Kotitöiden hinnoittelu teinille
Vinkkejä mitä ja miten hinnoitella kotityöt teinille, joka ei viitsi tehdä mitään kotitöitä?
Kommentit (93)
Joku kohtuullinen kuukausiraha esim. 200e ja sitten se sisältää sovitut kotityöt.
Toimii paremmin niinpäin, että viikko-/kuukausirahaa pienenee, jos ei tee tiettyä määrää kotitöitä. Ja lisärahaa vasta ns. ylimääräisistä töistä.
Sopiva hinnoittelu on se, että toteat teinille ettei hän taida maksaa mitään asumisestaan, syömisistään, vaate ym.kuluistaan ja saat SILTI peräti viikko-tai kuukausirahaa joten sinä teet pyydetyt kotityöt ja piste.
T. 19v ja 21v ikäisten äiti
Tää on ikävä totuus , mutta olisit ottanut lapsesi osaksi perheen arkea jo pienestä, niin kotityöt eivät olisi ongelma teini-iässä.
Meillä ei makseta kenelläkään kotitöistä, ne kuuluu kaikille ja kaikki niitä tekee sanomattakin, on normaalia elämän ja arjen hallintaan pitää huolta kodista.
Miksi teinin pitää tehdä kotitöitä? Eikö hän ole ihan syytön, kun hänet tähän maailmaan päätitte synnyttää. Maksakaa vaan sopivaa kuukausirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ikävä totuus , mutta olisit ottanut lapsesi osaksi perheen arkea jo pienestä, niin kotityöt eivät olisi ongelma teini-iässä.
Meillä ei makseta kenelläkään kotitöistä, ne kuuluu kaikille ja kaikki niitä tekee sanomattakin, on normaalia elämän ja arjen hallintaan pitää huolta kodista.
En minä tehnyt mitään kotitöitä, kun ei vaadittu ja toisaalta ei ne edes mulle olisi kuulunutkaan. Ei lapsia tehdä kotitöiden tekemistä varten. Aloin tehdä kotitöitä vasta muutettuani kotoa pois. Asunto on super siisti ja kokkaan päivittäin.
Ei perheessä makseta yhteisen talouden kotitöistä.
Kuukausiraha ja sen saaminen edellyttää tiettyjen hommien tekemistä, ilman, että niistä täytyy erikseen muistuttaa.
Kaikki samassa taloudessa asuvat osallistuvat kotitöihin ihan palkatta. Teinin on tärkeintä kyllä keskittyä opiskeluun.
Tehkää itse ne kotityönne, kun lapsia olette hankkineet omista itsekkäistä syystänne.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää itse ne kotityönne, kun lapsia olette hankkineet omista itsekkäistä syystänne.
Mutta hyvä kuitenkin maksaa, jos teini sitten tekee rahan tarpeessa.
Omassa lapsuudessa oli se systeemi, että jos ei tehnyt kotitöitä niin siitä maksettiin hintaa remmin muodossa.
Minä ainakin vaadin täydellistä palvelua 18-vuotissyntymäpäivääni asti. Ruoka pöytään ja huoneen siivous viikottain.
Meillä ei ole maksettu ikinä kotitöistä, lapsia kolme, iältään 16-21 vuotiaita. Kotityöt kuuluvat kaikille ja ne tehdään nurkumatta. Nyt lukiolaisella on koeviikko ja koska hän lukee, niin en ole pyytänyt vaikka tyhjentämään tiskikonetta, mutta hän on tehnyt sen itse samalla kun on odottanut ruokansa lämpiämistä mikroaaltouunissa. Perheessämme on mukava ilmapiiri ja ketään eivät työt paina ja kun ne yhdessä tehdään, niin aikaa ei mene paljoa.
Viime viikolla nyorin vaihtoi autoni öljyt ja suodattimen. Siitä maksoin hänelle tilille rahaa hieman ja hän lupasi tehdä muitakin vastaavia ihan mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin vaadin täydellistä palvelua 18-vuotissyntymäpäivääni asti. Ruoka pöytään ja huoneen siivous viikottain.
Kirjoittaa Reino 58 v.
Eipä noista hommista itellekään palkkaa kerry :D Teini tekee mitä pyydetään. IKINÄ ei ole pyytänyt rahaa mihinkään. Pitää välillä oikein tivata onko jotain mitä haluaa mutta harvoin on. 15v. poika.
Kuka vastasi kysymykseen? Ja väitätte, että tuolla tavalla toimien teininne osallistuvat? Onnistuisiko vastata vain kysymykseen ilman aiheettomia kommentteja?
Vierailija kirjoitti:
18-vuotispäivänä on sitten kassi pakattuna eteisen nurkassa. Tervemenoa!
Kuule kun hankala se on enää teiniä opettaa tavoille, jos olet itse luistanut sen 15vuotta niin nytkö pitäisi sitten teinin alkaa yhtäkkiä älytä tehdä jotain? Oma mokasi AP.
up