Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain työpaikan pitkän työttömyysjakson päätteeksi

Vierailija
30.01.2023 |

Olen ollut työttömänä useamman vuoden, ja sitä ennen olin opiskelija, joka valmistui suoraan kortistoon.

Olen siis aina ollut köyhä ja asunnon tarvikkeet, vaatteet ja ihan kaikki hyödykkeet ovat olleet ihan loppuun asti kulutettuja.

Ihanaa, kun vihdoin pystyn hankkimaan vaatteita, keittiövälineitä, kodin tekstiilejä huonekaluja.

Sain ensimmäistä kertaa uuden pesukoneen, uudet patjat sänkyyn, uudet pyyhkeet ja lakanat, säänmukaisia vaatteita ja paljon muuta.

Kaikista inhottavinta köyhyydessä on, kun ei ole koskaan varaa valita. Olen uusinut pikkuhiljaa vaatekaappia. Tajusin, että lähes kaikki vaatteeni alusvaatteita lukuunottamatta oli kirppikseltä.
Ei se väärin ole, ostan kirppikseltä jatkossakin, mutta oikein hätkähdin, kun tajusin koko vaatekaapin koostuvan muiden vanhoista ja käytetyistä vaatteista.

Pyyhkeet ja lakanat kun olivat osa kotoa mukaan saatuja ja osa yksittäisiä lahjaksi saatuja. Aikamoinen sekasoppa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon työpaikasta, ap!

Vierailija
2/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon työpaikasta, ap!

Kiitos paljon! Olen erittäin onnellinen. :)

Ap

Vierailija
4/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon!

Vierailija
5/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työpaikasta!

Vierailija
6/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. On varmasti mahtava tunne saada palkkaa työttömyyden jälkeen.

Vierailija
7/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea työuralle!

Vierailija
8/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka selvisit työhaastattelusta kuluneissa rumissa rääsyissä? Siellähän pitää olla edustava ja tyylikkäästi pukeutunut. Et varmaan ollut meikannut etkä ollut käynyt kampaajalla?

Vierailija
9/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Varmasti on hyvä fiilis tuosta.

Itse olen ollut työttömänä vuosia, valmistumisestani lähtien, ja elänyt puolisoni palkalla. Viime vuonna sain kaksi lyhyttä määräaikaista työsuhdetta. Ensimmäisellä palkalla ostin uudet silmälasit. Toisella palkalla päivitin vaatevarastoani.

Nyt oli avoimena työpaikka, josta voin ensimmäistä kertaa eläessäni sanoa, että unelmieni työpaikka. Hain tietenkin. Olin niin innoissani, että hakemuksesta tuli todella lyhyt, kun en malttanut kunnolla miettiä. Toivottavasti pääsen haastatteluun. Matkaa tähän unelmaduuniin on n. 1 tunti suuntaansa, mutta jos sinne pääsen, olen sen valmis ajamaankin.

Vierailija
10/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka selvisit työhaastattelusta kuluneissa rumissa rääsyissä? Siellähän pitää olla edustava ja tyylikkäästi pukeutunut. Et varmaan ollut meikannut etkä ollut käynyt kampaajalla?

Minulla kävi aikamoinen tuuri. Löysin avoimen työpaikan ja laitoin avoimen hakemuksen suoraan toimitusjohtajalle. Vanha työntekijä oli juuri siirtynyt kilpailijalle, ja vetosin mahdollisuuteen näyttää käytännössä osaamiseni. Teimme sopimuksen kuukaudeksi, jonka aikana osoittaisin osaamistani.

Sain "työparilta" positiivista palautetta, ja kun toimitusjohtajan kanssa juttelimme jatkosta, kävi ilmi, että meillä on yhteisiä tuttuja. Myönsin ihan suoraan, että en omaa vuosien kokemusta, mutta olen valmis näyttämään mihin pystyn. Hän oli kuullut jo hyvää tehdyn kuukauden perusteella, olin ottanut hyvin haltuun kokonaisuuksia.

Laitettiin nimet vuodeksi puolen vuoden irtisanomisajalla. Aika näyttää mitä käy vuoden päästä, mutta onpa jotain laittaa CV:hen.

En oikein itsekään tiedä mitä tuossa tapahtui, sillä kovin tutuksi oli jo käynyt fraasi " Ikävä kyllä ette tulleet valituksi... ".

Asenteeni oli ihan eri, ja päätin lähestyä uudella tavalla työnantajaa.

Ap

Vierailija
11/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Todennäköisesti et tule olemaan tyytyväinen muuttuneeseen tilanteeseen.

Vierailija
12/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Onnittelut!

Vierailija
13/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea todellakin! Varsinkin tässä Suomen tilanteessa on todella hyvä saada työpaikka. Tuleva vuosi voi olla todella haasteellinen töiden löytymisen suhteen.

Vierailija
14/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kelpaat suominaisille. Tosin jos olet amis, niin ei ole helppoa. Onnittelut kuitenkin. Työtöntä miestä naiset ei tässä maassa ikinä huoli, vaikka tilaisuus tulisikin aina antaa.

Missä ap kirjoitti kumpaa sukupuolta hän on?

Vierailija
15/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi on normaalia järkevää opiskelijaelämää. Monelta vaan on todellisuus kaikonnut demaripolitiikan vuoksi.

Vierailija
16/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se mun työpaikka on? Kukaan ei tuu mua huolimaan töihin.

T: 14v on/off työttömänä

Vierailija
17/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi aikamoinen tuuri. Löysin avoimen työpaikan ja laitoin avoimen hakemuksen suoraan toimitusjohtajalle.

Koittaisit nyt edes skarpata vähän, tää sun satuilusi ei uponnut ainakaan minuun. En kyllä edes ymmärrä miksi teit koko epäjohdonmukaisen aloituksen?

"löysin AVOIMEN työpaikan ja laitoin AVOIMEN hakemuksen suoraan toimarille". jep jep.

Vierailija
18/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi aikamoinen tuuri. Löysin avoimen työpaikan ja laitoin avoimen hakemuksen suoraan toimitusjohtajalle.

Koittaisit nyt edes skarpata vähän, tää sun satuilusi ei uponnut ainakaan minuun. En kyllä edes ymmärrä miksi teit koko epäjohdonmukaisen aloituksen?

"löysin AVOIMEN työpaikan ja laitoin AVOIMEN hakemuksen suoraan toimarille". jep jep.

Kokoomuksen trolleja.

Vierailija
19/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut, tosi hieno juttu!

Vierailija
20/33 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnea AP. <3

Rahatilanteen paraneminen on tietysti suurin helpotus, kun pääsee töihin. Itsekin työttömyysjaksoja kokeneena tiedän, mikä tunne on ostaa vaatteita/laukkuja ns. normikaupoista. Vanhat tavat eivät kuitenkaan katoa mihinkään ja edelleen teen kirppiskierroksia, mutta nykyään näytän "siltä miltä muutkin", kun on varaa ostaa parempia laukkuja ja kenkiä. On myös ihana tunne kuulua johonkin porukkaan! Itse hain vitsillä työhön, jota en ikinä olisi kuvitellut tekeväni mutta siitä tulikin oma juttuni ja osa persoonaani. Enää en koe olevani syrjäytynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi