Onko täällä muita jotka harvemmin leipovat?
Kommentit (14)
Joo harvoin viitsin alkaa leipoa. Sitä kun asuu yksikseen, niin leivonnaisia ei vaan kulu ja kaikkea ei viitsi aina pakastaakaan.
Tätä juuri tarkoitin. Kiitos vastauksesta. t.ap
Mä en leivo koskaan. Ei taida löytyä jauhoja tästä huushollista. Lasten kanssa jos jouluna tehdään pipareita tai joulutorttuja, käytetään valmistaikinaa pakkasesta.
Leipominen useimmiten viittaa herkkujen tekemiseen, ei meillä vedetä mitään pullaa tai kakkuja kuin juhlissa ja silloin ostan ne ammattilaiselta. Toki leipääkin voi leipoa itse, mutta ostan kyllä senkin kaupasta.
En leivo. Harvemmin syönkään mitään viljajuttuja. Jossain vaiheessa kokeilin tehdä raakaleipää vihannesmehun puristusjätteestä mutta tuntui ihan yhtä ylimääräiseltä ruokavaliossani kuin tavallinen leipä.
En leivo. En pidä leipomisesta enkä ruoanlaitosta muutenkaan. Ruokaa nyt on pakko tehdä itse jos haluaa edullista ja terveellistä joten sitä kokkailen pitkin hampain. Leipomisessa on sekin mutta, että jään helposti vehnään ja sokeriin koukkuun, eli söisin aina kaikki leipomukseni heti ja lihoisin massiivisesti. Sitten taas jonkun parin pullan syönti ja loppujen syöttäminen muille saisi vaan pahalle tuulelle.
En minäkään leivo, haluaisin kyllä mutta ei mitään järkeä yksin asuvana.
Nykyään ei tule leivottua kyllä juuri koskaan.
Aikaisemmin leivoin useinkin, kun naapurissa asui ihminen jonka kanssa oli hyvät tuttavalliset välit ja joka söi mielellään kun vein hänelle osan leipomuksista, kun emme lapsen kanssa kahdestaan saaneet kaikkea syötyä. Lisäksi lähellä asui kaveripariskunta lapsineen jotka eivät leivo, ja hekin tykkäsivät kun vein heille (saattoivat pyytääkin minua leipomaan).
Nyt ei asu lähellä ketään leipomuksistani tykkäävää (lähimmät naapurikaverit ketoilee), joten lähinnä joulun aikaan ja synttäreille jne. tulee leivottua. Harvemmin muutoin.
Viimeksi leivoin joululomalla kakkuja, ja aiemmin joulukuussa myyjäisiin joululeivonnaisia. Nyt tammikuussa autoin vähän lasta ja kavereitaan kun leipoivat keskenään, mutta en paljoa.
Bakar bröd, pizzadeg, munkdeg och annat som har som gemensam nämnare att man sätter ingredienserna i apparaten och trycker på knappen.
En ole leiponut moneen vuoteen. Jos puuroa jää yli, saatan sekoittaa siihen vehnä- tai ohrajauhoja ja paistaa rieskasiksi, mutta en pidä tätä varsinaisena leipomisena.
Harvemmin. Eilen juuri mietin laskiaispullien tekoa, mutta en löytänyt kaupasta kardemummaa.
En ole yhtään kyökki-ihminen. Tosi harmi, koska muuten viihdyn kyllä kotosalla. Ja olisihan se kiva että olis niitä pullia ja keksejä ja kakkuja, mutta kun ne tosiaan pitäisi itse vääntää. Siitä on varmaan useampi vuosi, kun viimeksi tein kaakaokeksejä. Ahdistaa ajatellakin sitä sotkua mikä tulee, pitäisi sitten vatkain pestä jne.
Muutaman kerran vuodessa korvapuusteja ja sämpylöitä. Ehkä joku marjapiirakka syksyllä.
Miksi kysyt, vertaistukeako kaipaat?
Minä en leivo juuri ollenkaan, koska yritän käyttää uunia mahdollisimman vähän. Jos paistan uunissa jotain ruokaa, saatan tehdä myös kauralastuja tai jotain voitaikinaleivonnaisia valmiista taikinasta, mutta varta vasten leivon hyvin harvoin.