Diili 2023 OFFICIAL
Uudet kilpailijat on julkaistu: https://www.is.fi/viihde/art-2000009361579.html
Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2050)
Varmaan kohta sitten paljastuu, että voittajalla on ADHD ja kunnon lääkitys päällä.
Vierailija kirjoitti:
Aten piti käydä puhumassa itsensä kuiville, koska vaimon korviin oli kantautunut, että hän on liian innokkaasti hieronut kauppoja Helsingin yössä.
Kerro lisää
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kohta sitten paljastuu, että voittajalla on ADHD ja kunnon lääkitys päällä.
Kieltämättä erään osallistujan käytöksestä tulee mieleen pirivieterin touhut
Kuka tippuu suklaatehtävässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aki tulee voittamaan. Mikään ei valmista operatiiviseen johtoon kuten hotellien johtaminen Say no more.
Ihme jos voittaa. On kyllä pätevä, mut nykyään haetaan ns hyvää tyyppiä, Atte lie liian vakava.
Itse taas olen valitettavasti varma että Wenla voittaa. On minusta huono esimerkki että narsistiset jyräävät tyypit voittaa. Mutta tämä on viihdeohjelma mikä selittää paljon. Harmi vaan että tätä katsoo myös nuoret jotka ottavat mallia että tuollaisella minä minä-rynnimisellä kuuluis hoitaa asiat. Ei ole tervehenkinen suuntaus. Ja en ole itse seinäruusu kateellinen huutelija. :) Mutta rajansa kaikella toisten huomioon ottaminen on ison johtajan merkki.
Ei voita. Operatiivisen johtajan pitää kyetä johtamaan, ja organisoimaan. Wera on loistava myyntihommassa , mutta ei johtamisessa eikä organisoimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä erään osallistujan käytöksestä tulee mieleen pirivieterin touhut
Wenlaa varmaan meinaat? Niin, typerää tollasta ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aki tulee voittamaan. Mikään ei valmista operatiiviseen johtoon kuten hotellien johtaminen Say no more.
Ihme jos voittaa. On kyllä pätevä, mut nykyään haetaan ns hyvää tyyppiä, Atte lie liian vakava.
Itse taas olen valitettavasti varma että Wenla voittaa. On minusta huono esimerkki että narsistiset jyräävät tyypit voittaa. Mutta tämä on viihdeohjelma mikä selittää paljon. Harmi vaan että tätä katsoo myös nuoret jotka ottavat mallia että tuollaisella minä minä-rynnimisellä kuuluis hoitaa asiat. Ei ole tervehenkinen suuntaus. Ja en ole itse seinäruusu kateellinen huutelija. :) Mutta rajansa kaikella toisten huomioon ottaminen on ison johtajan merkki.
Ei voita. Operatiivisen johtajan pitää kyetä johtamaan, ja organisoimaan. Wera on loistava myyntihommassa , mutta ei johtamisessa eikä organisoimisessa.
toivotaan :) muuten mikosta sanottiin että on vapaamatkustaja, mutta vähän myös toi toinen nainen on vähän varjossa ollut.. mutta seuraavassa peliaiheisessa tehtävssä onneksi on vihdoin pj.
Vierailija kirjoitti:
Sekalaisia mietteitä tämän vaiheen kilpailijoista.
Wenla. Sai tiimiltä ja johtoryhmältä juuri sitä palautetta, joka hänelle kuuluikin minä-minä-asenteestaaan. Paahtaa lujempaa kuin kenenkään aivot pysyvät mukana, hänen omansa mukaan lukien, silti tekevä ja osaava, mutta ei ainakaan vielä kenenkään johtajana. Paljon opittavaa vielä.
Aki. Rauhallinen osaaja, vähän liiankin rauhallinen näihin tehtäviin. Oikeassa työelämässä todennäköisesti huipputekijä, myös johtajana. Saisi kyllä hymyillä vähän enemmän, vaikuttaa välillä aika tosikolta. Insinöörityyppiä.
Anna. Sivustaseuraaja, olisinhan minä kyllä, mutta kun-asenteella mukana... vähän samaa vikaa kuin häädetyssä Emmissä, suu puhuu mutta teot puuttuvat. Osaamisesta ei oikein mitään kuvaa, ohutta.
Atte. Hämmentää ja sotkee, ulosanti poukkoilee, ajatuksien punainen lanka puuttuu. Näkee itse itsensä paljon parempana, kuin mitä ruudun taakse välittyy. Vika on aina muualla kuin hänessä. Palautteenvastaanottokyky nolla. Jostain syystä Jaajon suosikki, ainakin yksi niistä.
Mikko. Myötäilee kovasti muita, ei anna suunnittelussa kovin isoa panosta, ehkä ei niin idearikas? Konkari myynnissä, mutta en näe johtajana, joukkojen edessä seisojana ja suunnannäyttäjänä.
Tiina. Miellyttävä henkilö, mutta jotenkin on ollut vielä sivuroolissa. Jos näkee epäkohtia, saa kyllä suun auki olematta silti tyly. Epäselvää, mikä on todellinen osaaminen, tarttuu kyllä toimeen. Voi vielä yllättää.
Viljami. Kukkoileva kukonpoika. Voimiensa tunnossa, pitää itseään muita parempana. Pikkuisen kun pintaa raaputtaa, antaa palaa täysillä kilpakumppaneistaan. Homma sujuu kohtuullisesti, mutta katsantokanta kapea.
Aivan naulankantaan! Huikean hyvä analyysi :) Ehkä Annasta sanoisin kuitenkin sen, että on enem. sellaista lentoelämäntä/promotyttö ainesta, vähän kuin Emmi, mutta rauhasellisempi versio.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa mieltä! En ymmärrä tätä puhelinmyynti/pölynimurikauppias-meininkiä tässä kaudessa.. Mutta ehkei abstraktimpaa ja strategisempaa tehtävää tälle porukalle sit voi antaakaan, plus viiheohjelma.
Voikun joskus tulisi oikeesti taitoa vaativa liike-elämän kilpailu.
Millainen sitten olisi hyvä tehtävä tähän ohjelmaan? Millaisen suunnittelisit heille?
Kysyn, koska kiinnostaa. Olen yrittänyt karttaa kaikkea bisnesmaailmaan liittyvää (olen itse ihan eri alalla) ja ainoa kosketus liike-elämään ja yritysjohtamiseen on tämä viihdeohjelma :D Ja tämän ohjelman perusteella alasta saa tosi inhottavan kuvan. Toivottavasti kaikki bisnesäijät ja -naiset ei ole yhtä kylmiä, tylyjä, riidanhaluisia ja ilkeitä kuin tässä kilpailussa.
Eli millainen olisi laadukas, viihdyttävä ja taitoa vaativa tehtävä tällaiseen ohjelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Atte on epäpätevä sähläri. Se olisi ihan ok, mutta kun kaikenlainen kritiikki ja ohjeet valuvat kuin vesi hanhen selästä. Ei kykyä hallita kokonaisuuksia, ei lainkaan organisointikykyä, huonoja ideoita ja todella epäselvää ja jäsentelemätöntä ilmaisua. Kokee ilmeisesti tosissaan tutuille myynnin onnistumiseksi.
Yleisestikin kilpailijat vaikuttaisivat ajattelevan ovelta ovelle myynnin olevan kehitysjohtajan toimenkuvan kannalta keskeisin osaamisalue, kun niin paljon sitä painottavat. Erikoinen näkemys. Hjalliksen Diili kisaajineen huomattavan paljon kovatasoisempi kilpailu. Ehkäpä se todellinen palkinto houkutteli laadukkaampia kisaajia mukaan. Niistä kausista ottaisin heti mukaan säännön, ettei vanhoja kontakteja saa hyödyntää.
Ei se kilpailijoiden vika ole, että tehtävät ovat ovelta ovelle myynnin kaltaisia. Tuotantotiimillä on ideat lopussa, eivätkä keksi mitään mielenkiintoisempaa.
Tämän takia antaisin potkut Jaajolle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tippuu suklaatehtävässä?
Anna
Veikkaan että Viljami voittaa. Nuori tekeväinen mies. Tuskin hän oikeasti mitään johtajan paikkaa tulee saamaan niin aivan sama millainen on ja mitä osaa. Ohjelmaan juuri sopiva voittajahahmo, komeahko nuori mies jolla missi vaimo ja velikin tainnut pyöriä julkisuudessa. Saa näkyvyyttä ja kivan kokemuksen ja se varmasti hänelle riittää.
Jos tuolla oikeasti olisi jotain osaavia bisnestyyppejä niin kyllä he olisivat tosissaan vailla sitä johtajan pestiä. Sellaisia ohjelmaan ei haluta koska mitään kunnon työpaikkaa ei ole tarjolla kuitenkaan. Viihdeohjelma.
Tehtävistä.. En ole katsonut kaikkia jaksoja mutta aika samantyylisiä tehtäviä ollut. Väsäsivät ja möivät salaatteja, sitten ärrällä samaa myyntiä ja kiertelyä firmoissa. Jääkiekkojuttu meni myös samalla kaavalla. Pesisvideon teko poikkesi. Remppajakso oli naurettava. Asunnot remontoitiin kiireellä remonttikuntoon.
Kavereille kaupustelu pitäisi kieltää. Liian helppoa. Joka kaudella on aina se yksi tyyppi joka tekee aivan älyttömiä myyntejä yhdellä puhelinsoitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa mieltä! En ymmärrä tätä puhelinmyynti/pölynimurikauppias-meininkiä tässä kaudessa.. Mutta ehkei abstraktimpaa ja strategisempaa tehtävää tälle porukalle sit voi antaakaan, plus viiheohjelma.
Voikun joskus tulisi oikeesti taitoa vaativa liike-elämän kilpailu.
Millainen sitten olisi hyvä tehtävä tähän ohjelmaan? Millaisen suunnittelisit heille?
Kysyn, koska kiinnostaa. Olen yrittänyt karttaa kaikkea bisnesmaailmaan liittyvää (olen itse ihan eri alalla) ja ainoa kosketus liike-elämään ja yritysjohtamiseen on tämä viihdeohjelma :D Ja tämän ohjelman perusteella alasta saa tosi inhottavan kuvan. Toivottavasti kaikki bisnesäijät ja -naiset ei ole yhtä kylmiä, tylyjä, riidanhaluisia ja ilkeitä kuin tässä kilpailussa.
Eli millainen olisi laadukas, viihdyttävä ja taitoa vaativa tehtävä tällaiseen ohjelmaan?
aan
Hehe, no kiitos kysymästä. :) Olen itse Aallon kauppiksesta KTM, ja tämän kauden Diili ohjelma antaa lähinnä just entry level - myyntihommista jotain käsitystä, tai siis ehkä niitä taitoja tässä enem. testataan.
Se just mistä alussa tuomarit puhui että suunnitelmat ja strategia puuttuu, on ihan totta. Nyt suklaatehtävässä näin ensim.kerran suunnittelu flappitaululla ''mitä, miten, kenelle'' kyssärit mitkä on perustason lähtökohtia projektisuunnittelussa yksinkertaisimmillaan. Aikataulu, roolitus, riskit, resurssit, yms olisi vielä tuohon plussaa.
