Monelta teidän 10-vuotiaat menee nukkumaan?
Kommentit (9)
Meillä on kouluikäisten arki-nukkumaanmenoaika ollut alusta asti 22. Eli siis silloin sängyssä. Pienempinä nukahtivat nopeasti, nykyään saattaa viikonlopun valvomiset hieman sekottaa rytmiin pääsyä. Iät nyt 11 ja 14. Alan paasaamaan hammaspesusta joka ilta varttia vaille ja sitä nalkutusta saa muutaman kerran toistaa ja vähän joskus ärähtääkin että nämä iltatoimet tapahtuu ajoissa. Otan puhelimet yöksi pois. Pidän tästä yörauhasta kiinni viimeiseen asti sillä se pitää pään kasassa, ihan sama minkä ikäisiä ovat. Viikonloppuisin valvovat pidempään.
Puoli ysi pitää olla sängyssä, ysiltä pitää alkaa nukkuun.
Sängyssä lukee kirjaa tai akua. Tämä arkisin.
Vierailija kirjoitti:
21:30, välillä lipsuu
Tämä. Tuo on se aika jolloin se nukkumaanmeno käsketään aloittamaan, ja käytännössä sen saattamisessa loppuun menee melkein aina yli kello 22:n.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kouluikäisten arki-nukkumaanmenoaika ollut alusta asti 22. Eli siis silloin sängyssä. Pienempinä nukahtivat nopeasti, nykyään saattaa viikonlopun valvomiset hieman sekottaa rytmiin pääsyä. Iät nyt 11 ja 14. Alan paasaamaan hammaspesusta joka ilta varttia vaille ja sitä nalkutusta saa muutaman kerran toistaa ja vähän joskus ärähtääkin että nämä iltatoimet tapahtuu ajoissa. Otan puhelimet yöksi pois. Pidän tästä yörauhasta kiinni viimeiseen asti sillä se pitää pään kasassa, ihan sama minkä ikäisiä ovat. Viikonloppuisin valvovat pidempään.
Kiinnostavaa. Olin ensin sanomassa, että jos minua olisi yläasteikäisenä pistetty nukkumaan kello 22, siitä olisi kyllä tullut täysi sota. Mutta heti sen jälkeen sain jatkoajatuksen, että todennäköisesti se olisi kyllä ollut minulle ihan hyväksi.
Noin 23 nukahtaa, vaikka sängyssä aiemmin, ja on mielestäni liian myöhään.