Naapuri heittää kaikki roskat sekajätteeseen.
Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai taloyhtiön kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä on yötä. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa. Todisteet on vankat, on kuvia ja monesti ihan nimellisiä papereita sekajätteessä.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Minuakin ärsyttää jätteitä lajittelemattomat naapurit. Ei ole mitään rakettitiedettä erotella eri tyyppiset jätteet, HSY:n sivuilta löytyy ohjeet uusavuttomille.
Eivätkö ihmiset ymmärrä, että kohonneet jätemaksut tulevat kaikkien asukkaiden maksettaviksi vastikkeessa? Vuokra-asunnoissa vuokran korotuksiin.
No ne vuokrat nousee muutenkin, aina löytyy joku syy korotuksiin
Tuskin haluaisit itseäsikään kytättävän jossain roskakatoksessa, eikö olisi järkevää vaan antaa olla. Luultavasti jätteiden käsittelyssä on joskus ollut koneellista erottelua, en tiedä onko vielä, jolloin kone tökkii eri materiaaleja erilleen. Vaatii vuosia aikaa opetella lajittelua ja monesti on kiire. Muovipullo voi epähuomiossa mennä taval. roskikseen.
Ihailtavaa naapurirakkautta!
Mä vaadin kunnon kierrätyssysteemiä meidän jätekatokseen vuosia.
Vuodesta toiseen paukutin asiaa kokouksissa. Tein jopa budjetteja, kun sinnikkästi väittivät, että tulee niin kalliiksi. Pyysin ilmaisen kierrätysneuvojan tekemään budjetit ja suunnittelmaan katoksen hyötykäyttö. Oli kunnon piirustukset ja hinnat. Kaikki mahtuu fiksusti ja on jopa halvempaa. Sitten vedottiin, että alle 20 asunnon taloyhtiöön ei tarvii. Nope, ei, nada...
Sitten tulin vihdoin laki, että pienetkin taloyhtiöt kierrättää kaiken. Pari vuotta tota touhua katellut, miten aikuiset ihmiset jaksaa perseillä. Seikkaperäiset ohjeet tuli asuntoihin. ohjekyltit katoksissa ja se ilmainen neuvoja tuli taas kädestä pitäen neuvomaan. Lapsille oli vielä oma nukketeatterinsa kierrätyksestä.
Jatkuvasti on isoja pahvilaatikoita koottuna laatkossa ja käytävällä. Kaupanmuovipusseja biojätteessä.. huonekaluja jätetty katoksen viereen ja nyt joku varttiuuno oli joulukuusensa pilkkonut biojätteeseen... Laput oli seinällä ja tuli kotiin, jätetään katoksen viereen, niin ne haetaan pois.
Eivät tunnu ymmärtävän, että tuollainen hintaa tuo lisää. Kaikki mitä jätetyypit joutuu keräämään ohi roskiksen on 50€/pominta. Huonekalut voi jäljittää ja antaa lasku. Osa pahvilaatikoistakin, kun nimet on esillä..
Tekis mieli itekkin nostaa kädet pystyyn, että olkoot..
Kiitos niille, jotka jaksaa kyylätä ja puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmisellähän ei voi yhtä aikaa olla kämppä tyhjä ja valot päällä. Ei vaan ole mahdollista.
No sitten kyllä pitäisi jo olla huolissaan jos joku nuin tuhlaa sähköä. Ei kyllä ole asunto tyhjänä, kun kuuluu ääniä.
Kaikissa kämpissä, varsinkin pienissä joissa on pieni keittiö, ei ole sellaista roskakärryä, jossa jokaiselle jätelajille on oma siisti lootansa. Niitä jätteitä pitäisi sitten varastoida pienissä tiloissa johonkin pusseihin keittiön lattialle, jos kaappitilaa on vähän. Helpompaa vain laittaa kaikki samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätteiden lajittelu on kaikkien etu. Myös talouellinen etu.
Kannttaa opetella, ei ole vaikeaa.
Siinä ei ole mitään opeteltavaa. Heitän silti kaikki sekaisin. Kyylää lisää jos täytät sillä elämäsi tyhjää aukkoa.
Asun omakotitalossa ja minulla on yhteinen sekajäteastia naapurin kanssa. Jätehuoltomenoni ovat 10,72 vuodessa. Tuo on puolet siitä, minkä täällä päin maksaa pienimmän sekajäteastian tyhjennys 6 kertaa vuodessa ja astian pesu kerran vuodessa.
Miksi maksaisin jätteenkuljetuksesta 171,00/ vuosi kuten toinen naapurini, joka ei viitsi lajitella ja kompostoida?
Ei oo tervettä kytätä toisia ja tonkia niiden roskia. Kato peiliin ja hae apua. Jo tänään.
Samaa roskaa ne kaikki on. Lopeta epäterve kyttäys! Hanki vaikka harrastuksia.
