Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni (4.lk) joutuu ensi viikosta lähtien selviämään itse

Vierailija
25.08.2008 |

aamuisin kouluun :(( On vielä niin armottoman aamu-uninen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin jo noin iso.

Vierailija
2/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että lapsesi ei ole tarvinnut olla liian aikaisin iso. On saanut rauhassa kasvaa.

Oma 8lk ei myöskään ole koskaan vielä lähtenyt yksin kotoa. Osaisi kyllä, mutta ei ole ollut tarvetta. Tyhjään kotiin meillä ei ole lapset vielä koskaan tulleet.

Itsekkään en ole koskaan kotona asuessani lähtenyt tyhjästä kodista en kouluun enkä töihin. Ihan tavallinen ihminen minustakin on tullut. Töistä tai opiskelusta en ole koskaan myöhästynyt vaikka minun ei olekkaan heti ekalta yksin tarvinnut lähteä.

Harjottele parina aamuna kouluun lähtöä lapsesi kanssa. Älä herättele, hoputa tai muuta. Leikkikää että lapsi on yksin kotona. Alkaa se sujumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuisin kouluun. Herätän sen lähtiessäni ja soitan kun pitää lähteä kouluun, että varmasti lähtee eikä myöhästy.

Vierailija
4/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko vaihtaa sille kk-siteetkin vai saako vaihtaa itse?

Vierailija
5/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko vaihtaa sille kk-siteetkin vai saako vaihtaa itse?

Vierailija
6/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona tytön turvana. :o) En usko, että kukaan välttämättä haluaa lapsensa lähtevän yksin kouluun ja tulevan yksin koulusta pienenä, mutta sellaistahan se elämä toki usein on. Omani alkoi nyt yksin menemään, tokalla luokalla.

Turhaan kuitenkin murehdit - tyttösi tulee pärjäämään varmasti aivan mainiosti. :o)

Vierailija
7/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kylla teita suomalaiset aidit kun sanotte etta 4-luokkalainen on avuton jos ei selvia itse kouluun. Taalla Englannissa on LAITONTA jattaa alle 15-vuotias yksin kotiin. Minusta suomalaiset lapset joutuvat aikuistumaan liian varhain. Heista varmasti tuntuu turvattomalta kun kukaan aikuinen ei ole vahtimassa heita. Taalla Britanniassa aidit ovat lapsissaan hyvin kiinni koska joutuvat heidat viemaan ja hakemaan koulusta, mutta minusta se on lapsille parempi.

Vierailija
8/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kylla teita suomalaiset aidit kun sanotte etta 4-luokkalainen on avuton jos ei selvia itse kouluun. Taalla Englannissa on LAITONTA jattaa alle 15-vuotias yksin kotiin. Minusta suomalaiset lapset joutuvat aikuistumaan liian varhain. Heista varmasti tuntuu turvattomalta kun kukaan aikuinen ei ole vahtimassa heita. Taalla Britanniassa aidit ovat lapsissaan hyvin kiinni koska joutuvat heidat viemaan ja hakemaan koulusta, mutta minusta se on lapsille parempi.

Jopa ryyppääminen!

Vierailija
9/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4. ja 5. luokkalaisten äiti

Vierailija
10/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut joku kotona.

ap

Vierailija
11/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koulun alusta lähtien joutunut lähtemään yksin kouluun ja tulemaan tyhjään kotiin. Ihan hyvin on mennyt, enempi mua (äitiä) on hirvittänyt, lapsi selviää kyllä, vaikka on erityislapsi.

Vierailija
12/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilee ettei selviä?

Pikkuisen enemmän vastuuta lapsellekin kehiin!

Vierailija
13/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin tuossa iässä itsekseni 20 kilsan päähän. Piti nousta kuudelta, kävellä pari kilsaa, mennä bussilla, kävellä ja odottaa 45 minsaa, että koulu alkaa.

Vierailija
14/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole kiva, jos kaikki lapset ei jää yksin selviytymään heti ekalla luokalla?

Vai onko tästäkin tullut sellainen asia, että pitäs pärjätä heti yksin, kun menee kouluun?

Sehän on mukava, että koululainen ei ole ollut yksin! Mutta hyvä on sekin, että hän saa alkaa aloittaa harjoittelun!

Minä en heränny koko peruskoulu aikana yksin, enkä menny tyhjään kotiin. Äitini oli valinnut olla kotona niin kauan, kunnes me oltiin käyty yläaste. Että siinä mielessä aikasessa vaiheessa se ap:n lapsi jää kotiin yksin.. =D

Vierailija
15/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajan lapset ovat niin avuttomia!!

Vierailija
16/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puhe on neljäsluokkalaisesta???

Vierailija
17/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko pois ap, lapsesi tulee kyllä pärjäämään hyvin!

Vierailija
18/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue esim viesti no 3.

Vierailija
19/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nykyään kolmasluokkalainen on joutunut heräämään yksin ekaluokasta asti, mutta iltapäivisin pyrin lähtemään aina aikaisin töistä, ettei tarvitsisi olla pitkään yksin sekä aamulla että iltapäivällä.

Alakoululaiset ovat vielä pieniä ja pelot suuria. Mutta kyllä siihen yksin heräämiseen ja kouluun lähtemiseen on hyvä vähitellen tottua.

Vierailija
20/21 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta järjestin työajat sen mukaan ettei heti tarvinnut yksin lähteä. No se tilapäinen järjestely jatkui sitten koko ekaluokan. Tokaluokalle mennessä olinkin jo äitiyslomalla, joten tietysti olin kotona. Kolmannella luokalla olin hoitovapaalla ja siis kotona. Nyt olen menossa taas töihin, enkä nyt ala enää työaikoja järjestellä, vaan joutuu (vai pääsee vihdoinkin?) lähtemään yksin. Olen itsekin sitä mieltä, että johan tuokin taito on aika opetella.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi