Kun kaksoseni syntyivät, jouduin olemaan viikon kokonaan poissa heidän seurastaan,
heidän ollessaan 7-15 päivän ikäisiä. Tämä tapahtui oman sairauteni vuoksi. Kaksosia hoitivat lastenosaston hoitajat, ja syödäkseen he saivat itse luovutettua maitoa. Lapset olivat siis sairaalan lastenosastolla vielä silloin, koska syntyivät hieman ennenaikaisina.
Kysynkin nyt teiltä, joiden mielestä vauvan luota ei saa poistua edes ruokakauppaan: Milloin traumojen pitäisi alkaa näkyä?
Kommentit (3)
Kaipa hylkäämiskokemukset näkyvät esim. aikuisuudessa vaikeutena luottaa ihmisiin, parisuhteeseensa ym. Eri asia sitten on miten voimakkaita " traumoja" joku yksittäinen tapaus saa aikaan. Harvapa meistä lapsensa onnistuu täysin " traumattomasti" kasvattamaan.
silloin oli vielä käytössä neljän tunnin vierailuajatkin joten suurin osa ajasta vietettiin ilman vanhempia.
Vierailija:
Kaipa hylkäämiskokemukset näkyvät esim. aikuisuudessa vaikeutena luottaa ihmisiin, parisuhteeseensa ym. Eri asia sitten on miten voimakkaita " traumoja" joku yksittäinen tapaus saa aikaan. Harvapa meistä lapsensa onnistuu täysin " traumattomasti" kasvattamaan.
ensimmäisestä kahdesta elinvuodestaan ilman äitiä koko ajan vierellä sairaalassa. Yöt oli hoitajien hoidettavana, samoin myös päivisin, kerran ei nähnyt mua viikkoon koska mulla oli influenssa enkä päässyt vierailemaan.