Entäpä jos vaan mormonit pääsevät taivaaseen?
Kommentit (28)
Oi Ukko ylijumala,
taatto taivahan valtia,
nosta pilvi luotehesta,
toinen kohti koillisesta,
syrjin yhtehen syseä,
lomitellen laukkajele.
Pirota vettä pilvistäsi
orahille kasvajille,
toukoilla tomisiella.
No sitten en kyllä halua taivaaseen. Olisi ihan kauhea kohtalo joutua hillumaan tuollaisten kanssa ikuisuus.
Kannattaa tutustua Mormonismin historiaan.
Niin paksua tuubaa harvemmin näkee.
Jos taivas on olemassa, nuo harhakit ovat siellä jonon loppupäässä.
Olen itseni kanssa selvittänyt asian näin: olen järki-ihminen, kallistun helpommin epäluulon kuin hyväuskoisuuden puolelle, tarvitsen todisteita, minulle ei ikinä riittäisi vain "uskoa". Minkäs itselleni voin? Näillä mennään, muuksikaan en voi muuttua.
T. ateisti
No sitten niin kävisi. Mormonina eläminen olisi niin tylsää, etten silti käyttäisi elämääni sellaiseen.
Eikös niillä ollut se joku tietty määrä joka taivaaseen mahtuu, 144000 ihmistä tai jotakin sellaista? Se taitaa kyllä olla joka tapauksessa jo täynnä, joten paska nakki meille lopuille.
No tuota, kun ei ole olemassa sen paremmin taivasta kuin helvettiäkään, niin ap:n pohdiskelu asiasta on pelkkää ajanhaaskuuta. Sorry.
Missä kohtaa Raamatussa lukee, että miehellä pitää olla monta vaimoa?
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa lukee, että miehellä pitää olla monta vaimoa?
Ei kai Raamatussa varsinaisesti kannusteta moniavioisuuteen. Toisaalta sieltä löytyy monta esimerkkiä missä kerrotaan moniavioisuudesta. Sillä perusteella kristinuskon jumala ainakin jossain määrin hyväksyy moniavioisuuden.
Luulen kuule että kaikista huolehditaan jotenkin. Tuskin vain mormonit nousevat taivaaseen tai toiselle dimensiolle. :0
Mormonit uskovat voiansa päästä korotukseen, jossa heistä itsestään tulee Jumalia. Jumalat lisääntyvät vaimojensa kanssa ja siitetyt henkilapset syntyvät kyseisen Jumalan luomalle planeetalle - kuten mekin olemme taivaallisen Isämme ja Äitimme jälkeläisiä.
Tässä ei isosta vaimojen lukumäärästä ole mitään haittaa, päin vastoin.
Useamman uskonnon harjoittamisella kertoimet paranee, ateismi ei kannata koska ei voita mitään vaikka olisi oikeassa.
Ketä ne sitten enää voi käännyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ketä ne sitten enää voi käännyttää?
Niin miten mormonit sitten enää pystyvät harjoittamaan lajityypillistä käytöstään jos taivaassa kaikki ovat jo mormoneita?? 😱
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua Mormonismin historiaan.
Niin paksua tuubaa harvemmin näkee.
Jos taivas on olemassa, nuo harhakit ovat siellä jonon loppupäässä.
Raamattu on samanlaista tuubaa. Se on vaan vanhempaa tuubaa, joten sillä on enemmän perinteitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itseni kanssa selvittänyt asian näin: olen järki-ihminen, kallistun helpommin epäluulon kuin hyväuskoisuuden puolelle, tarvitsen todisteita, minulle ei ikinä riittäisi vain "uskoa". Minkäs itselleni voin? Näillä mennään, muuksikaan en voi muuttua.
T. ateisti
Ei tokikaan voi ihminen itseään uskovaiseksi muuttaa, vain Jumala voi nuo asiat avata.
Taivaassa on mpnia muurilla eristettyjä alueita. Niihin menee nämä, jotka kuvittelee olevansa ainuita oikeita valittuja. Kukin menee omaan lokeroonsa.
Mormonithan eivät ole kristittyjä. Sen paremmin kuin Jehovan todistajatkaan.
Eihän kaikki mormonit moniavioisuteen usko, vaan pieni marginaaliryhmä.
Ukko Ylijumala on ainoa oikea. Jokainen on nähnyt ja kuullut Ukonilmalla hänen mahtinsa.