Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työttömänä pystyy muuttamaan? Kun ei rahaa vuokratakuuseen.

Vierailija
01.02.2023 |

Maksoin itse nykyisen vuokratakuun, mutta enhän minä sitä heti takaisin saa, niin ei ole rahoja heti uuteen vuokratakuuseen jos kämpän saisi. Myöskään Kela ei myönnä jos mukavuusyistä muuttaa,. Ja nykyinen asunto on jo tosi edullinen,muutan koska naapurissa häiriköitä. Työmarkkinatuella ja toimeentulotuella olen. Pitääkö vain itse säästää näistä rahoista?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko neuvotella nykyisen vuokranantajan kanssa vakuuden tai sen osan palauttamisesta pari päivää ennen kuun loppua alustavan muuttotarkastuksen jälkeen? Vuokra yleensä maksetaan kuun alussa, jolloin lopussa ei pitäisi olla rästejä.

Vierailija
22/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt niin, että läheinen maksoi vakuuteni ja maksoin takaisin käteisenä. Tuolloin en saanut vuokravakuutta takaisin, koska yhtiö ei vaatinut sellaista, kun sinne muutin.

Toisella kerralla maksoin vuokravakuuden itse omalta tililtäni, joka meni luonnollisesti melko tyhjäksi, mutta olin säästänyt jo pitkään käteiseksi joten tilin tyhjyys ei ollut ongelma vaan sain maksettua ruuat yms. käteisellä. Olin myös varautunut siihen, että palautunut vuokravakuus katsottaisiin tuloksi, mutta niin ei käynyt. Ilmeisesti katsoivat että uuden asunnon vakuus ja vanhan palautus kumosivat toisensa. Oli käteissäästöjä ja toimeentulotuen ohella muita tukia, joten ei olisi ollut ongelma, vaikka toimeentulotuen osuus olisi jäänyt tulematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt niin, että läheinen maksoi vakuuteni ja maksoin takaisin käteisenä. Tuolloin en saanut vuokravakuutta takaisin, koska yhtiö ei vaatinut sellaista, kun sinne muutin.

Toisella kerralla maksoin vuokravakuuden itse omalta tililtäni, joka meni luonnollisesti melko tyhjäksi, mutta olin säästänyt jo pitkään käteiseksi joten tilin tyhjyys ei ollut ongelma vaan sain maksettua ruuat yms. käteisellä. Olin myös varautunut siihen, että palautunut vuokravakuus katsottaisiin tuloksi, mutta niin ei käynyt. Ilmeisesti katsoivat että uuden asunnon vakuus ja vanhan palautus kumosivat toisensa. Oli käteissäästöjä ja toimeentulotuen ohella muita tukia, joten ei olisi ollut ongelma, vaikka toimeentulotuen osuus olisi jäänyt tulematta.

Jep. Pitää kai alkaa säästään t

Vierailija
24/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, jos ei saa säästettyä tai lainattua vuokravakuutta ja muuttoautoa (+miehiä). Useampi tonnihan siinä menee.

Ei siihen mitään muuttomiehiä tarvitse jos on joku kaverina kantamassa ja löytyy ajokortti. Pakuvuokra tosin maksaa.

Vierailija
25/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin  vakuus.com . Ne maksaa sen takuuvuokran sun puolesta ja sitten maksat heille takaisin erissä esim 20e/kk. Tosin sillä metodilla et sitten saa mitään takuuvuokraa takaisin sitten kun muutat uudesta kämpästä pois.

Miten niin et saa takaisin?

Tuossahan kyse "osarista". Samalla laillahan sinä olet tuossakin maksanut sen vakuuden. Tosin korkojen kera.

Sori, eri firmaa ajattelin, ilmeisesti tässä asiakas maksaa vain kuukausittaiset korot+tilinkäyttömaksun ja saa sitten vaakuuden palautettua itselleen 

"Palveluun luodaan erilliset Vakuus.fi-käyttäjätilit vuokralaiselle ja vuokranantajalle. Takuuvuokra siirretään takauksen muodossa vuokranantajan Vakuus.fi-käyttäjätilille. Vuokrasuhteen päättyessä takuuvuokra palautuu vuokralaisen käyttäjätilille. Mikäli vuokralainen rikkoo vuokrasopimuksen velvoitteita, korvataan vahingot suoraan vuokranantajan pankkitilille. Missään muussa tapauksessa takuuvuokrarahoitusta ei siirretä kenenkään osapuolen omalle pankkitilille."

Vierailija
26/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saanut sossusta takuuvuokran sekä muutto avustusrahaa. Eli kannattaa kysyä virallisia teitä, kyllä siellä ihmistä autetaan.

Missä tilanteessa ? Tuskin saa jos itse vain haluaa muuttaa koska naapurit häiriköi...

Ei se muuton syy sossulle kuulu. Syyksi voi kertoa mitä vaan, kuten lyhyempi työmatka, häiriköivät naapurit, huokeampi asunto jne mitä keksiikään. Suomessahan ihminen saa muuttaa ja olen aina saanut sossusta apua kustannuksiin, myös takuu vuokraan.

Vierailija
27/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttohenkilöitä, te epätasa-arvoiset!  Ja ap:lle , että ehkä soskun harkinnanvaraista koska remuajia?

Vierailija
28/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsooko Kela jos maksaa ite tuhat euroa vuokravakuutta? Eikö ne aattele sillon että miksi haet toimeentulotukea jos pysty tuosta noin vain makseleen vuokravakuuksia?

Vierailija
29/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen sossu maksoi vakuuden. Siis antoi takauspaperin.

Esimerkiksi nykyiseenb kämppääni muutin niin.

Rahallista takuuta sisällä nolla.

Patjan alla muutama tonni juuri että muutto on tarvittaessa mahdollista,

Vierailija
30/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saanut sossusta takuuvuokran sekä muutto avustusrahaa. Eli kannattaa kysyä virallisia teitä, kyllä siellä ihmistä autetaan.

Missä tilanteessa ? Tuskin saa jos itse vain haluaa muuttaa koska naapurit häiriköi...

Ei se muuton syy sossulle kuulu. Syyksi voi kertoa mitä vaan, kuten lyhyempi työmatka, häiriköivät naapurit, huokeampi asunto jne mitä keksiikään. Suomessahan ihminen saa muuttaa ja olen aina saanut sossusta apua kustannuksiin, myös takuu vuokraan.

Saa muuttaa mutta sossu ei myönnä takuuvuokraan rahaa jos muuttaa mukavuussyistä.

Vierailija
31/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa tt-tulea, joten pystyn budjetoimalla säästämään tilille työmarkkinatuesta. Tämä ei tosin sinua auta. Luottokortti?

Vierailija
32/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on luottotiedot kunnossa niin  vakuus.com . Ne maksaa sen takuuvuokran sun puolesta ja sitten maksat heille takaisin erissä esim 20e/kk. Tosin sillä metodilla et sitten saa mitään takuuvuokraa takaisin sitten kun muutat uudesta kämpästä pois.

Miten niin et saa takaisin?

Tuossahan kyse "osarista". Samalla laillahan sinä olet tuossakin maksanut sen vakuuden. Tosin korkojen kera.

Sori, eri firmaa ajattelin, ilmeisesti tässä asiakas maksaa vain kuukausittaiset korot+tilinkäyttömaksun ja saa sitten vaakuuden palautettua itselleen 

"Palveluun luodaan erilliset Vakuus.fi-käyttäjätilit vuokralaiselle ja vuokranantajalle. Takuuvuokra siirretään takauksen muodossa vuokranantajan Vakuus.fi-käyttäjätilille. Vuokrasuhteen päättyessä takuuvuokra palautuu vuokralaisen käyttäjätilille. Mikäli vuokralainen rikkoo vuokrasopimuksen velvoitteita, korvataan vahingot suoraan vuokranantajan pankkitilille. Missään muussa tapauksessa takuuvuokrarahoitusta ei siirretä kenenkään osapuolen omalle pankkitilille."

Saa siis vakuus.com käyttäjätililleen rahat takaisin, ei omalle pankkitilille. Ihan ok systeemi jos haluaa asua koko ajan vuokralla

Vierailija
33/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksoi vuokratakuun kun muutin. Muutin sen takia koska vanha asunto oli liian kylmä.

Vierailija
34/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on toimeentulotuki asiakas, hakemuksessa on kohta "Haen vuokravakuutta." Miten se toimii, en tiedä, kun ei ole tarvinnut kokeilla.

Jospa soitat oman kuntasi kaupunkisi soisalivraston varaat ajan sinne. Kysyt rukea asiaan sosialivrastosta.Opastavat nevovat ainakin. Niin tulee vuokratakuu raha, He perivät sen itseleen kun aikanan mutat pois.Suoraan vuokran antajalta.Kuin saat sen mutto-auton tilauksen heidän kautta ja maksavat sen. Tuskin rittä haluat mutaa häirinnän takia? Mutta kysy.Kysyvä ei koskaan eksy. Sosiaali virasto on kaikia ihmisiä varten ,ei vain ongelma tapauksia varten. Mikä pelotaa heiltä kysyä neuvoa tai apua?

Sosiaalivirasto ei maksa vuokravakuutta, koska sen myöntää kela tietyillä kriteereillä.

Vierailija
35/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saa tt-tulea, joten pystyn budjetoimalla säästämään tilille työmarkkinatuesta. Tämä ei tosin sinua auta. Luottokortti?

No saan työmarkkinatuen ja siihen päälle about 100e toimeentulotukea, ehkä pystyiisn olla pelkällä työmarkkinatuella pari kk jotta voisi säästää ja maksaa siitä

Vierailija
36/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsooko Kela jos maksaa ite tuhat euroa vuokravakuutta? Eikö ne aattele sillon että miksi haet toimeentulotukea jos pysty tuosta noin vain makseleen vuokravakuuksia?

Omat vuokravakuuteni eivät ole olleet tuhatta euroa vaan korkein on tainnut olla vähän päälle 400 euroa.

Vierailija
37/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin sellaiseen asuntoon, jossa ei ollut takuuvuokraa. Vuokranantaja ei kyllä ole ollenkaan kiva, pikemminkin päinvastoin, joten turha kadehtia.

Vierailija
38/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri muutti Oulusta Espooseen. Ei saanut mitään apuja Kelalta, koska muutti mukavuussyistä, eli halusi vain vaihtelua elämäänsä. Mutta voithan sä kysyä oisko naapurin mekkalointi hyvä syy muuttaa poies. Yleensä jos saa häädön niin saa kämpän ja apuja. Tarkoittaako tää nyt sitä, että pitää hankkiutua häätötilanteeseen??

Vierailija
39/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa? Ihme touhua nykyään.

Vierailija
40/41 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa? Ihme touhua nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän