Olin standup showssa - ilmeisesti alapääjutut ovat parasta standuppia
Lähdin ekalla tauolla vaikka maksoin koko showsta, hohhoijaa.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne pillu ja pano jutut on tavallisen ihmisen mielestä niitä hauskimpia!
Niin saattaa olla. Aina hankalaa, jos ei ole tavallinen.
Riippuu koomikosta. Huono koomikko laukoo vain navanalusjuttuja.
Ketäs olit kuuntelemassa? (Haluan tietää, etten itse maksaisi turhasta)
En käy missään tuollaisissa tilaisuuksissa, joissa on kirjoittamaton sääntö, että minä maksavana asiakkaana olen siellä vastuussa esiintyjän tunnetiloista; eli minun on pakko nauraa niille jutuille, ettei esiintyjälle tule epävarma olo. Monet näyttelijät, esiintyjät ja muut sellaiset kyttäävät sitä ainoaa katsojaa, joka ei osaa tekonauraa, ja sitten heidän ilta on pilalla, vaikka kaikki muut sovitusti nauroivat ja hurrasivat.
Vierailija kirjoitti:
En käy missään tuollaisissa tilaisuuksissa, joissa on kirjoittamaton sääntö, että minä maksavana asiakkaana olen siellä vastuussa esiintyjän tunnetiloista; eli minun on pakko nauraa niille jutuille, ettei esiintyjälle tule epävarma olo. Monet näyttelijät, esiintyjät ja muut sellaiset kyttäävät sitä ainoaa katsojaa, joka ei osaa tekonauraa, ja sitten heidän ilta on pilalla, vaikka kaikki muut sovitusti nauroivat ja hurrasivat.
Mielenkiintoista. Tunnistin jotain siitä, miksi minullekaan ei ole helppoa mennä katsomaan esityksiä.
Pippeliä, seksijuttuja ja parisuhdestatuksen kyselemistä yleisöstä, siinä suomalainen standup scene.
Minäkin olisin lähtenyt , se on Alhaista mitä vaan voi olla alapääjutut ja naisen halveksuntaa !
Eivät ole kasvaneet Aikuiseksi!
Ainoa koomikko, jota voisin edes harkita käyväni katsomassa livenä on Tim Minchin. Ja hänen komediansa on suurelta osin lauluja.
Kerrohan ap, kuka kyseessä. Vaikka nimikirjaimet sekä missä ja milloin, niin Sherlockit tietää 👍
Jossain oli hyvin, että siellä, missä oikea komiikka loppuu, navanalusvitsit alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jossain oli hyvin, että siellä, missä oikea komiikka loppuu, navanalusvitsit alkaa.
Vähän sama kuin, että vetovoimainen nainen on vetovoimainen nainen myös ilman paljaan pinnan esittelyä.
Se on asia, johon jokaisella ihmisellä on jonkinlainen suhde. Alapää yhdistää meitä.
Kyllähän nuokin jutut stand-upiin kuuluu, mutta liika on liikaa ja se sopiva määräkin pitää olla omaperäistä.
Ei mua alapää haittaa, mutta kirosanat kyllä. Olin esityksessä, jossa oli monta koomikkoa. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki tehostivat juttujaan kirosanoilla. Meni maku niistä jutuista. Ja oikeasti parhaat vitsit oli sillä ainoalla, jonka ei tarvinnut kirosanoihin turvaantua.
En ole koskaan tajunnut, mitä hauskaa jossain alapääjutuissa oikein on. Ihan luonnollisia ruumiinosia siinä missä muutkin.
Leikola on paras ja hyvä esimerkki siitä, että vähemmän on enemmän. Ei tarvi hösöttää, yliyrittää ja viljellä pelkkiä navanalusjuttuja (toki on niitäkin, mutta älykkäässä kontekstissa).
Vetää suht vähäeleisesti jäätävän hyviä oivalluksia ihmisten ihan arkipäiväisistä jutuista, jotka ovat samaistuttavia ja paljastavan kertojan löytäneen erittäin loistavasti sitä parasta, eli tilannekomiikkaa ihan ihmisten arjesta!
Minä en kestä sitä yleisön nöyryyttämistä, jotkut koomikot ottaa vielä todella pahasti silmätikuksi ja lyö vyön alle..tulee kouluniusaus ajat mieleen kun iso lauma nauroi yhdelle ihmiselle..
Ismo Leikola pärjää ilman niitä. Hän on terävä ympäristön ja yhteiskunnan havainnoitsija. Niistä löytyy vaikka mitä kerrottavaa. Hyvät koomikot ei tarvitse pelkästään alapään juttuja.
Myös Matti Patronen on hyvä koomikko "aikuisempaan" makuun.
Sitähän ne suurimmaksi osaksi ovat. Pelkkää pieruhuumoria. Samat väsyneet jutut miesten ja naisten eroavaisuuksista.
Vuosia sitten ihmettelin kuinka eräs koomikko veti saleja täyteen veden juomisella ja ääntelyillään.
Nokkela standup on taitolaji jota harva osaa.
Sepä se jurppii itseäkin. Joitakin poikkeuksia onneksi on. Leikola ei suuremmin alapääjuttuja kerro.