Miten ruoan hinnat voi edelleen nousta jatkuvasti?
Joka viikko huomaa Prismassa käydessä, että tuotteiden hintoja hilataan ylöspäin. Varsinkin juustot, vessapaperi/talouspaperi, kananmunat ym niin ihan viikkotasolla hintoja nostetaan 20-60 senttiä.
Onko muut huomanneet edelleen samaa? Luulin jo, että isoimmat hintojen korotukset olisi takana päin..
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia huijataan mennen tullen. Edes brexitin jälkeisessä Britanniassa ruoka ei ole näin kallista!!
Seuraan yhtä sikäläistä tubettajaa Manchesteristä ja esim. 60 punnalla saa edelleen Lidlistä ja Aldista/Aldosta hervottoman kasan ruokaa. Lidlinkin ruoka tulee Hollannista niin eikö niissä ole tullimaksutkin välissä ja silti on halvempaa. Muten tämä voi olla mahdollista?!
Taidan muuttaa eläkkeellä sinne asumaan, sääkin on pakkasta ja lumihankia inhoavalle parempi ja peruspalvelut voivat tuskin olla surkeammat kuin täällä.
Lisään tähän vielä että 1 punta on n. 1,10 euroa.
Lisäksi Lidlistä saa esim. 200 punnan ostoksilla 10 euron lahjakortin ja pienemmistäkin ostoksista lahjakortteja tai ilmaisia tuotteita, näistäkään ei ole Suomen Lidleissä kuultu mitään.
Koska inflaatio laukkaa jatkuvasti? Valtiovalta on päättänyt, että asia on loppuuntaputeltu ja vaikenee. Tarkoitus on hillitä palkankorotuksia. Perään muutama tilasto varmemmaksi vakuudeksi. Duunari näkee kaupan hyllyillä kolikon toisen puolen.
Valitsen aina halvimmat kaupat esim. tokmannin ja tilaan hävikkiruokaa netistä. Mutta mitä muuta tälle voisi yksittäinen ihminen tehdä? Ei auta olla ostamatta ruokaa, pakko on kaikkien syödä. Ei voi jättää käymättä kuten ravintoloissa ja odottaa hintojen laskua.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat ja katteet nostettiin valtaviksi heti Ukrainan sodan alettua ja tekosyynä käytettiin siis ko. sotaa ja inflaatiota... vaikka todellisuudessa nostettiin katteita valtavasti ja suuryritykset /keskusliikkeet kaikkialla tekevät valtavaa voittoa... ja em. valheellisilla tekosyillä korotuksia voidaan tehdä loputtomiin...
Tämä puolestaan tukee ns. köyhdyttämisen agendaa... hintoja ei tulla enää koskaan laskemaan... siksi hallinto ja media tukevat tätä rahastusta...
Raamatun musta hevonen=nälänhätä lopussa jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän ne tavarat kauppaan minkä hinta on noussut perusteettomasti. Ja käyn niissä kaupoissa joissa on edullisimmat hinnat.
Äänestän jaloillani.Suosittelen vilpittömästi tekemään saman koska sillä ne hinnat saadaan pysymään kurissa.
Tuotteet maksaa just sen verran mikä on niiden kipuraja hinnoissa.
Mutku mun boooonukset!!!
Vierailija kirjoitti:
Lähi k-marketissa best friends in
5 litran kissanhiekka tänään 15,75.
Ei niitä kannata marketeista ostaa vaan netistä jolloin kotiinkuljetus tulee melkein samaan hintaan. Tuolla hinnalla saa jo lähes 12 kg hyvää hiekkaa esim Bitibasta
olet onnellinen kirjoitti:
sinä tulet pyyhkimään sormella
Kohta pitää ostaa vanhoja lakanoita kirpparilta eurolla ja tehdä niistä lappusia:).
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut hintojen nousua, tuijottaako joku muka oikeasti jotain hintalappuja? Mulla menee aina joku 100-300€ kauppaan.
Olen keskimääräistä varakkaampi ja kyllä kyttään hinnat. En olisi varakas, jos surutta kylväisin rahojani ilman harkintaa. Jos on liian kallista, en osta. Pätee kaikkeen kuluttamiseen. Rahaa on niin ettei tarvitsisi katsoa hintoja, mutta silti asetan itselleni kuukausibudjetin ja pysyn siinä.
Peruselintarvikkeissa tulisi olla hintakatto. Näihin kuuluu myös wc paperi.
Ruoissa kanamunat ja peruna. Kasvissyöjälle juusto on usein tärkeä osa proteineja ja kalsiumia, senkin hinta tulisi pysyä kohtuullisena. Hendelmäpuolella säilykehedelmät tulevat nykyään halvemmiksi kuin tuoreet.
Ja me ruoantuottajat kärvistellään rahattomina. Lopetettaisiin jos se olisi helppoa, mutta ei ole. Hinnat on nousseet lannoitteissa, polttoaineissa, rehuissa, pesuaineissa ja tarvikkeissa. Tää on liian raaka bisnes. Häviäjinä ollaan oltu jo kauan me tuottajat, kun kauppa tekee muhkeaa voittoa. Nyt kun meidät on riistetty loppuun, aletaan riistää kuluttajilta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa oli nyt noussut arlan viilit 48-->52 senttiin. Iso korotus viilille.
