Autolla Saksaan, missä kannattaa käydä?
Haluttaisiin nähdä kauniita maisemia ja toki myös kaupungit ja kulttuuri kiinnostaa. Kokemuksia tai vinkkejä?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon, että Saksassa on sitten "Umwelt"-zoneja eli ympäristöystävällisiksi määrättyjä alueita, missä ei periaatteessa saa ajaa, jos autossa ei ole vihreää lappua todistamaan, että se auto on saksalaisen standardin mukaisesti ympäristöystävällinen. Esim. Ruhrin alueella matka loppuu siihen, jos joudut poliisikontrolliin ja lappua ei ole.
Ei ole koskaan tarkistettu.
t. rekkakuski, joka on ajellut joka puolella Eurooppaa
Rekalla harvemmin mennään kaupunkien keskustoihin Umweltzonelle...
Hipho kirjoitti:
Saksa on aika iso maa eli vaihtoehtoja on laidasta laitaan. Minne suunnalle ajattelitte?
Ei siis ole mitään suunnitelmaa tehty vielä. Olen itse käynyt vain Berliinissä ja sieltä mennyt junalla Travemundeen, ja joskus lapsena Hampurissa, joten tässä ollaan täysin avoimia matkasuunnitelman suhteen. Olen vain ihaillut kuvia Etelä-Saksan kauniista maisemista. Myös Tsekkien puolella kiinnostaisi käydä, Prahassa esim, kun ei sielläkään ole koskaan tullut käytyä. Mutta haluaisin viettää aikaa myös "maaseudulla" ja en tiedä onko Saksassa jotain hyviä rantojakin missä voisi välillä huilia? T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa huomioon, että Saksassa on sitten "Umwelt"-zoneja eli ympäristöystävällisiksi määrättyjä alueita, missä ei periaatteessa saa ajaa, jos autossa ei ole vihreää lappua todistamaan, että se auto on saksalaisen standardin mukaisesti ympäristöystävällinen. Esim. Ruhrin alueella matka loppuu siihen, jos joudut poliisikontrolliin ja lappua ei ole.
Jos meinaa ajaa kaupunkialueella, niin kannattaa varmaan hankkia tuo Umweltplakate. Maksaa alkaen 6e, tulee paljon halvemmaksi kuin sakot. TÜV ja Dekra niitä myyvät ja myös netissä tilaus pitäisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Hipho kirjoitti:
Saksa on aika iso maa eli vaihtoehtoja on laidasta laitaan. Minne suunnalle ajattelitte?
onko Saksassa jotain hyviä rantojakin missä voisi välillä huilia? T. Ap
Rantoja:
https://www.rantapallo.fi/rantalomat/saksan-parhaat-rannat-yllatytko-na…
Mä lähtisin etenemään länsipuolelta alaspäin, Reinin vartta Freiburgiin asti! Siinä näkee paljon erilaista Saksaa, ja loppu olisikin sitten kirsikka kakun päällä. 😊