Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työhakemukseen pakko liittää CV?

Vierailija
02.02.2023 |

Kesätyöhakemuksessa pyydettiin hakemuskirje ja CV. Olen toisen vuoden opiskelija eikä työkokemusta ole!! Kesätöihin ois kuitenkin mentävä, koska työharjoittelu pakko suorittaa (insinööri). Mitä hittoa teen?? Ei mulla ole CV:hen listata mitään.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain se on aloitettava CV:nkin tekeminen. Yhteystiedot ja koulutus ainakin löytyvät, eli amis/yo ja nykyinen opiskelupaikka ja lopuksi kielitaito ja harrastukset. Ei kannata lähettää hakemuksia ilman CV:tä.

Ei laiteta mitään harrastuksia.

Vierailija
22/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksissa hankittu kokemus? Yhdistystoiminta ja luottamustoimet? Vapaaehtoistyöt? Löytyykö mitään?

Mahdolliset työharjojittelupaikat koulun/opiskelun ajalta?

Alussa kannattaa laittaa kaikki mahdollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CV hen laitetaan

Kuva

Yhteystiedot

Koulutus

Työkokemus

Kielitaito

Sitten voi laittaa juurikin luottamustoimet

Harrastukset

Ei laiteta kuvaa.

Yhteystiedot minimaaliset (sposti, puhelin).

Luottamustoimet ja harrastukset pois.

Jos ei ole mitään työkokemusta, voi laittaa luottamustoimet ja harrastukset. Kun alkaa löytyä työkokemusta, ne voi poistaa. Kuvan voi laittaa tai olla laittamatta oman harkinnan mukaan.

Vierailija
24/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ja jos on auto.

Vierailija
25/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Vain jos haluat saada työpaikan, kannattaa laittaa CV. 

Vierailija
26/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain se on aloitettava CV:nkin tekeminen. Yhteystiedot ja koulutus ainakin löytyvät, eli amis/yo ja nykyinen opiskelupaikka ja lopuksi kielitaito ja harrastukset. Ei kannata lähettää hakemuksia ilman CV:tä.

Ei laiteta mitään harrastuksia.

Alussa laitetaan kaikki mahdollinen, jos ei ole työkokemusta. Sitten niitä voi poistaa kun kokemus karttuu. Ei kannata lähettää puolityhjää liparetta.

Vierailija
27/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja puhun myös ruotsia ja vähän espanjaa, mutta sitäkään tuskin kuitenkaan listataan CV:hen. Tai työskentelyä iltapäiväkerho-ohajaajana. Muuta työkokemusta ei ole paitsi joskus alaikäisenä olin kesätöissä puhelinmyyjänä, josta on jo aikaa. Mulla ei ole CV:hen kirjaimellisesti mitään muuta listata kuin opiskelupaikka ja yksi työpaikka (kerhon ohjaaja).

Ap

Vierailija
28/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei toisen vuoden insinööriopiskelijalla ole vielä yhtään työkokemusta. Ikää kun on jo parikymmentä ja kesätöitä on saanut tehdä 14-vuotiaasta lähtien. Mutta jos ei ole, niin sitten ei ole.

Vierailija
29/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja puhun myös ruotsia ja vähän espanjaa, mutta sitäkään tuskin kuitenkaan listataan CV:hen. Tai työskentelyä iltapäiväkerho-ohajaajana. Muuta työkokemusta ei ole paitsi joskus alaikäisenä olin kesätöissä puhelinmyyjänä, josta on jo aikaa. Mulla ei ole CV:hen kirjaimellisesti mitään muuta listata kuin opiskelupaikka ja yksi työpaikka (kerhon ohjaaja).

Ap

Laita nuo kaikki, älä ole turhan vaatimaton. Kaikki tuollainen on plussaa varsinkin työuran alussa.

Vierailija
30/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset eivät ymmärrä, että juuri mikään asia ei ole PAKOLLISTA tässä elämässä ja yhteiskunnassa vaikka niin sanottaisiin. Juu, kuolla pitää kaikkien ja verojakin periaatteessa maksaa, mutta lähes kaikkea muuta voi tehdä, jättää tekemättä tai tehdä omalla tavalla. Vaikka jollain lomakkeella pakotettaisiin liittämään jotain hakemukseen, niin ei sitä ole todellakaan pakko liittää tai jos järjestelmä pakottaa niin yleensä hakemuksen voi lähettää jotain muutakin kautta. Ja aina voi kysyä, yleensä kyllä kannattaa kysyä sieltä asianomaisesta paikasta eikä tältä palstalta.

Älkää tehkö elämästänne niin vaikeaa.

Vierailija
31/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No onhan sulla työkokemusta: puhelinmyynti ja iltapäiväkerhon ohjaaja. Kirjaat nuo.

Sitten, kun työkokemusta alkaa oikeasti kertyä, voi alkaa tiputella noita vanhimpia kesätöitä CV:stä pois.

Vierailija
32/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, ettei toisen vuoden insinööriopiskelijalla ole vielä yhtään työkokemusta. Ikää kun on jo parikymmentä ja kesätöitä on saanut tehdä 14-vuotiaasta lähtien. Mutta jos ei ole, niin sitten ei ole.

Täysin hyödytön kommentti. Mikä sun pointtisi on?

Vierailija
33/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään kielitaitoa, koulutusta (edes nykyistä), muita töissä tarvittavia tietokonetaitoja?

Tottakai puhun englantia sujuvasti. Sehän nyt on itsestäänselvyys. Ei ole koulutusta kuin pelkkä lukio ja 2 vuotta takana insinööriopintoja. Tietotekniikan inssiks opiskelen, joten tietty mulla on hyvät tietokonetaidot. Niitä tuskin kuitenkaan listataan CV:hen, vaan kielitaito ja tietokonetaidot on itsestäänselvyyksiä. Jotain kesätöitä kai siihen pitäis listata, mutta kun ei ole, ainakaan millään tavalla alaan liittyviä.

- Opinnot tietotekniikan inssi (kesken, toinen vuosi). Peruskoulutus lukio.

- Tietokonetaidot: C++, Git, JavaScript (Ecma-), SQL, microsoft/linux/apple, joitain harvoja ohjelmia (tilasto, cad...)

- Heitä kesätöitä, vaikka pellolla olo, perunoiden nostaminen ylös. 20-vuotiaana vielä näitä, 30-v ei.

Vierailija
34/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä siis olet tehnyt kesät? Vain ryypännyt ja rellestänyt?

Vierailija
35/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksissa hankittu kokemus? Yhdistystoiminta ja luottamustoimet? Vapaaehtoistyöt? Löytyykö mitään?

Mahdolliset työharjojittelupaikat koulun/opiskelun ajalta?

Alussa kannattaa laittaa kaikki mahdollinen.

Ei ole. Kun nyt toisen opiskeluvuoden jälkeen pitäs suorittaa eka harkka eli kesätyö.

Ap

Vierailija
36/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole mitään kielitaitoa, koulutusta (edes nykyistä), muita töissä tarvittavia tietokonetaitoja?

Tottakai puhun englantia sujuvasti. Sehän nyt on itsestäänselvyys. Ei ole koulutusta kuin pelkkä lukio ja 2 vuotta takana insinööriopintoja. Tietotekniikan inssiks opiskelen, joten tietty mulla on hyvät tietokonetaidot. Niitä tuskin kuitenkaan listataan CV:hen, vaan kielitaito ja tietokonetaidot on itsestäänselvyyksiä. Jotain kesätöitä kai siihen pitäis listata, mutta kun ei ole, ainakaan millään tavalla alaan liittyviä.

No ei ole itsestäänselvyys henkilölle joka ei tiedä sinusta mitään muuta kuin mitä siihen hakemukseen kirjoitat. Tuossahan juuri listasit sen sinun cv:n sisällön.

Vierailija
37/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitäkin. Ja hoitanut lapsia ja työskennellyt iltapäiväkerho-ohjaajana.

Ap

Vierailija
38/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki nää sinne!! Jenkit laittaa osaavansa ranskaa, kun on katsonut yhden ranskalaisen elokuvan, jossa näyttelijöiden kieli on synkronoitu englanniksi!

Vierailija
39/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuttua! Minä keski-ikäisenä olen ollut kesätöissä (paitsi pellolla sukulaisilla) ekan kerran vasta 18-vuotiaana!

Lapsityövoiman käyttö on muuten kiellettyä!

Vierailija
40/58 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitäkin. Ja hoitanut lapsia ja työskennellyt iltapäiväkerho-ohjaajana.

Ap

No yleensä ainakin miehillä on jonkinlainen harrastuneisuus, jos menevät lukemaan insinööriksi. Ainakin kaikki ne, jotka minä olen nähnyt. He näpräävät kaikennäköistä huvikseen. Ehkä sinä et ole insinööriainesta, kun et vapaa-ajalla halua tehdä mitään edes vähän aiheeseen liittyvää.