Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemusta sekundäärisestä lapsettomuudesta ja nyt raskaana?

18.11.2006 |

Hei,

onko muita plussanneita, joilla toinen lapsi tulossa pitkän odotuksen jälkeen? Itse olen nyt vihdoin raskaana rv 10+2 ja esikoinen on eskarissa.

Rv 7+3 näkyi ultrassa alkio ja rv 9+4 kuului dopplerillakin jo syke.

Uskallan jo nauttia raskaudesta, kun kaikki on hyvin!! Viime vuonna sain keskenmenon rv 6+3 , joka oli suuri pettymus neljän vuoden yrittämisen jälkeen. Sekundäärinen lapsettomuus oli ikävä asia, vaikka olenkin ollut esikoisesta hurjan onnellinen. Sille ei vain voinut mitään, että suretti. Moni ei sekundäärisesti lapsettomia ymmärrä, mutta ei se haittaa (ymmärtää ei aina voi, jos ei ole kokemusta.) Surin jo esikoisenkin puolesta, kun hän on niin toivonut kaveria aikoja sitten ja itselläni on ollut sisarusten kanssa mukava lapsuus. Nyt esikoinen odottaa innokkaasti. Ajankohta on loppujen lopuksi mainio, kun olen kotona esikoisen aloittaessa koulun! Tosin ajankohta on aina oikea, kun lasta tehdään! Nauttikaa odotuksesta! Lapsi on aina ihme! Väsyttää armottomasti, mutta on tämä sen väärtti!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti raskaudestasi ja kaikkea hyvää odotukselle, hieno kuulla kun onnistaa pitkä yrityksen jälkeen. Eräs ystäväni kärsii lapsettomuudesta ja niin kovi toivoisin kuulevani häneltä samoja uutisia

Vierailija
2/4 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa pitkän odotuksen jälkeen raskaana. Viikkoja on nyt kasassa tasan 20. Esikoinen on kohta 3,5v ja uutta on yritetty hänen syntymästä asti. Esikoista tehtiin kaksi vuotta ennen kuin ilmoitti tulostaan. Ollaan käyty kaikki tutkimukset ja mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt. Ainoa mikä on että mulla ovulaatio miten sattuu. Siihen olen aina silloin tällöin saannut hoitoa. Ja nyt meille sanottiin että ilman koeputkihedelmöitystä ei toista tule. Mut sit kun sitä ei edes osannut odottaa vaan teki raskaustestin et voi aloittaa hoidot niin tulos oli plussaa. Alku oli tosi hirveetä. Jouduin kolme kertaa alkuraskauden ultraan ennen kuin sydänäänet löytyi. Siinä meni tokan kerran jälkeen toivo kun käskettiin varautua seuraavalla kerralla sairaalaan jääntiä varten ja sanottiin ettei enää paljon kannata toivoa. Mutta onneksi kaikki kävi sit hyvin. Ens viikol on rakenneultra ja nyt on jo jonkun aikaa tuntunut pieniä liikkeitä ja mahaa on tullut tosi paljon viikkoihin nähden. Olen tosi onnellinen et meille tulee " luomusti" toinen lapsi, koska olin aivan kauhuissani niistä hoidoista mitä meille ehdotettiin. Joten voin tietää miltä sinusta on tuntunut kun olet plussannut ja toivottavasti kohdallasi kaikki menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen meille syntyi ns. kevyempien lapsettomuushoitojen jälkeen. Toinen on sitten saanut tulla milloin vain, mutta eipä sitten tullutkaan. Yksi haalea luomuplussakin siinä välissä oli, mutta se vuosi heti pois. Hoitoihin menimme takaisin esikoisen ollessa 2-vuotias. Optimistisesti aloitettiin taas samoilla hoidoilla, kuin millä esikoinenkin tärppäsi, mutta tällä kertaa ne eivät tuottaneetkaan tulosta ja jouduimme etenemään ivf:ään asti. Koko koeputkihedelmöitysrumba hormonipistoksineen ja punktioineen sujui kuitenkin hienosti ja monta alkiota saatiin pakkaseen. Tuoresiirrosta ei vielä tärpännyt, mutta ekassa pakastetun alkion siirrossa siirretty alkio nyt potkiskelee kovasti rv 24+. :) Eli nyt on se pikkusisarus vihdoin tulossa kolmen ja puolen vuoden ikäerolla, joka myöskin tuntuu oikein sopivalta, kun esikoinen on alkanut tuntua niin " isolta" lapselta!

Kaikki esikoisen kaverit ovat jo pikkusisaruksensa saaneet ja oli aikoja, jolloin oli aika vaikeaa olla keskellä joukkoa, joka vain lisääntyi joka puolella. Olin vielä kotiäitinä kolme vuotta ja seurustelin tasan tarkkaan vaan toisten äitien kanssa. Onneksi oli netti! Kuitenkin, kaikesta huolimatta koen itseni hyvin onnekkaaksi! Ollaan saamassa jo toista lasta! Jos sitä olisi sattunut elämään pari vuosikymmentä aikaisemmin, ei tämä olisi ollut mahdollista!

Vierailija
4/4 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva pino! Ja onnea hurjasti muillekin kirjoittajille raskautumisesta. Olemme mieheni kanssa sitä mieltä, että tämä on työvoitto :) !!

Esikoisemme on myös eskarilainen. Jo ennen häntä koimme kaksi kirvelevää keskenmenoa. Hänen jälkeensä oli yksi keskenmeno ja yksi keskeytetty raskaus (todella voimakkaat poikkeavuudet 1. ultrassa, reppana ei olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella ;( ). Luovuimme jo toivosta, kunnes alkuvuodesta onnisti :) :) :) vähän " vahingossa" . Nyt rv 38+0 ja malttamattomana odotellaan pikkusiskon syntymää. Eli sekundääri lapsettomuus on selätetty, tältä erää. JEE!

Voikaahan hyvin, kanssasisaret! t. Maituliini 38+0