Tuleeko mieleen yhtään ennen vuotta 2000 tehtyä elokuvaa joka olisi parempi kuin kaikki sen jälkeen tehdyt?
Itselläni ei tule ihan äkkiä yhtään mieleen jos otetaan mukaan kaikkien aikojen 100 parasta elokuvaa
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woketus on pilannut myös elokuvat, kuten kaikki muutkin asiat tässä ajassa. Varsinkaan komedioita ei nykyään varmaan edes saa tehdä, ja jos niitä tehdään, ne ovat sysihuonoja, koska niissä ei saa olla mitään hauskaa.
Niinpä. Woke on siitä ikävä ideologia, että se aivan tosissaan pilaa kaiken kivan. Huumoria ei voi tehdä ns veitsen terällä. Lisäksi juonet on pilattu ja tarinalla ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuteen.
Onneksi olen katastrofi- ja kauhuelokuvien ystävä. Niissä woke ei vielä näy niin selvästi.
No kohta niissä sankari on tummaihoinen muunsukupuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kysymys olisi että mitkä tällä vuosituhannella tehdyt leffat ovat oikeasti hyviä.
Ei kovin pitkä lista tulisi.
Jos oikein etsimällä etsii niin saattaa löytyä joka vuodelle ehkä yksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woketus on pilannut myös elokuvat, kuten kaikki muutkin asiat tässä ajassa. Varsinkaan komedioita ei nykyään varmaan edes saa tehdä, ja jos niitä tehdään, ne ovat sysihuonoja, koska niissä ei saa olla mitään hauskaa.
Niinpä. Woke on siitä ikävä ideologia, että se aivan tosissaan pilaa kaiken kivan. Huumoria ei voi tehdä ns veitsen terällä. Lisäksi juonet on pilattu ja tarinalla ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuteen.
Onneksi olen katastrofi- ja kauhuelokuvien ystävä. Niissä woke ei vielä näy niin selvästi.
No, kauhuelokuvissa voi arvata hahmojen ihonvärin ja taustan perusteella, kuka kuolee ekana ja kuka ei ainakaan ole m*rhaaja jne. Eli kyllä se on vähän pilannut niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimekeväänä odotin innolla kun Yle näytti uuden Harry Palmer agenttisarjan joka oli 60-luvun Palmer leffan reboot mutta oli iso pettymys juuri huumorintajuttomuuden ja läpinäkyvän woken ansiosta. Päähenkilöstä tehtiin nössö eikä näyttelijällä ollut Michael Cainen karismaa. Ne 1965-67 tehdyt leffat ovat edelleen loistavia kuten saman aikakauden Bondit.
Vierailija kirjoitti:
No suunnilleen kaikki.
Koska viimeksi on tehty hyvä elokuva?
Onko 2000 luvulla tehty yhtään hyvää elokuvaa?
Taru Sormusten Herrasta-trilogia
Match Point
12 Years A Slave
Brokeback Mountain
Interstellar
Hereditary
Midsommar
The Normal Heart
Der Untergang
Äkkiseltään mieleen tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suunnilleen kaikki.
Koska viimeksi on tehty hyvä elokuva?
Onko 2000 luvulla tehty yhtään hyvää elokuvaa?
Unelmien sielunmessu
Kuudes aisti
Yön ritari (The Dark Knight) / Batman
Yön ritarin paluu (The Dark Knight Rises) (2012) / Batman
Nuo Batmani oli ihan liian synkkiä kun verrataan vaikka 1989 tehtyyn Batmaniin jossa Nicholson oli möhömahaisena jokerina.
Eniten ärsyttää se, että vääristellään asioita. En esim tykkää tummaihoisesta Arielista. Koska Ariel nyt ei ole tummaihoinen siinä alkuperäisessä sadussa.
Mielestäni alkuperää pitää kunnioittaa. Jos esim Lumikki olisi tumma, niin kyllä siitä hahmosta jää silloin oleellisia asioita puuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kauhuelokuvissa voi arvata hahmojen ihonvärin ja taustan perusteella, kuka kuolee ekana ja kuka ei ainakaan ole m*rhaaja jne. Eli kyllä se on vähän pilannut niitäkin.
Odotankin koska tulee kauhuelokuva, jossa musta mies on viimeinen elossa. Toki siis se olisi ihan katsomisen arvoinen, koska käänne olisi vähintään yllättävä.
1000 kertaa nähdyt poliisiopistot jaksaa naurattaa edelleen kun taas en keksi oikeasti yhtään hauskaa 2010 jälkeen tehtyä leffaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotankin koska tulee kauhuelokuva, jossa musta mies on viimeinen elossa. Toki siis se olisi ihan katsomisen arvoinen, koska käänne olisi vähintään yllättävä.
Sellainen tuli jo, eli Get Out. Unohdinkin sen yllä olevasta hyvien elokuvien listasta, samoin kuin jonkun muun mainitsemat Unelmien sielunmessun ja Kuudennen aistin.
Tulee äkkiä mieleen satoja hyviä elokuvia, jotka tehty ennen vuotta 2000.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää se, että vääristellään asioita. En esim tykkää tummaihoisesta Arielista. Koska Ariel nyt ei ole tummaihoinen siinä alkuperäisessä sadussa.
Mielestäni alkuperää pitää kunnioittaa. Jos esim Lumikki olisi tumma, niin kyllä siitä hahmosta jää silloin oleellisia asioita puuttumaan.
Lumikin osalta samaa mieltä, koska henkilön nimikin tulee vaaleasta ihosta. Mutta puhutaanko Arielin ihon väristä alkuperäisessä tarinassa? En ole itse sitä lukenut niin en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumikin osalta samaa mieltä, koska henkilön nimikin tulee vaaleasta ihosta. Mutta puhutaanko Arielin ihon väristä alkuperäisessä tarinassa? En ole itse sitä lukenut niin en tiedä.
Kyseinen satu on 1800-luvun Tanskasta. Todennäköisyys sille, että hahmo on tummaihoinen on aika lähellä 0.
Vierailija kirjoitti:
1000 kertaa nähdyt poliisiopistot jaksaa naurattaa edelleen kun taas en keksi oikeasti yhtään hauskaa 2010 jälkeen tehtyä leffaa.
Sellaisia ei ole. Valitettavasti hauska ja woke ei sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseinen satu on 1800-luvun Tanskasta. Todennäköisyys sille, että hahmo on tummaihoinen on aika lähellä 0.
Sanottiin, että alkuperäisessä tarinassa ei ole tummaihoinen = alkuperäisessä tarinassa ihon väri kerrotaan. Jos sitä ei kerrota, niin sitä ei kerrota, ja se ihon väri jonka siinä itse kukin näkee on itse kunkin korvien välissä.
Forrest gump, jurassic park, alien, shining, kummisetä, lista sen kuin jatkuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanottiin, että alkuperäisessä tarinassa ei ole tummaihoinen = alkuperäisessä tarinassa ihon väri kerrotaan. Jos sitä ei kerrota, niin sitä ei kerrota, ja se ihon väri jonka siinä itse kukin näkee on itse kunkin korvien välissä.
Kuvituksessa ainakin on vaaleaihoinen.
Miten joku vuosi luku vaikuttaa onko elokuva hyvä?
Ja miksi juuri ennen vuotta 2000 elokuvat olisi hyviä?
Onko muka kaikki vuonna 1999 elokuvat hyviä ja sen jälkeen kaikki huonoja?
Unelmien sielunmessu
Kuudes aisti
Yön ritari (The Dark Knight) / Batman
Yön ritarin paluu (The Dark Knight Rises) (2012) / Batman