Mitä laitat perusmakaronilaatikkoosi?
Ite laitan 1pss makaronia, 400g jauhelihaa, 8dl maitoa, 2 kananmunaa ja lihaliemikuution. Sekä jauhelihaan suolaa ja jauhelihamaustetta. Eli ihan perussetti.
Mun yksi tuttu laittoi sekaan aina myös koskenlaskija-sulatejuustoa, mutta itse en oo mitään ylimäärästä tottunut makaronilaatikon sekaan sotkemaan.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö nykyäänkin joku käyttää lihaliemikuutioita?
Näköjään käyttää. Uskomatonta ruuan pilaamista. No, suotakoon se heille kun eivät paremmasta ymmärrä :)
Ei se sunkaan makaronilaatikkosi miksikään gourmet-herkuksi muutu vaikka miten laittaisit sitä pakastettua itsekeitettyä lihalientäsi.
Ei sitä silti tarvitse tehdä mahdollisimman epäterveellisellä tavalla.
Omasta mielestä "perus" makaronilaatikko on jokseenkin väritön, siksi heitän sekaan pakastevihanneksia, yleensä thaivihanneksia. Välillä muitakin mutta hernemaissipaprika ei uppoa että muuta pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla ap tuo lihaliemi ylimääräistä.
Minäkin keitän makaronit aina lihaliemessä, tulee paljon maukkaampi. Mikäli keittää "maustamattomassa" vedessä niin makaronista tulee aivan mauton ja jauhelihaa pitää maustaa kaksin verroin enemmän.
Ei niitä makaroneja keitetä etukäteen, höhlä
Kyllä minä ainakin keitän. Ja tiedän, että moni muukin.
"Keitetä etukäteen", esim edellisenä päivänä?
Useimmiten kai ne keitetään siinä samaan syssyyn kun paistetaan jauhelihat.
On kai sellainenkin resepti olemassa että kaikki vaan raakana vuokaan, kyllä ne ajan kanssa kypsyy 😉
Aromipesässä on hyvä haudutella makaronilaatikko kypsäksi itsekseen ja energiaa säästäen vaikkapa työpäivän aikana. Aamulla vaan makaronit, jauhelihat ja kiehuva neste aromipesään ja töiden jälkeen maukas höyryävä makrulodju odottaa vesi kielellä kotiin säntäävää syöjäänsä!
Ei siitä lihaliemikuutiosta ole mitään hyötyä. Itse en ainakaan maussa huomaa mitään eroa vaikka sen kuution keitinveteen laittaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä lihaliemikuutiosta ole mitään hyötyä. Itse en ainakaan maussa huomaa mitään eroa vaikka sen kuution keitinveteen laittaisikin.
Kyllä sen pahan maun huomaa :)
Perus jauhelihat,makaroonit ja munamaidot.Maustamiseen Esim.valkosipulia,currya,chiliä,ruoka&dippijuustoa esim.cheddar tai tuorejuustoa...
Mitä milloinkin.Ei kutenkaan näitä kaikkia yhtaikaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla ap tuo lihaliemi ylimääräistä.
Minäkin keitän makaronit aina lihaliemessä, tulee paljon maukkaampi. Mikäli keittää "maustamattomassa" vedessä niin makaronista tulee aivan mauton ja jauhelihaa pitää maustaa kaksin verroin enemmän.
Ei niitä makaroneja keitetä etukäteen, höhlä
Kyllä minä ainakin keitän. Ja tiedän, että moni muukin.
Parempaa tulee kun heittää makaronit kuivana uunivuokaan. Siinä munamaidossa ne kuitenkin muhii, ihan turhaa ylikypsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko kyse makaroonilaatikosta vai jauhelihamakaroonilaatikosta. Ihan eri ruokia maultaankin.
No miten nää nyt eroaa toisistaan? Yksi ja sama ruoka, ainakin mulle. Ap
Makaronilaatikko ilman jauhelihaa on pelkkä lisuke. Joillain ollut perinteenä tehdä sellaista esimerkiksi joulupöytään.
Meillä se ei kuulu joulupöytään, mutta esim. paahtopaistille todella hyvä lisuke. Makaronilaatikko on ihanaa paistoliemestä tehdyn kermakastikkeen kanssa.
Lihamakaronilaatikkoa tulee jostain syystä tehtyä harvoin, vaikka se on ihan hyvä pääruoka. Itse laittaisin varmaan lisäksi sulatejuustoa kuten ap:n kaveri.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Teen broilerimakaronilaatikkoa,siihen laitan broileri suikaleita, sipulia,maissia,paprikaa,porkkanaa,varsiselleriä,kookoskermaa,ruoka&dippi voimakasta ja juustoraastetta päälle.
"Keitetä etukäteen", esim edellisenä päivänä?
Useimmiten kai ne keitetään siinä samaan syssyyn kun paistetaan jauhelihat.
On kai sellainenkin resepti olemassa että kaikki vaan raakana vuokaan, kyllä ne ajan kanssa kypsyy 😉