Alle 1 800 euron palkalla elävä nuori siivooja säästää nyt juustosta ja kananmunista: Mietityttää, onko minulla koskaan varaa hankkia lapsia
"Vannisella ei ole harrastuksia. Rahat kuluvat asumiseen, puolison autoon, ruokaan, vakuutuksiin sekä laskuihin, kuten puhelimeen. Lisäksi Vanninen lyhentää opintolainaansa kuukausittain.
Kyllä se mietyttää, onko minulla koskaan varaa omakotitaloon, onko varaa hankkia lapsia tai mennä naimisiin. Rahaa ei tunnu ikinä jäävän säästöön tarpeeksi."
Välillä ihan järkevää puhettakin, hyvä miettiä etukäteen onko niihin lapsiin varaa eikä pukata niitä maailmaan liukuhihnalta ja sitten valittaa, kun on niin tiukkaa.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Minun palkkani on 3600e/kk ja minäkin säästän juustosta, ostan vain pienen paketin edullista juustoa. Lapsia on. Kananmunia tulee ostettua myös vähemmän kun en halua ostaa halvimpia eläinrääkkäysmunia.
Sinä voit valita. Voisit halutessasi ostaa, vaikka sitä kalleinta juustoa. En ole kateellinen, mutta toisaalta en kirjoittelesi tähän ketjuun noilla tuloilla ja ylpeilisi säästämisellä. Terveisin 1400 euroa tienaava. 537
Joku ihmetteli miksi hän käyttää puolison autoon rahaa. Mieleen tuli se, että yleensä siivousalalla tarvitaan autoa. Näin hän käyttää varmaan miehensä autoa töissä käydessään. Ei ole omaa autoa. Näin maksaa bensat yms siihen.
Miksi siivoojalla on opintolainaa? Itse olen opiskellut 6v yliopistossa sekä 2v ulkomailla ilman lainan ottamista. Töissä kävin samalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siivoojalla on opintolainaa? Itse olen opiskellut 6v yliopistossa sekä 2v ulkomailla ilman lainan ottamista. Töissä kävin samalla.
No miksi nyt kenelläkään on opintolainaa? Yleensä ollaan opiskeltu ja sinä aikana jouduttu ottamaan tai otettu opintolainaa joka myöhemmin maksetaan pois.
Kyllä yhteiskunta hoitaa naiselle lapsen. Tuokin voi alkaa itselliseksi äidiksi ja pappa yhteiskunta betalar.
Miksi ihmeessä sitä mautonta menee enemmän? Jollei maistu edes miltään niin itse laitan ainakin vähän koska turha laittaa yhtä viipaletta enempää.