Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En osaa olla suorasanainen mutta kohtelias

Vierailija
31.01.2023 |

Eli olen sellainen hiljainen myötäilijä koska on vaikeaa sanoa suoraan koska tuntuu että monet loukkaantuvat ja jostain syystä se tuntuu musta tosi pahalta.

Nyt esim on tilanne että haluaisin mennä paikkaan x. Henkilöt joiden kanssa en halua olla tekemisissä sen enempää eivät ole tulossa tuonne, mutta jos saisivat tietää että menisin niin todennäköisesti hekin tulisivat. He saisivat tietää menosta koska puolisoni kertoisi kuitenkin että menemme, eli asiaa ei voi pitää salassa ja olisimme menossa tuonne yhteisen tapaamisen jälkeen jolloin asia tulisi varmasti ilmi.

Jos nyt päädymme menemään tuonne ja nämä henkilöt alkaisivat puhua että hei hekin voisivat tulla ja voitaisiin nähdä ehkä siellä, niin miten sanon kohteliaasti ja loukkaamatta että ei käy? Sanonko että voin myydä lippuni teille koska en halua mennä jos tekin menette? Kuulostaa niin epäkohteliaalta. Vai sanonko että ai, no mä en sitten mene. Sekin on tökerö.

Mut on kasvatettu myötäilijäksi joten en osaa edes näin alkeellisia juttuja mutta kovasti koitan nyt aikuisiällä harjoitella :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi sanoa puolisollesi, että ei puhuta tästä nyt tässä vaiheessa. Ettei lörpötellä meidän /minun tulevista menoista?

Vierailija
2/5 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteeni ei siis ole olla siltoja polttava suorasanainen rääväsuu, vaan haluaisin olla assertiivinen, kohtelias mutta jämäkkä.

Niin ja tiedän etteivät nämä henkilöt ole aikeissa mennä tuonne koska mies puhui heidän kanssaan asiasta, mutta historiastakin löytyy esimerkki kuinka sitten lähtivät kun kuulivat että mekin mennään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet asioista kyllä vähän liian vaikeita. 

Vierailija
4/5 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voittehan te tulla mutta älkää meidän takia tulko, meillä on omat suunnitelmat"?

Vierailija
5/5 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sanot vaikka tökeröstikin, ettei saa puhua asiasta.

Itse olen hyvin suorasanainen, mutta en kehtaisi sanoa suoraan ko henkilöille asiaa. Tai kai heille voisi sanoa, että olemme menossa tuonne, mutta se on meidän romanttinen hetkemme. Jos te haluatte mennä, menkää vain, niin me etsimme itsellemme toisen romanttisen hetken.