Me voisimme yksittäisten naapurien sijaan osoittaa sormella Yhdysvaltoja. Siellä on ihmisiä enemmän kuin pikku-Suomessa. Siellä sitä jätettä pukkaa, eikä siellä suinkaan lajitella. Valtava, länsimainen sivistysvaltioksi itseään nimittävä ja on vailla alkeellistakaan kierrätyssivistystä. Saisivat hävetä siellä.
Roskapoliisi taas vauhdissa. Mitä jos pitäisit huolta vaan omista asioistasi.
Naapurisi pitäisi lajitella.
Huolestuttavampaa on kuitenkin se että sä availet sen roskapusseja, käyt niitä läpi ja vielä kirjotat siitä täällä.
Sekajätteeseen heitän kaikki minäkin.
Parempaakin tekemistä ...
Lajitelkoon aloittajan kaltaiset kyylät niin ovat senkin aikaa pois pahanteosta.
Juu, meillä on myös jätteiden lajittelussa ongelmaa.
Pahvit ja sanomalehdet menee sekaisin.
Joskus vahingossa, itseltänikin on vahingossa mennyt biojätepussi muovijätteisiin, vai olikohan se sittenkin toisinpäin... No, ei voi mitään.
Mutta se on kuitenkin aika mestarillista, että joku vahtaa....
Ja tiedätkö mitä... mun asuinkerrostalossa sitä vahtaamista on kyllä jo ihan käsittämättömiin asti - eilen mulle huudettiin kun kuljin pihalla, että "laittaa aamuyöllä tietokoneen töpseliä seinään".
Nauraa vai itkeä! Olenko holhottavana. Ja mistä se tietää mitä töpseliä laitetaan,,,, mutta toki, kyllä se varmaan joku ladattava laite on, jonka töpseliä seinään laitetaan....
HELVETTI MIKÄ SEUTUKUNTA!
IHMISEN ELÄMÄ ON KYLLÄ AIKA MITÄTÖNTÄ SISÄLLÖLTÄÄN KUN NAAPURIN TEKEMISET OVAT PÄIVÄN SUURIN TAPAHTUMA, SIIS NORMAALIIN ELÄMÄÄN KUULUVAT TAPAHTUMAT!
MENKÖÖT HOITOON!
JUU, LÄHDIN MUUTEN ILLALLA KAUPPAAN JA MULLA OLI MUKANANI KASSI... NOO, ARVAA MITÄ JOKU NIISTÄ KYTISTÄ HEKUMOITSEE TÄMÄN SUHTEEN.... SE LÄHTEE VIEMÄÄN PULLOJA JA PURKKEJA KAUPPAAN... NO, ITSE ASIASSA SIINÄ KASSISSA OLI POSTIIN VIETÄVÄ PAKETTI,,, MEILLÄ NÄÄ PULLOT JA PURKIT PALAUTETAAN POSTILÄHETYKSINÄ JA VASTAANOTTAJA MAKSAA POSTIMAKSUN!
NAURAA!
SITTEN KUN TOISELTA LENKILTÄ PALASIN KOTIIN NIIN SE AKKA RYNTÄSI IKKUNAAN KUN KUULI SEPELILLÄ RATISEVAT ASKELEET PIHALLA, KERKISIN ENNEN KATVEESEEN PÄÄSY NÄKEMÄÄN SEN PÄÄN VILAHTAMISEN IKKUNAN NURKKAAN!
NAURAA!
Eli ap joko kyttäät roskiksella koko päivän tai kyttäät naapuria koko päivän, sitten käyt vielä tarkistamassa joko naapurin, tai kaikkien muiden roskapussin sisällöt.
Onko sinulla muuta elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmisellähän ei voi yhtä aikaa olla kämppä tyhjä ja valot päällä. Ei vaan ole mahdollista.
No sitten kyllä pitäisi jo olla huolissaan jos joku nuin tuhlaa sähköä. Ei kyllä ole asunto tyhjänä, kun kuuluu ääniä.
NUIN
Itse kieltäydyn ehdottomasti lajittelemasta mitään, vaan laitan kaiken paristoista rikkoontuneeseen kahvinkeittimeen aina sekajätteisiin.
Miksi?
Koska minua ei kiinnosta minkälainen maa Pohjoinen Islamílaìnen Valtio on vuonna 2050. Entisenkaltaista Suomea ei ainakaan enää ole; se on jo käytännössä tuhottu. Minun kotimaani on pilattu ja miehitetty erilaisilla katupojilla ja vuohennussíjoìlla ja raískareìlla, joten miksi vaivautuisin lajittelemaan jätteitä?
Naurettava ajatuskin!
Kerrostalossa asutaan yhdessä, ei yksin.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä ap. Kauhea ongelmakyylä.
Onhan se kamalaa, kun haluaa tehdä maailmasta paremman paikan. Pitäisikö meidän antaa roistojenkin vain mellastaa kaduilla, kun olet muuten hirveä kyylä, jos soitat poliisit :)
0/5