Esim. tehtävä jossa olisi oikeasti yritysmaailman, ei viihdemaailman, tyyppejä. (Okei Nora ja Toni on.) Vaikka isojen pörssiyhtiöiden jehuja (tai miksei menestyvien startupien). Tehtävänä konseptoi kasvustrategia uudelle mobiilipalvelulle, liiketoimintamalli saas-bisnekselle X, kehitä demo/prototyyppi siitä, ja selvitä asiakassegmentti, ja rahoitus. Esmes. :P
Kauppisalalla on ihmisiä laidasta laitaan, ylimielisiä, maanläheisiä villasukkaporukkaa, ja kaikenlaista. Tottakai joku yhdistävä tekijä on ja on ehkä enem. kilpailuhenkisyyttä ja kaupallinen bisnes tulokulma asioihin, mutta eihän noista kilpailoijoista kovinkaan monella ole KTM-tutkintoa esimerkiksi. Kertoo ehkä kilpailun tasosta ettei kukaan KTM vaivaudu tuonne heilumaan.
Saa provosoitua ja näsäviisastella, mutta näin kärjistettynä. :)
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelma, strategia. ... Aikataulu, roolitus, riskit, resurssit, yms olisi vielä tuohon plussaa.
Esim. tehtävä jossa olisi oikeasti yritysmaailman, ei viihdemaailman, tyyppejä. (Okei Nora ja Toni on.) Vaikka isojen pörssiyhtiöiden jehuja (tai miksei menestyvien startupien). Tehtävänä konseptoi kasvustrategia uudelle mobiilipalvelulle, liiketoimintamalli saas-bisnekselle X, kehitä demo/prototyyppi siitä, ja selvitä asiakassegmentti, ja rahoitus. Esmes. :P
Pystyykö tuollaisen tehtävän suorittamaan niin lyhyessä ajassa? Tuntuu, että heillä on melkein joka tehtävässä vain jotain 3-5h aikaa. Toki voi olla enemmänkin, mutta näyttäytyy usein siten, että ensin hätäinen suunnittelu, tavoitellaan kontakteja, osa lähtee myymään ja osa häslää muuta, sitten firmat sulkee ovensa ja aika loppuu :D En ole nähnyt, että olisivat koskaan tehneet esim. riskianalyysia tms.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että Viljami voittaa. Nuori tekeväinen mies. Tuskin hän oikeasti mitään johtajan paikkaa tulee saamaan niin aivan sama millainen on ja mitä osaa. Ohjelmaan juuri sopiva voittajahahmo, komeahko nuori mies jolla missi vaimo ja velikin tainnut pyöriä julkisuudessa. Saa näkyvyyttä ja kivan kokemuksen ja se varmasti hänelle riittää.
Jos tuolla oikeasti olisi jotain osaavia bisnestyyppejä niin kyllä he olisivat tosissaan vailla sitä johtajan pestiä. Sellaisia ohjelmaan ei haluta koska mitään kunnon työpaikkaa ei ole tarjolla kuitenkaan. Viihdeohjelma.
Mä en tulisi Viljamin kanssa toimeen viittä minuuttia, mielestäni tosi raivostuttava besserwisser. Vaikea työkaveri. Jopa murre, mitä puhuu, ottaa päähän ja korviin. Noita kukkoja on tarpeeksi nähty ja niille kyllä voi ja pitää sanoa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuolla mitään isoa johtajaa olla tekemässäkään. Venlan kanssa tekisin mielelläni töitä, kunhan hän vähän rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tulisi Viljamin kanssa toimeen viittä minuuttia, mielestäni tosi raivostuttava besserwisser. Vaikea työkaveri. Jopa murre, mitä puhuu, ottaa päähän ja korviin. Noita kukkoja on tarpeeksi nähty ja niille kyllä voi ja pitää sanoa takaisin.
Samaa mieltä. Tosi epäaidon oloinen tyyppi. Mutta eikös hän olekin jostain lapista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tosi epäaidon oloinen tyyppi. Mutta eikös hän olekin jostain lapista
Meinaat, että me Lapista kotoisin olevat olemme kaikki samanlaisia?
Aten piti käydä puhumassa itsensä kuiville, koska vaimon korviin oli kantautunut, että hän on liian innokkaasti hieronut kauppoja Helsingin yössä.