millasella palkalla kannattaa ottaa vastaan toita 80 km paasta, siis paivittainen tyomatka olisi 160km omalla autolla, ei julkisia kaytossa
Kommentit (9)
ollaan koettu tuo. mies kulki vuoden päivittäin tuon matkan, eikä ollut hyvässä kunnossa vuoden jälkeen. talviaamuisin ihan hornaa. 50 - 60 kilsaa on raja.
Tietysti riippuu menoistakin, mutta itse sahasin hetken 50km matkaa 2000 palkalla eikä tosiaan kannattanut kun miinusti verot, hoitomaksut, työmatkat ja työpaikkaruokailun.
Suurempi vaikutus on ajalla. 4v. on vielä aika pieni. Ellei miehellä ole mahdollisuus lyhentää työaikoja tai hyödyntää liukumaa?
niin vaikuttaako se sun tuleviin työmahdollisuuksiin? Jos olet ollut pitkään kotona, voisi ajatella, että teet vuoden-pari tuota kauempana olevaa hommaa, vaikkei rahallisesti niin huipputuottavaa olisikaan. Jatkossa olisi ehkä paremmat mahdollisuudet parempiin töihin. Ja töissä tulee kuitenkin eläkekertymää itselle. Joskus ihmiset miettiin näitä juttuja vähän turhan lyhyellä tähtäimellä.
vaan tulee melkoisen vähän. Minusta työsskäynti ei ikinä kannata jos se ei kannata taloudellisesti.
Veikkaisin, että hyvää tietä omalla autolla toi sun työmatka kestää vähemmän kuin mun työmatka Helsingin sisäisesti.
koska tuloverotuksesa työmatkavähennys nykyisin max. 4700 € ja yrittävät nostaa sitä 7000€ vuodessa. 0,21 € / km on nykyinen matkakorvaus.
Käy laskemassa tulot / vähennykset verottajan sivuilta kannattaako vai ei.
Itse todennäköisesti menisin töihin. Itsellänikin työmatka on 70 km sivu ja lisksi työajoa noin 50 km päivässä (0,41 € / km) eli yhteensä 190 km ajoa päivässä ja se kannattaa. Asuminen täällä maalla halvempaa kuin kaupungissa ja matkavähennykset laittavat pitkänkin työmatkan kannattamaan. Toki räntäsateessa, pimeässä ja hirvivaara-alueella ajamnen ei ole nannaa, mutta pidän työstäni.
Eli jos työ on mieleistäsi, niin ottaisin sen vastaan.
yhdelle yhdistykselle (jonka asiaa kannatin) ilman palkkaa (toisen työn ohella) ja keräsin niistä sitten näytekansion, jolla hain sen oikean alani työpaikkaa ja sain. Erittäin hyväpalkkaisen ja hyvän, mutta johon vaadittiin kokemusta. Eli kyllä joskus kannattaa katsoa vähän laaja-alaisemmin.
ja työpäivä täyspitkä.