Ihan mitätön korotus.
Niin on. Minä olen ostanut säännöllisesti K menu salaattijuustoa muutaman vuoden ajan. Olisko pari vuotta sitten maksanut 1,09€. Nyt sen hinta on 1,79€. Tuossa puhuisin jo isosta korotuksesta. Jää nykyään kauppaan, en osta ollenkaan. Samoin leivät ja leivänpäälliset. Ennen söin leipää päivittäin, nyt yhden pienen paketin kahdessa viikossa, yhdellä edullisella päällisellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän ne tavarat kauppaan minkä hinta on noussut perusteettomasti. Ja käyn niissä kaupoissa joissa on edullisimmat hinnat.
Äänestän jaloillani.Suosittelen vilpittömästi tekemään saman koska sillä ne hinnat saadaan pysymään kurissa.
Tuotteet maksaa just sen verran mikä on niiden kipuraja hinnoissa.
Tätä olen hokenut jo vuosia naisväelle jotka valittaa vaatteiden hinnoista mutta pakko maksaa. Ei tosiaankaan ole pakko. Tietysti kaupat myy mieluiten 200 euron takkeja kun ihmiset niitä ostaa. Vaikka sisäänostohinta olisi 10 euroa. Jos niitä ei osteta, hinta tippuu. Ei kaupat niitä halua vuosia varastoida.
Vierailija kirjoitti:
Ja me ruoantuottajat kärvistellään rahattomina. Lopetettaisiin jos se olisi helppoa, mutta ei ole. Hinnat on nousseet lannoitteissa, polttoaineissa, rehuissa, pesuaineissa ja tarvikkeissa. Tää on liian raaka bisnes. Häviäjinä ollaan oltu jo kauan me tuottajat, kun kauppa tekee muhkeaa voittoa. Nyt kun meidät on riistetty loppuun, aletaan riistää kuluttajilta :(
Me kuluttajat taas voitaisiin ostaa teiltä tuottajilta suoraan jos vaan jossain niitä myisitte. Ei minulla ole voimia eikä aikaa juosta joka tilalla erikseen ostamassa ruokaa. Torille myymään ja suoramyyntipaikkoihin. Varmasti saatte paremman hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia huijataan mennen tullen. Edes brexitin jälkeisessä Britanniassa ruoka ei ole näin kallista!!
Seuraan yhtä sikäläistä tubettajaa Manchesteristä ja esim. 60 punnalla saa edelleen Lidlistä ja Aldista/Aldosta hervottoman kasan ruokaa. Lidlinkin ruoka tulee Hollannista niin eikö niissä ole tullimaksutkin välissä ja silti on halvempaa. Muten tämä voi olla mahdollista?!
Taidan muuttaa eläkkeellä sinne asumaan, sääkin on pakkasta ja lumihankia inhoavalle parempi ja peruspalvelut voivat tuskin olla surkeammat kuin täällä.Lisään tähän vielä että 1 punta on n. 1,10 euroa.
Lisäksi Lidlistä saa esim. 200 punnan ostoksilla 10 euron lahjakortin ja pienemmistäkin ostoksista lahjakortteja tai ilmaisia tuotteita, näistäkään ei ole Suomen Lidleissä kuultu mitään.
Et taida kuulua Lidlin kanta-asiakasohjelmaan? Ensimmäisen ilmaistuotteen saa 60€/kk ostoksella, ja -5€ kupongin saa 450€/kk ostossummalla.
Mielestäni vanha systeemi oli parempi: silloin alennuskupongin sai jo 50€/kk ostoksilla, kun nyt tuolla alimmalla bonuksella tarjolla on tässä kuussa merisuola, tomaattimurska tai suklaalevy. Mieluummin otan pienen alennuksen ostoksistani kuin ruokaa, jota ei tule syötyä.
Ostin aamulla lihpiirakan Prismasta.
Taannoin se maksoi 80 c ja nyt oli 1,23 e.
Ihan älytön hinnan korotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kuluttajat taas voitaisiin ostaa teiltä tuottajilta suoraan jos vaan jossain niitä myisitte. Ei minulla ole voimia eikä aikaa juosta joka tilalla erikseen ostamassa ruokaa. Torille myymään ja suoramyyntipaikkoihin. Varmasti saatte paremman hinnan.
Kyllähän Reko-ringissä myydään lähiruokaa melkein joka paikkakunnalla. Sinne vaan. Kuitenkin on niin, että läheskään jokaisella tilalla ei ole aikaa/mahdollisuuksia/kalustoa lähteä torille myymään.
Työntekijöille täytyy edelleen maksaa palkkaa, täytyy maksaa vakuutukset, verot, liiketilan kulut jne.
Ei ole elokuun jälkeen juuri nousseet mitä olen seurannut,jotkut halventuneet.Mitään "jokaviikkoisia" nousuja ei ole missään kaupassa.Tuotantokustannukset ovat halventuneet jyrkästi.
Kauppiaat ovat huomanneet "mitä ihmettä, jengi ostaa vieläkin ruokaa vaikka hintoja on nostettu, eiköhän nosteta lisää ja katsota, että vieläkö ne sitä ostaa".