Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tööttäilläänkö teille liikenteessä?

Vierailija
02.02.2023 |

Tööttäilläänkö teille usein liikenteessä? Minulle sitä tapahtuu todella usein vieläkin, vaikka olen jo keski-ikäinen. En aja päivittäin, mutta silti. En oikein tiedä, mitä tällä halutaan saavuttaa. Jos olen vähän epävarma siitä, mille kaistalle menen ja yritän selvittää sitä, niin eihän se tööttäily nopeuta asiaa. Hätäännyn aina vain enemmän ja olen surkea kuski. Mieheni ei kuitenkaan suostu kuskaamaan minua, vaikka olen pyytänyt, kun olen niin huono kuski aina. Lisäksi kestää usein ikuisuus päästä pois parkkipaikalta tai parkkeerata parkkipaikalla ruudun sisälle. Eksyn myös helposti navigaattorista huolimatta.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARGH. No aivan takuuvarmasti tööttään jos olet se tyyppi, jolla liikennevaloihin reagoiminen kestää melkein minuutin, joka hidastaa jokaiseen risteykseen varmuuden vuoksi jo 200 m aiemmin, köröttää moottoritielle liittyvää ramppia 40 km/h, risteyksessä kääntyy kuin hidastetussa filmissä mateluvauhtia, parkkipaikalla veivaa sitä stanan autoa ees taas ruutuun, vaikka ei olisi yhtään muuta autoa kentällä tai viereisissä parkkiruuduissa tai jättäytyy edellä ajavastasta autosta kaupunkinopeuksissa ja kaupunkialueella noin 500 metriä siten, että muodostaa noin neliökilometrin kokoiselle tieverkostolle tulpan, jossa kukaan ei pääse yhtään mihinkään, kun jostain valoista ei pääse kuin se yksi hituri.

Etkö voi nyt vaan päättää, että et lähde ajamaan, jos et osaa? Ota bussi tai taksi, mutta jätä se prkleen auto sinne kotiin? Sinunkaltaistesi takia punaisiapäin ajaminen on yleistynyt, ihmisten agressiivisuus liikenteessä lisääntyy jne, kun tupajumit kertakaikkiaan ei osaa ajaa.

Oikeasti ottaisin ilomielin taksin, jos joku muu maksaisi sen. Näin ei ole, niin lähinnä toivoisin vertaistukea tai vinkkejä kehittymiseen. Ap

Vierailija
22/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysypä sitten suosiolla jatkossa pois ratista ja siirry julkisiin. Mikään ei ärsytä liikenteessä niin paljon kuin kaltaisesi epävarmat tööttöilijät joista ei pysty yhtään ennakoimaan mitä tekee ja mihin menee seuraavaksi.

Se ei aina valitettavasti ole mahdollista kaikissa tilanteissa. Enemmän ehkä kaipailisin jotain vinkkejä, miten olla hyvä autoilija. Kun on yrittänyt parisenkymmentä vuotta parhaansa, mutta ei vain tunnu kehittyvän. Ap

Pysy sitten pois kokonaan kun et ole kahdessakymmenessäkään vuodessa vielä oppinut.

Niin siis se ei ole mahdollista. Osaan kyllä muuten kaikenlaista, on paljon koulutusta jne., mutta autolla ajo on synkkää. Ap

Mene autokouluun ja ota sieltä muutama ajotunti ajo-opettajan kanssa. Saat varmuutta ajamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARGH. No aivan takuuvarmasti tööttään jos olet se tyyppi, jolla liikennevaloihin reagoiminen kestää melkein minuutin, joka hidastaa jokaiseen risteykseen varmuuden vuoksi jo 200 m aiemmin, köröttää moottoritielle liittyvää ramppia 40 km/h, risteyksessä kääntyy kuin hidastetussa filmissä mateluvauhtia, parkkipaikalla veivaa sitä stanan autoa ees taas ruutuun, vaikka ei olisi yhtään muuta autoa kentällä tai viereisissä parkkiruuduissa tai jättäytyy edellä ajavastasta autosta kaupunkinopeuksissa ja kaupunkialueella noin 500 metriä siten, että muodostaa noin neliökilometrin kokoiselle tieverkostolle tulpan, jossa kukaan ei pääse yhtään mihinkään, kun jostain valoista ei pääse kuin se yksi hituri.

Etkö voi nyt vaan päättää, että et lähde ajamaan, jos et osaa? Ota bussi tai taksi, mutta jätä se prkleen auto sinne kotiin? Sinunkaltaistesi takia punaisiapäin ajaminen on yleistynyt, ihmisten agressiivisuus liikenteessä lisääntyy jne, kun tupajumit kertakaikkiaan ei osaa ajaa.

Oikeasti ottaisin ilomielin taksin, jos joku muu maksaisi sen. Näin ei ole, niin lähinnä toivoisin vertaistukea tai vinkkejä kehittymiseen. Ap

Autokouluun mars mars mars! Sinulla ei voi olla mitään tekosyytä ettetkö voisi mennä.

Vierailija
24/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysypä sitten suosiolla jatkossa pois ratista ja siirry julkisiin. Mikään ei ärsytä liikenteessä niin paljon kuin kaltaisesi epävarmat tööttöilijät joista ei pysty yhtään ennakoimaan mitä tekee ja mihin menee seuraavaksi.

Se ei aina valitettavasti ole mahdollista kaikissa tilanteissa. Enemmän ehkä kaipailisin jotain vinkkejä, miten olla hyvä autoilija. Kun on yrittänyt parisenkymmentä vuotta parhaansa, mutta ei vain tunnu kehittyvän. Ap

Pysy sitten pois kokonaan kun et ole kahdessakymmenessäkään vuodessa vielä oppinut.

Samaa mieltä ehdottomasti. Jos 20 vuodessa ei opi hallitsemaan autoa, ajamaan turvallisesti ja tykkäämään autolla ajamisesta kelillä kuin kelillä, niin silloin on jo todella vaarallinen kuski.

Vierailija
25/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri, mutta tööttäilen itse herkästi. 

Vierailija
26/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen juuri se joka tööttää ja näyttää keskisormea ap:n kaltaisille kuljettajille.

Vierailija
27/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bemarikuskit ainakin tööttäilevät ja vilkuttavat valoja, jos niiden ohi menee halvemmalla autolla.

Vierailija
28/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli oikea idiootin perikuva tööttäilyssä. Törttöili itse liikenteessä minkä ehti ja jos joku hänen mielestään ajoi väärin, niin kyllä töötti soi. Muistan miten lapsena hävetti. Sekin hävetti, kun isä törttöili liikenteessä ja joku toinen törttö näytti keskaria.

Vierailija
29/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Minä olen juuri se joka tööttää ja näyttää keskisormea ap:n kaltaisille kuljettajille.

Oletko ylpeä itsestäsi? Muut nauravat noloudellesi.

Vierailija
30/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun jollakin ollut kiire vaikka täysin nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaan olen ajanut. Ajoin sitten ihan tahallani pienempää nopeutta kuin rajoitukset kun tiesin, ettei siinä pääse pitkiin aikoihin ohitse. Oppiipa olemaan.

Vain idiootti ei ymmärrä että tarpeeton alinopeus aiheuttaa ison osan onnettomuuksista juurikin sen aiheuttaman ohitustarpeen vuoksi.

Ajoin täysin määrättyä nopeutta ja liikennesääntöjen mukaan. En ala ajamaan ylinopeutta enkä liikennesääntöjen vastaiseksi siksi, että jollakin idiootilla on kiire paikalliseen pubiin. Mulle ei tööttäillä.

Vierailija
31/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näytin keskaria. Ajakoot vaikka perään. Pesäpallomaila takapenkillä, sopii tulla aukomaan päätä.

Vierailija
32/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tänään töötättiin, kun ajoin polkupyörällä autotiellä eikä jalkakäytävällä niin kuin muut pyöräilijät yleensä tekevät. Kun pysähdyin ryhmityskaistalle punaisen valon vuoksi niin samasta autosta näytettiin vielä nyrkkiä.

Se on aina vaikea tilanne jos rikkoo liikennekulttuuria vaikka toimisikin sinänsä pykälien mukaan.

Vierailija
33/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylpeä itsestäsi? Muut nauravat noloudellesi.

Ihan vapaasti. Eniten vituttaa että nämä nössökuskit eivät edes itse tajua kuinka vaarallisia oikeasti ovat liikenteessä.

Vierailija
34/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rattiraivoaminen on sairasta.

"Liikenneturvan mukaan on tutkittu, että negatiivisen tunnetilan alaisilla kuljettajilla on enemmän läheltä piti -tilanteita sekä liikennerikkeitä. Tyypillisiä ylilyöntejä ovat esimerkiksi kaasupolkimen tarpeettoman kova polkaiseminen tai liian rohkeaan ohitukseen lähteminen, jotka kumpikin ovat vaaraksi liikenneturvallisuudelle, eivätkä ole hyvän ja vastuullisen kuljettajan merkkejä.

Kaistinen muistuttaa, että vaikka tunteiden heräämiselle ei aina voikaan mitään, voi jokainen vaikuttaa negatiivisten tunteiden kestoon ja siihen, miten antaa niiden vaikuttaa omaan käyttäytymiseen."

Mtv Uutiset, 14.2.2022

Vierailija
35/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis se ei ole mahdollista. Osaan kyllä muuten kaikenlaista, on paljon koulutusta jne., mutta autolla ajo on synkkää. Ap

Olen eri mieltä näiden Pysy pois liikenteestä - kommentoijien kanssa. Jos ajat vähän ja harvoin, ei auta vaikka olisit tehnyt niin 20 v. Ota harjoittelu säännölliseksi tavaksi ja aja pidempiä matkoja, ja uskaltaudu vähitellen hankalampiinkin paikkoihin. Vain ajamalla oppii ajamaan. Todella harva on oikeasti 'kyvytön' kuskiksi, joitakin vain pelottaa enemmän. Varovaisuus on liikenteessä hyve, kunhan ei panikoi niin että töpeksii. Itse lakkasin pelkäämästä vasta, kun jouduin ajamaan päivittäin pitkää työmatkaa pk-seudulla.

Vierailija
36/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ajotunteja. Ota ihan niin paljon, kuin tarvitset.

Vierailija
37/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran töötätty ja syystä. Kaipaisin käsimerkkiä, joka tarkoittaisi: ok, olin idiootti, sorry.

Vierailija
38/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi perässä ajava tööttäsi kun pysähdyin suojatien eteen mummon mennessä yli. Taatusti en lyönyt yhtäkkiä jarruja. Pershiihtäjällä vissii muka kiire jonnekin kun niin otti päähän pysähtyä.

Vierailija
39/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista rattiraivoamista ja muuta häiriökäytöstä ollut ennen liikenteessä. On minunkin tielle sattunut jopa ammattikuskeja linja-autoilla ja rekoilla jotka on vähän töpänneet, mutta minua ei ole ärsyttänyt yhtään, ja varmaan silloin tällöin saattaa itsellekin sattua joku töppäys.

Ajan sillä varauksella että liikenteessä on muitakin ihmisiä ja ihmiset eivät ole täydellisen virheettömiä, erehtyminen on inhimillistä ja edes koneet eivät toimi virheettömästi. Niin kauan kun pelivara, esim. välimatka edelläajavaan riittää ettei onnettomuutta yllätyksistä huolimatta satu, on minusta turhaa raivota, tööttäillä tms. mielenosoituksia järjestää.

Itse en harrasta tööttäilyä, jos nyt ei ole sitten semmoinen tilanne että on pakko herättää jonkun huomio varoittamiseksi.

Vierailija
40/45 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun jollakin ollut kiire vaikka täysin nopeusrajoitusten ja liikennesääntöjen mukaan olen ajanut. Ajoin sitten ihan tahallani pienempää nopeutta kuin rajoitukset kun tiesin, ettei siinä pääse pitkiin aikoihin ohitse. Oppiipa olemaan.

Vain idiootti ei ymmärrä että tarpeeton alinopeus aiheuttaa ison osan onnettomuuksista juurikin sen aiheuttaman ohitustarpeen vuoksi.

Höpö höpö, täyttä paskaa kirjoitat.

T. Ammattikuljettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi