itse haluavat hänen olevan.

Vierailija
14/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saninyt asiasta kolme kertaa ja se jatkuu, vastapuolta ei kiinnosta.

Vierailija
15/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä nalkuttava akka luulee olevansa aina oikeassa vaikka on väkivaltainen.

Vierailija
16/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla hieman autistinen jos ei tajua. Puhumattomuus ja vetäytyminen on henkistä väkivaltaa ja kontrolloinnin muoto. (Tätä ei pidä sekoittaa siihen että ihminen kokee niin suurta ahdistusta että hetkellisesti pakenee paikalta) Sillä estetään kohdetta saamasta tilanteesta ymmärrystä, aiheutetaan tahallista ahdistusta ja kyvyttömyyden tunnetta.

Vierailija
17/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa narsisteista toimii alitajuisesti ja osa tekee tahallaan toiselle paskatemppuja.

Narsistihullu saapui keskusteluun. The End.

Vierailija
18/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijan mielipide (kirjan Why does he do that kirjoittaja) on, että kyllä he tajuavat. He vain ovat omassa mielessään täysin oikeutettuja kohtelemaan muita niin. Sen takia on hyödytön yritys saada parisuhdeväkivaltaista tms kontrolloivaa ja alistavaa ihmistä "ymmärtämään ja muuttumaan". He ymmärtävät jo, eivätkä halua muuttua. He haluavat, että muut ihmiset muuttuvat.

Pointti onkin siinä, etteivät he tajua, ettei heillä ole tuota oikeutta tehdä sitä. On sekin tajuamattomuutta.

8

Vierailija
19/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti onkin siinä, etteivät he tajua, ettei heillä ole tuota oikeutta tehdä sitä. On sekin tajuamattomuutta.

8

Tuollainen ihminen on sitten luonnevikainen eikä normaali. Luonnevikaiselle kaikki paha mitä he tekevät on oikein, koska se hyödyttää heitä. Jos jokin ei hyödytä heitä niin se on väärin tekemistä heitä vastaan.

Vierailija
20/46 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän miesvihaketju. Viikonloppuisin näitä tulee koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan