Lapsi putosi aikoinaan koulussa kakkoskerroksesta alas ja mursi useita selkänikamia
Nyt pari viikkoa sitten 22-vuotiaana sai eläkepaperit kouraan. Ensimmäistä kertaa ikinä olen huolissani hänen henkisestä voinnista. Eläkepapereiden saaminen oli hänelle tosi kova paikka.
Kommentit (14)
Kai asia on selvitetty koulun kanssa perin pohjin? Miten lapsi putosi?
No ei siin mittää, Tellu putos seittemännestä kerroksestas alaas, ja ponnahti takasis kaheksanteen kerrokseensa. Ongelmaksi muodostusis vaan se kun talossa ei ollu kun seittemän kerrostansa.
Itse juhlisin, jos saisin eläkepaperit.
Hyppisin riemusta jos saisin eläkepaperit.
N24
Sanot, että hyvä alusta ja nyt voi etsiä jotain mitä pystyy tekemään tai mikä kiinnostaa. Kai hän sai myös jotain korvauksia? Tai korkeamman eläkkeen vakuutusyhtiöltä, kuin pelkkä takuueläke?
Hänen on rakennettava elämä. Eläke ei vie mitään pois. Sairaus ja vamma ehkä, mutta sen kanssa pitää oppia elämään.
Henkisesti on vaikeaa, jos putoamiseen liittyy jotain epäreilua.
Etsii kovasti jotain mieluisaa ja hakee kuntoutukseen. Mikä se on, että saa viisi vuotta eläkettä korkeampaa korvausta ja koulutetaan uuteen ammattiin? Kuntoutustuki? Jos ei pärjää, niin osaaikaeläke tai eläke ja pikkuisen duunia.
Vierailija kirjoitti:
Sano lapsellesi että hänen arvo ei riipu siitä mitä hän päivisin tekee. Ei kannata murehtia.
Jeps, olihan meillä tästäkin jo puhetta. Hän vain sanoi mulle itse, että kokee olevansa kelvoton tähän yhteiskuntaan, kun ei voi koskaan olla hyödyksi kenellekään. Vähän oli alakuloista puhetta mun mielestä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kai asia on selvitetty koulun kanssa perin pohjin? Miten lapsi putosi?
Tottakai se asia on selvitetty. En sitä halua täällä enempää avata, koska se on lapseni yksityisasia. AP
Eläkepaperit ei estä tekemästä töitä.
Voi jopa perustaa oman yrityksen, ja samalla nostaa eläkettä. Pääasia, että ei tienaa yli sallitun tulorajan.
Eli teoriassa voi vaikkapa perustaa kahvilan, jota pyörittää hieman harrastuspohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano lapsellesi että hänen arvo ei riipu siitä mitä hän päivisin tekee. Ei kannata murehtia.
Jeps, olihan meillä tästäkin jo puhetta. Hän vain sanoi mulle itse, että kokee olevansa kelvoton tähän yhteiskuntaan, kun ei voi koskaan olla hyödyksi kenellekään. Vähän oli alakuloista puhetta mun mielestä.
AP
Onko nyt käynyt niin, että vain fyysistä vammaa on hoidettu, mutta kukaan ei ole ollut kiinnostunut lapsesi henkisestä jaksamisesta?
Ehkäpä hän voisi tehdä videoita someen, vaikka juutubeen?
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että hyvä alusta ja nyt voi etsiä jotain mitä pystyy tekemään tai mikä kiinnostaa. Kai hän sai myös jotain korvauksia? Tai korkeamman eläkkeen vakuutusyhtiöltä, kuin pelkkä takuueläke?
Hänen on rakennettava elämä. Eläke ei vie mitään pois. Sairaus ja vamma ehkä, mutta sen kanssa pitää oppia elämään.
Henkisesti on vaikeaa, jos putoamiseen liittyy jotain epäreilua.
Jep. Eläke ei edes ole este työntekemiselle tai opiskelulle, jos löytää alan jota pystyy terveytensä puitteissa tekemään. Vaikka osa-aikaisena.