Poliiseina esiintyneille miehille vuosien vankilatuomiot, uhreilta vietiin yhteensä yli puoli miljoonaa euroa
Kulmahousut teki taas hyvän tilin, ehdonalaiseen pääsee kun pari vuotta istuttu. Rahat on jossain jemmassa ja uhreille ei tietysti makseta mitään. Valepoliiseista noin 95 % on romaneja.
HELSINGIN käräjäoikeus tuomitsi tiistaina useita ihmisiä vankeuteen laajassa valepoliisijutussa.
Käräjäoikeuden mukaan joukkion jäseniä soitti vuosina 20212022 ihmisille esiintyen poliiseina. Soittajat kertoivat uhreille, että rikolliset olivat kaapanneet näiden pankkitilit ja yrittäneet siirtää sieltä rahaa.
Oikeuden mukaan soittajat pyysivät uhrien tilitietoja sillä verukkeella, että he joko pystyisivät estämään rahansiirrot tai palauttamaan varat. Saatuaan pääsyn pankkitileille soittajat kuitenkin itse anastivat uhrien rahat.
YHTEENSÄ vyyhdissä tuomittiin seitsemän ihmistä. Pisimmän tuomion, viisi ja puoli vuotta vankeutta, sai Leif Allan Åkerlund, 38. Hänen syykseen luettiin muun muassa 18 törkeää petosta ja 34 virkavallan anastusta.
Viiden vuoden tuomion sai Henri Dimitri Nyman, 38, jonka katsottiin syyllistyneen muun muassa 20 törkeään petokseen ja 46:een virkavallan anastukseen.
Tuomitut määrättiin myös korvaamaan rikosten uhreille heidän menettämänsä varat.
Kommentit (10)
Ei taida nämä miehet farkkuja käyttää...
Miten ei hälytyskellot soi jos "poliisi" sanoo että "hai sie.."?
haiii, mie oon poliisiii, anna pankkitunnukseeeet
Vierailija kirjoitti:
haiii, mie oon poliisiii, anna pankkitunnukseeeet
:D
Ikävää tämmöinen, mutta todistaa vaan sen että puhelimessa ei voi mihin tahansa luottaa. Omia tietoja ei pidä luovuttaa minne vaan, vaan hyvä muistaa tietoturva. Hyvän tilin teki kyllä ja tuomiot melko suuria, kun 5 vuotta päätekijöille.
Tuon takia ne juuri vainoaa vanhuksia, mitä ne kuulemma niin kunnioittavat, koska vanhuksia on helpompi k*settaa. Kuvottavaa porukkaa🤮
Vierailija kirjoitti:
Ikävää tämmöinen, mutta todistaa vaan sen että puhelimessa ei voi mihin tahansa luottaa. Omia tietoja ei pidä luovuttaa minne vaan, vaan hyvä muistaa tietoturva. Hyvän tilin teki kyllä ja tuomiot melko suuria, kun 5 vuotta päätekijöille.
Todistaa ainoastaan mitä psskajengiä m*stalaiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ehdonalaiseen pääsee, kun noin puolet tuomiosta on istuttu. Jos entisistä rötöksistä on useampi vuosi aikaa, katsotaan jälleen ensikertalaiseksi ja vankilassa pitää olla vain kolmasosa tuomiosta.
Minulle on joskus valepoliisi soittanut ja yrittänyt huijata rahaa. Yritin sitä tyyppiä saamaan mieheni kanssa että tulisi hakemaan tilitiedot mutta ei se tullut ja mieheni olisi pistänyt sen äkkiä kanveesiin.
Miten kummassa ihmiset edelleen haksahtaa näihin?