Mikä on rohkeinta, mitä olet tehnyt?
Mikä on rohkein asia, mitä olet elämässäsi tehnyt?
Kommentit (52)
En voi kirjoittaa suoraan. En halua että kukaan tunnistaa.
Mutta olen pelastanut itseni ja lähiomaisen siltä pahimmalta väkivallalta. Lapsena.
Olen koskettanut elävää täysin tajuissaan olevaa suurpetoa.
Kävin Helsingissä yhden brassishemalen pantavana.
Nyt tiedän miltä raisqaus tuntuu, se tekee kipeetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttanut ulkomaille yksin ilman sujuvaa maan kielen osaamista, asuntoa, työ- tai opiskelupaikkaa ja jäänyt sille tielle.
Itsellä sama. Lähdin 150 mummonmarkkaa taskussani Saksaan ja kaksi wanhaa matkalaukkua muutama vaatekerta niissä. Alku oli hankalaa vuoden pari. Nykyisin asun omassa talossani Italiassa touhuntäyteisiä eläkepäiviä viettäen.
Wauuuu!! Missäpäin?
Vierailija kirjoitti:
Pidin puheen 250-päiselle yleisölle, vaikka pelkään esiintymistä ihan hirveästi! Paita oli ihan märkä kainaloista tuon jälkeen
Välillä olen nähnyt painajaisunia tuosta tilanteesta.
Tämä!
Mulla tosin pienempi yleisö mutta minä ainoana naisena pidin teknisestä asiasta presentaation vieraalla kielellä vieraassa maassa.
Tuo 250 henkeä olisi jo painajainen!
8
Vierailija kirjoitti:
Paljastin tunteeni ihastukseni kohteelle.
En haluaisi vähätellä, mutta suurin osa tekee niin. Useankin kerran elämässään. Muuten ei pareja syntyisi.
Lopetin koulun ja työt kun paloin loppuun. Lääkärit eivät tienneet mikä minua vaivasi joten jäin ihan tyhjän päälle. Onneksi oli säästöjä. Kustansin itselleni terapian ja olin kotona joitain vuosia eläen säästöilläni. Siinä oli kysymys elämästä ja kuolemasta
Ikämme pk-seudulla asuneina ostettiin parikymppisenä purkukuntoinen pientila maalta täysin vieraalta paikkakunnalta ja muutettiin sinne.
Menin väliin kun isokokoinen ja rodultaan joskus aggressiivisena pidetty koira hyökkäsi yllättäen pikkukoiran kimppuun. Otteet piti isoa koiraa kohtaan olla aika rajuja ja samalla tuli osumaa itsellekin mutta yllätys oli melkoinen kun riepotellusta pikkukoirasta ei löytynyt jälkikäteen yhtään ihon läpimennyttä puremaa. Itsestäni sitäkin enemmän.. :) Kumpikaan koirista ei ollut minun tai muuten tuttuja, olin nuori ja peloton.
Vierailija kirjoitti:
Muuttanut ulkomaille yksin ilman sujuvaa maan kielen osaamista, asuntoa, työ- tai opiskelupaikkaa ja jäänyt sille tielle.
Olen tehnyt saman. Menin viikonloppulomalle ja jäin sinne. Nyt olen jo palannut takaisin Suomeen.
Ajelin autolla kannabíspäissäni yli kymmenen vuoden ajan ja jouduin lukemattomia kertoja poliisin pysäyttämäksi, jututettavaksi ja puhallutettavaksi. Koskaan eivät tinanapit kuitenkaan tajunneet laittaa minulle DrugSwipe-testeriä suuhun. Oli joka kerta voittajafiilis, kun sai jatkaa matkaa. Polttelin usein myös ajellessa. Nykyään ei ole enää korttia, niin ei voi enää tuota harrastaa.
Uskalsin muuttaa lapsuudenkodistani äidin luota 70 km päähän kaupunkiin. Olin silloin n. 25-vuotias.
Kävin kaupungissa muka shoppailemassa mutta vuokrasinkin asunnon. Mökötystä seurasi.
En tietenkään saanut olla asunnossani kuin muutaman päivän kerrallaan kun piti jo mennä äidin luo. (Olin työtön).
Vuonna 2000 muutin peräti 400 km. päähän.
Ensi alkuun sieltäkin piti tulla vähintään kerran kuussa viikoksi lapsuudenkotiin.
Eräs mies käytti minua lapsena seksuaalisesti hyväksi. Aikuisena tein kostoksi hänen elämästään helvettiä soittelemalla ikäviä puheluja ja kerroin hänen aikuisille lapsilleen mitä isi-kulta teki minulle. Hän, tämä hyväksikäyttäjä ei nimittäin suostunut katumaan tai pyytämään anteeksi, muuten en olisi kertonut hänen lapsilleen.
Kävin myös sylkemässä hänen haudalleen.
Auttanut hädässä olevaa eli soitin 112:een.
Vierailija kirjoitti:
Sekö vaatii rohkeutta? Hyvin ikävää jos näin.
Monille nämä ovat arkea ja helposti toteutettavissa, mutta itselleni oli vaikeaa, mutta silti tein:
- hypätä 5 metristä altaaseen
- soittaa puhelimella täysin tuntemattomille ihmisille (asioita hoidattaessa)
- mennyt puhumaan ihastuttavalle ihmiselle
- koneistusonnettomuuden jälkeen tarttunut uudelleen vastaavanlaiseen koneistusvälineeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö vaatii rohkeutta? Hyvin ikävää jos näin.
Paniikki siinä helposti iskee, mutta en lamaantunut onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastin tunteeni ihastukseni kohteelle.
En haluaisi vähätellä, mutta suurin osa tekee niin. Useankin kerran elämässään. Muuten ei pareja syntyisi.
Eihän tässä ketjussa kysytty mikä on niin rohkeaa mitä muut eivät tekisi, vaan sitä kysyttiin mikä on omalla kohdalla rohkein teko.
Eri
Tanssinut alasti asuntovaunun katolla. Festareilla. Roskildessa.
Pyysin työkaveria kahville ja treffeille. Nyt ollaan oltu yhdessä yli 15 vuotta.