Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö ruokakaupassa asioidessasi maskia? Entä missä muualla käytät koronan/virusten etenemisen vättämiseksi?

Vierailija
01.02.2023 |

Itse käytän enää vanhusten palvelukeskuksessa omaisen luona vieraillessa, siellä on maskipakko.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää missään. Aikansa kutakin.

Vierailija
2/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä maskia missään. En mene paikkoihin joissa maskipakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, eikä kiinnostaa enää.

Vierailija
4/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käytän.

Vierailija
5/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enkä ole käyttänyt. Naurettavaa touhua.

Vierailija
6/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin maskia kunnes viime keväänä onnistuin jostain saamaan elämäni ensimmäisen A-influenssan ja se vei minutkin sairaalahoitoon melkein kolmeksi viikoksi. Tauti oli todella rankka kokemus. :( Kotiutuessani kykenin hädin tuskin kävelemään ja tärisin kuin vanhus ja pelkkä seisominen sai minut voimaan pahoin. Painokin oli pudonnut ja olin luuta ja nahkaa. Sairasloma jatkui sitten kotona jälkitautien kourissa, mutta itse influenssaan verrattuna ne eivät olleet mitään. Väsymys vaivaa edelleen ja sydämen rytmihäiriötä tulee päivittäin.

Otin syksyllä influenssarokotuksen joten enköhän nyt ole turvassa influenssalta. Ainakin rokottaja sanoi että rokotetulla influenssa on vain viikon siedettävä kuume eikä influenssatautia siis tule.

Vierailija
7/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustentalossa on pakko käyttää, joudun käymään siellä työni takia. Samoin sairaalan labrassa piti käyttää, myös terveyskeskuksessa. Muualla en käytä.

Vierailija
8/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. En ole ottanut koronarokotteita 1,5 vuoteen ja sairastin koronan melkein vuosi sitten. Olen ollut hyvin terveenä. Välillä nyt talvella on nenä vuotanut, siinä kaikki.

Katson tässä tilanteessa suuremmaksi riskiksi kohdallani sen, että elimistöni ei saisi jatkuvia altistuksia eri taudinaiheuttajille, niille pientäkin nuhaa mahdollisesti aiheuttamaan kykeneville, jolloin vastustuskykyni laskisi ja lopulta alkaisi tulla jatkuvia oireisia tauteja. Tahdon siis altistaa itseäni jokin verran  ihan tarkoituksella ja  siksi en käytä maskia.

Jos kävisin lääkärissä tms, niin silloin voisin pitää maskia.Olen liikkunut myös julkisissa ruuhkaisissa liikennevälineissä ilman maskia.. En jää istumaan yskivän tai aivastelevan viereen, aivan niinkuin tein ennen korona-aikaakin. Tahdon altisteita mielummin pienissä erissä, enkä aivastusta tai yskäisyä metrin

päästä esim. päin kasvojani, sillä silloin olisi melko varmaa, että vahvemmalla vastustuskyvylläkin saisin tartunnan oireisena. Tasapainoilua.

Vierailija
9/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa miksi jotkut käyttää maskia ajaessaan autoa yksin tai ulkona kävellessä? Kumpiakin on tullut nähtyä enkä voi käsittää maskin käyttöä noissa tilanteissa.

Vierailija
10/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt kertaakaan tämän koko plandemian aikana ja en ole myöskään ollut kertaakaan edes flunssassa näinä vuosina. Ja vältän ihmisiä jotka käyttää maskia, en niiden maskien takia vaan ihmisten äo:n.

Vierailija
11/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa miksi jotkut käyttää maskia ajaessaan autoa yksin tai ulkona kävellessä? Kumpiakin on tullut nähtyä enkä voi käsittää maskin käyttöä noissa tilanteissa.

No varmaan jos menee vaan lyhyen matkan eikä halua siksi aikaa maskia poistaa.

Vierailija
12/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistutan kaikille esim kassajonossa, että pitäisivät minuun turvaväliä ja jos heillä ei ole maskia (kuten useimmilla ei enää ole) niin katson vihaisesti ja pyöräyttelen silmiä. 

Pidän FFP2-maskia JOKA paikassa.

Vierailija
13/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin maskia kunnes viime keväänä onnistuin jostain saamaan elämäni ensimmäisen A-influenssan ja se vei minutkin sairaalahoitoon melkein kolmeksi viikoksi. Tauti oli todella rankka kokemus. :( Kotiutuessani kykenin hädin tuskin kävelemään ja tärisin kuin vanhus ja pelkkä seisominen sai minut voimaan pahoin. Painokin oli pudonnut ja olin luuta ja nahkaa. Sairasloma jatkui sitten kotona jälkitautien kourissa, mutta itse influenssaan verrattuna ne eivät olleet mitään. Väsymys vaivaa edelleen ja sydämen rytmihäiriötä tulee päivittäin.

Otin syksyllä influenssarokotuksen joten enköhän nyt ole turvassa influenssalta. Ainakin rokottaja sanoi että rokotetulla influenssa on vain viikon siedettävä kuume eikä influenssatautia siis tule.

Korona ja rs-virus voi tulla ja influenssarokotteen teho oli tänä vuonna mikä? 40%? Enemmän? Voi tulla.

Yritä tulla kuntoon, jotta kestäisit taas jonkin verran enemmän. Taudeille täytyy altistuakin, jotta ei heikentäisi/menettäisi luontaista vastustuskykyään. Viimeisiä vuosiaan elävät vanhukset ehkä voivat eristäytyä ja jatkaa sen ajan ns "jatkoajalla", jota eivät eläisi ilman eristäytymistä.

Vierailija
14/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistutan kaikille esim kassajonossa, että pitäisivät minuun turvaväliä ja jos heillä ei ole maskia (kuten useimmilla ei enää ole) niin katson vihaisesti ja pyöräyttelen silmiä. 

Pidän FFP2-maskia JOKA paikassa.

Onko sulla joku vakava sairaus/ hoidot käynnissä?

Vierailija
15/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä missään. Pääasiassa kiinnostaa oma terveys ja sitä rätti naamalla ei pelasta

Vierailija
16/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt kertaakaan tämän koko plandemian aikana ja en ole myöskään ollut kertaakaan edes flunssassa näinä vuosina. Ja vältän ihmisiä jotka käyttää maskia, en niiden maskien takia vaan ihmisten äo:n.

Minä käytän maskia ihmisten joukossa jos minulla on flunssa tai muita hengitystieoireita. Korona on ollut kaksi kertaa.

Vierailija
17/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan terveyskeskuksessa nyk hyvinvointikeskuksessa käytetä maskia.

Vierailija
18/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en käytä, enkä tule käyttämään.

Vierailija
19/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia ainoastaan vieraillessani hoitoyksikössä yli 80-vuotiaan isäni luona. Tosin siellä on ollut maskiohjeistuksesta huolimatta useampia koronatapauksia lyhyen ajan sisällä kaksi kertaa. Isänikin sen sairasti ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
20/25 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. Jos olisi käyntiä vanhusten palvelutalossa tms niin toki siellä sitten, niissä kai edelleen toivotaan maskin käyttöä.

Töissä kaupassa ei enää käytetä, asiakkaista osa käyttää. Kukaan ei enää pidä turvaväliä, oli maski tai ei. Ja täälä pohjoisessa taitaa olla väki aika jalat maassa enkä ole kuullut että toisten valintoja olisi kyseenalaistettu ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi