Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä aikuisia ystäviä, jotka tönivät puhuessaan?

Vierailija
01.02.2023 |

Minulla on yksi uusi kaveri, jonka olen tuntenut noin pari vuotta. Ollaan siis kumpikin ihan aikuisia perheenäitejä. Hänellä on todella outoja maneereja, joita olen nyt alkanut hiukan karttaa ja kyselen olenko itse vaan liian herkkä tällaiselle.

Hänellä on puhuessaan tapana välillä korostaa sitä tönäisemällä minua olkapäästä, jos juttu hänen mielestään vaatii jotain reagointia. Yleensä juuri juttu jostain tilanteesta, jota sitten kovaäänisesti korostaa Hei mieti, oikeesti! Ja tönäisee minua olkapäähän. Välillä olen meinannut ihan kaatua tai ainakin olen horjahtanut ja olen ollut niin hämilläni tilanteesta etten ole osannut sanoa mitään.

Nyt on tullut ilmi myös, että hän harrastaa ylianalysointia kaikesta. Jos julkaisen Facebookiin kukan kuvan, hän alkaa nähdä siinä jotain muuta ja tarttuu kirjoittamiani sanamuotoihin etsien niistä jotain piiloviestejä. Vääntelee sitten asioita sen mukaan milloin mihinkä muotoon. Kerran oli keksinyt kun olin julkaissut kuvan työpaikaltani, että siinä oli jotain symboliikkaa jolla yritin häntä vastaan hyökätä. Syytti, että olen salaliitossa häntä vastaan joidenkin ihmisten kanssa, joita en edes tuntenut kun niitä luetteli. Jouduin puoli tuntia puolustautumaan, enkä edes tiennyt mitä vastaan.

Tämä kaveruus alkaa nyt pikkuhiljaa mennä todella outoon suuntaan. Näen kyllä itse ns. vaaran merkit ilmassa, mutta mietin olenko vaan liian herkkä itse tällaiselle vai tätäkö ne naistenväliset ystävyyssuhteet sitten yleensä on? Olen itse melko introvertti ja viihdyn hyvin yksinkin, siksi tällainen ihmeellinen vouhkaaminen asioilla tuntuu todella raskaalta. Elän itsekin ruuhkaisaa elämänvaihetta, enkä kaipaa ihmissuhteilta draamaa laisinkaan. Läheisiä ystäviä on vähän, suurin osa on kadonnut viime vuosien aikana omiin menoihinsa ja olen ollut iloinen kun uusia tuttavuuksia on tullut elämään. Tämä kaveruus ei nyt silti kyllä kovin hyvältä vaikuta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkuin näin?

Vierailija
2/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsepähän olet soppasi keittänyt ja haluat siinä pysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jotain mielenterveys haastetta, ei nyt kuulosta kyllä normaalilta.

Vierailija
4/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätervettä itsekorostusta, haluaa reaktion ja pomputtaa. Oletko sanonut ettet pidä tönimisestä?

Vierailija
5/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko jotain mielenterveys haastetta, ei nyt kuulosta kyllä normaalilta.

Kiitos, tämä jollain lailla on nyt itselläkin mielessä. Varsinkin tuo asioiden kuvitteleminen ja outo yhdistely oli todella pelottavaa.

Olen alkanut hiukan pelkäämään tätä kaveria, on muuttunut vielä todella kovaääniseksikin puheääneltään.

Ap

Vierailija
6/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa niin oksennuksensa pituuden kuin muidenkin merkkien perusteella todella rasittavalta ja ongelmaiselta akalta.

Vierailija
7/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät normaalit naisten väliset ystävyyssuhteet ole tuollaisia. Kaverillasi on joko hoitamattomia mielenterveysongelmia tai ongelmia sosiaalisten tilanteiden hahmottamisessa. Ne voivat johtua mistä asiasta tahansa, esimerkiksi käsittelemättömistä traumoista tai neuroepätyypillisyydestä, jota hän ei itsessään tunnista. 

Jotkut ovat perusluonteeltaan enemmän "iholle pyrkiviä" mutta sinun kannattaa sanoa hänelle suoraan, ettet pidä hänen tönimisestään. Tuo kuulostaa jo vaaralliselta, että olet joskus melkein kaatunut hänen tönimisensä voimasta. Onko hänellä muita läheisiä ihmissuhteita ja käyttäytyykö hän heitä kohtaan yhtä rajattomasti?

Vierailija
8/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vainoharhainen. Hoitoahan hän tarvitsee.

Töniminen on toinen juttu, jotkut ihmiset harrastaa sitä. En nyt kovin pahana tuota pidä jos ihminen muuten on normaali ja mukava.

Vierailija
9/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa niin oksennuksensa pituuden kuin muidenkin merkkien perusteella todella rasittavalta ja ongelmaiselta akalta.

Onko jutun pituus nyt tässä se ainoa minut lokeroiva tekijä :) oon kyllä oikeesti ihan hyvä tyyppi, yllättyisit!

Ap

Vierailija
10/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika rasittava. Tutkitko kaikki muutkin samalla tavalla? Et hyväksy erilaisuutta.

Vierailija
11/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt ihmeessä sinne terapiaan ruikuttamaan tätäkin. Johan itkit sitä että sinua sanottiin lumihiutaleeksi. 🤦🏻

Nyt kuulostaa sille, että tämä kyseinen kaveri löysi linjoille :D

Ap

Vierailija
12/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sama henkilö joka sanoi sinua lumihiutaleeksi?

Vierailija
13/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika rasittava. Tutkitko kaikki muutkin samalla tavalla? Et hyväksy erilaisuutta.

Itse taas koen asian aivan toisinpäin. Minusta tämän kaverin käytös on todella rasittavaa. En tiedä mitä siinä itse voi tehdä toisin.

Ap

Vierailija
14/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että "älä töni minua"

Vierailija
15/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakkin oli ihme tökkijä 160 cm mies aina tökki tisseihin ja sitä selitystä kyllä riitti.  kerran oli huono päivä kun taas tuli tökkimään tirvasin oikein koko voimalla silmään. 2vk päästä tuli pyytämään anteeksi käytöstään ja selitteli että tällä tökkimisellä hakee huomiota omalle sanomalleen.

Vierailija
16/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun ystäväni, mutta vaimoni miesystävä Jamal tykkää tarttua käsivarresta kiinni ja muutenkin tulee kovin lähietäisyydelle huutopuhuessaan. Kun kysyy Jamalilta miksi hän huutaa hän sanoo että se on vain puhetapansa.

Vierailija
17/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä niskapersotteella pihalle se sika ;))

Vierailija
18/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höö

Vierailija
19/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa on niin paljon alanuolia asiallisiin viesteihin? Ap:n kaveri ei kuulosta olevan tasapainossa tällä hetkellä ja on aloittajalta ihan aiheellista pohtia, voiko tiiviimpi kaveruus jatkua tämän henkilön kanssa. Tämä on välillä kummallinen palsta. Toisaalta haukutaan ja pilkataan mielenterveysongelmaisia tai neurokirjolla olevia mutta sitten taas kaikkea sosiaalisesti raskasta käytöstä pitäisi vain sietää ja pitää normaalina.

Vierailija
20/21 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on nyt semmoista kummallista kommentointia joita tehdään ihan provoamistarkoituksessa. Mut tutkimusten mukaan nettiprovoilijat just on niitä mielenterveysongelmaisia yksinäisiä ihmisiä. Halutaan väen väkisin saada joku reaktio aikaan, sillä typerällä ilkeällä kommentilla. Aika säälittäviähän ne on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi