Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan pitkän työttömyysjakson päätteeksi

Vierailija
30.01.2023 |

Olen ollut työttömänä useamman vuoden, ja sitä ennen olin opiskelija, joka valmistui suoraan kortistoon.

Olen siis aina ollut köyhä ja asunnon tarvikkeet, vaatteet ja ihan kaikki hyödykkeet ovat olleet ihan loppuun asti kulutettuja.

Ihanaa, kun vihdoin pystyn hankkimaan vaatteita, keittiövälineitä, kodin tekstiilejä huonekaluja.

Sain ensimmäistä kertaa uuden pesukoneen, uudet patjat sänkyyn, uudet pyyhkeet ja lakanat, säänmukaisia vaatteita ja paljon muuta.

Kaikista inhottavinta köyhyydessä on, kun ei ole koskaan varaa valita. Olen uusinut pikkuhiljaa vaatekaappia. Tajusin, että lähes kaikki vaatteeni alusvaatteita lukuunottamatta oli kirppikseltä.
Ei se väärin ole, ostan kirppikseltä jatkossakin, mutta oikein hätkähdin, kun tajusin koko vaatekaapin koostuvan muiden vanhoista ja käytetyistä vaatteista.

Pyyhkeet ja lakanat kun olivat osa kotoa mukaan saatuja ja osa yksittäisiä lahjaksi saatuja. Aikamoinen sekasoppa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä punkan pohjalta ketään tulla hakemaan. Aktiivinen on oltava.

Vierailija
22/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus Ilmiannettu trollina. Työtön saa kyllä maksusitoumuksen uuden pesukoneen ja patjan hankintaan sossusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, mutta vähän oudolta kuulostaa "löysin avoimen työpaikan ja laitoin avoimen hakemuksen suoraan toimitusjohtajalle". Jos on ollut työpaikka auki, niin miksi laittaa ns. avoin hakemus? "Vanha työntekijä oli juuri siirtynyt kilpailijalle, ja vetosin mahdollisuuteen näyttää käytännössä osaamiseni." Mikä osaaminen, jos on valmistunut vuosia sitten eikä ole ollut työelämässä vielä yhtään? Minkä alan työstä on kyse?

Vierailija
24/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, mutta vähän oudolta kuulostaa "löysin avoimen työpaikan ja laitoin avoimen hakemuksen suoraan toimitusjohtajalle". Jos on ollut työpaikka auki, niin miksi laittaa ns. avoin hakemus? "Vanha työntekijä oli juuri siirtynyt kilpailijalle, ja vetosin mahdollisuuteen näyttää käytännössä osaamiseni." Mikä osaaminen, jos on valmistunut vuosia sitten eikä ole ollut työelämässä vielä yhtään? Minkä alan työstä on kyse?

Työ sisältää suunnittelua, on vapaat kädet toteuttaa itseään asiakkaiden toivomusten puitteissa. Vaatii silmää, jollaista ei voi opettaa.

Saatoin tuon kirjoittaa hassusti ja ehkä siinä on syy, miksi minua ei ole kukaan aiemmin huolinut. Sanavarastoni on verrattain pieni ja huomaan puhuvani asioiden ohi.

Ap

Vierailija
25/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa.

Tällä vauva-palstalla on joku joka haluaa saivarrella kirjoitusten kieliopillisista seikoista.

Onnellisella työpaikan saajalla olisi parantamisen varaa kielellisissä asioissa. Otsikko.

Saivartelen. 

Vierailija
26/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työpaikasta, mutta minusta tämä oli loppujen lopuksi surullinen teksti. Heti vaan törsäämään kaikkeen, mitä ei oikeasti tarvitse, jotta pääsisi kokemaan kuuluvuuden tunteita. Näinhän se ihmisyys nykyään toimii. Dystopioista on hauska lueskella, mutta harvempi tajuaa, että me elämme sellaisessa juuri nyt.

Vierailija
27/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole niin suurta risukasaa tai syvää kaivoa, ettei sinne joskus päivä paistaisi.

Asioilla on tapana järjestyä !

Vierailija
28/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös onnellinen, että sain elämäni hallintaan. Toivottavasti ei tarvitse koskaan enää mennä Kelan luukulle kertomaan, miten köyhä olen.

Vierailija
29/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pääsi nyt töihin kun tulilainsäädännön piti muuttua. Helppohan se on palkata kun palkan maksaa valtio.

Vierailija
30/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä "työ kannattaa" malli sentään jollakin vielä toimii, vai onko poikkeus säännössä?

Minulla oli ainakin ansiosidonnainen suurempi kuin mitä nyt palkka, joten talous asiat ottivat askeleen taakse päin, kun "sain" töitä.

Vierailija
31/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pääsi nyt töihin kun tulilainsäädännön piti muuttua. Helppohan se on palkata kun palkan maksaa valtio.

siis tukilainsäädännön

Vierailija
32/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se mun työpaikka on? Kukaan ei tuu mua huolimaan töihin.

T: 14v on/off työttömänä

Turhaan minulta kysyt.

T: 39v off/on työttömänä.

Vierailija
33/33 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus Ilmiannettu trollina. Työtön saa kyllä maksusitoumuksen uuden pesukoneen ja patjan hankintaan sossusta

Mistä ihmeestä tuollaista keksit? Ei todellakaan saa tuollaisia noin vain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi