En ole lukenut Anna Wahlgrenin lapsikirjaa. Onko siinä jotain mullistavaa mitä kaikkien äitien pitäisi tietää?
Vauva nyt 2kk ja yöt olleet katkonaisia. Olen ymmärtänyt, että Annalla on toimiva ratkaisu melkein kaikkiin lapsiperheen ongelmiin ja käsittääkseni hänen malleillaan saa lapsen kuin lapsen nukkumaan yönsä hyvin (voiko olla näin yksinkertaista?).
Kysyisin teiltä kirjan lukeneilta, mitkä ovat kirjan parhaat " tärpit" , mitä minun tulisi tietää lapseni hoidosta?
Kommentit (35)
En halua edes lukea moista roskaa.
Siis mun mielestä, koska itse kannatan sitä. Ja sä ilmeisimmin vastustat, joten sä huomaat vain ne kannattajat. Näinhän se menee. " Tyypillinen av-mamma" on aina jokaisen mielestöä juuri se toista mieltä oleva.
Jos olet meedio, olet huono sellainen. Älä päätä, mitä muut ajattelevat. -5
Ja niin se vaan sattuu menemään, että täällä huomataan aina ne mielipiteet, jotka ärsyttävät itseä. Esim. korvikeäidin mielestä täällä ollaan imetysfanaatikkoja, taaperoimettäjän mielestä imetysvastaisia. Kun sinä väität, että täällä kannatetaan virikehoitoa (=vastustetaan virikehoidon vastustamista:) niin ei voi olla muuten kuin että itse vastustat sitä.
mutta jostain syystä kun olen kirjaa lukenut, mulle tulee kauhee tarve helliä omia pikku kullannuppuja! mistäköhän mahtaa johtua?
Sain varsinkin lapsen vauva-aikoina paljon varmuutta vauvanhoitoon, kun luin Wahlgrenia. Lapseni on myös nukkunut aina hyvin kirjan opeilla. Uhmaikä ei ole ollut kamala. Wahlgrenin opit toimivat ja ovat hyväksi omalle lapselleni ja koko perheelleni.
Tykkään!
Vierailija:
Sain varsinkin lapsen vauva-aikoina paljon varmuutta vauvanhoitoon, kun luin Wahlgrenia. Lapseni on myös nukkunut aina hyvin kirjan opeilla. Uhmaikä ei ole ollut kamala. Wahlgrenin opit toimivat ja ovat hyväksi omalle lapselleni ja koko perheelleni.
Tykkään!
Lapseni on hyvin temperamenttinen tapaus. Vauvana oli ns. vaativa vauva. Siksi kehunkin Wahlgernia, koska naiset opit tepsivät jopa meidän lapseemme, joka ei ole mikään maailman helpoin tapaus.
13
mutta muistan lehtihaastattelun Annasta, jossa kertoi miten itse kasvatti omaa lapsiaan, joita sivumennen sanoen oli useammalle isälle. Kuitenkin oli yh ainakin tuohon aikaan. Lapset leikkivät keskenään toisessa huoneessa, ovi kiinni, kun Anna kirjoitti kirjojaan, osa lapsista oli tosin jo koulussa. Aamupäivällä syötiin puuroa jne, mutta illalla kun lapset olivat menneet nukkumaan oli Annan mielestä ihan OK jättää lapset keskenään ja mennä yömyssylle kapakkaan. Tämä särähti korvaani niin, että ajattelin että pitäköön kirjansa kyllä minä osaan kasvattaa lapseni ilman hänen oppejaankin.
Täällä Ruotsissa ilmestyi juuri tutkimus jonka mukaan Wahlgrenin unikoulu -ym nukkumisohjeet ovat fyysisesti vaarallisia lapsille ja lisäävät mm. kätkytkuoleman riskiä. Tämä siis uusimmassa Vi Föräldrar -lehdessä!
voi kirjasta löytää ihan hyviä konkreettisiakin ohjeita.
monipuolisin lasten opas kirja, koska sen on kirjoittanut äiti, joka on ollut lasten kanssa kotona, ja kirjoittanut samalla, eli yhdistänyt kaksi asiaa lapset ja työnteon, ja omia havaintojaan siinä kirjassa kertoilee, todella mukavin esimerkein. Minulla on 6 lasta, ja kahteen olisi jäänyt ellen aikoinaan olisi ostanut tätä kirjaa ja tajunnut kuinka antoisaa lasten kanssa oleminen ja niiden kehityksen seuraaminen on. Ns alemmat kansanluokathan on aina konservatiivisimpia, ja mitään uutta ei haluta, " kansa tietää" niin onko ihme että nää luunappejen kannattajat mollaa Wahlgreniä. Lastahan kasvatetaan elämää varten, ja ajattelemaan omilla aivoillaan ja tarvittaessa puolustamaan omia arvojaan ja siihen olen löytänyt tästä kirjasta paljon apua. On rankkoja ikäkausia, mm. 5 vuoden uhma, ja tästä kirjasta selviää se että vaikka lapsi tuntuu olevan täysin pois raiteiltaan aina välillä, ja koittelevan hermoja, on lapsella itsellään rankinta, ja jonkun kuukauden kuluttua on taas oma ihana itsensä, eli vanhemman ei tarvitse alkaa epäillä että jokin on nyt täysin pielessä. Pitäisi lukea kokonaan eikä irrottaa asioita muusta tekstistä.
Wahlgren on loistava organisoija ja humoristi ja suhtautuu rennosti lastenhoitoon.
Ihan ok kirja!
ruokaa, eli rintamaitoa, niin se kyllä nukkuu.
tepsii mun kahteen helppoon lapseen kyllä
Mutta sitä vastustetaan täällä, koska siinä tuomitaan täysin esim. lasten virikehoito.