Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko varaat käyttörahaa matkoilla?

Vierailija
30.01.2023 |

Paljonko käytät/käytätte pariskuntana rahaa keskimäärin päivää kohden Euroopassa? Siis poislukien lennot ja majoitus.

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paikkoja, jossa käteinen ei käy, joten luottokortti on hyvä olla olemassa.Tosin on myös paikkoja jossa maksetaan vaan käteisellä.  Pankkikortti ei käy kaikkialla, ei vaan pelitä. Paikallista valuuttaa voi ottaa suoraan "seinästä" aina tarpeen tullen. Rahaa menee yleensä aina enemmän kuin kuvittelee. 

Vierailija
142/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kauan aikaa jo, noin 100€ per päivä, oli maa mikä hyvänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo mikään sossu. Mee töihin, parempaa neuvoa ei ole eikä tule.

Vierailija
144/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktkailuun varaton. kaupassakäyntimatkalle varaan n. 20€ / viikko. Matkailu on rikkaiden ja hyväosaisten hobby. Ja kiitos vaan, olin töissä ennen amputaatioita.

145/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon elämisen kuluihin menee yleensä saman verran kuin matkoihin ja majoitukseen.

Vierailija
146/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että saan syödä ja juoda hyvin.

Vierailija
147/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, missä ollaan ja mitä tehdään. Useina päivinä syödään ns. kansanravintoloissa eli juomineen joitain kymppejä per hlö/ateria, välillä syödään jossain paremmassa ravintolassa johon meneekin jo toistasataa/hlö. Ja jos syö erikoiskahvi/mehu/munakas tms. -aamiaisen jossain kivassa kahvilassa, kevyen lounaan ja vähän runsaammaa illallisen, menee niihin helposti halvimmillaankin 70-100€/päivä. Matkalle ei kuitenkaan lähdetä, jotta syötäisiin Mäkissä tms.Ruoka on iso osa matkaa. Nähtävyyksiin joitain kymppejä per matka. Automatkalla bensat, kaupunkimatkalla julkisen liikenteen liput ja Uber. Ehkä jotain ostoksia. Kyllä sitä rahaa palaa.

Vierailija
148/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan rahaa riittävästi. En ole vielä kertaakaan matkustanut ulkomaille säästämään. Usein tulee vielä takaisin kotimaahankin joku satanen kotiuduttaessa.

Vierailija
149/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä maassa Euroopassa. Kyllä nyt vähintään menee 300€/päivä.

Kiinnostavaa. Mihin teillä tuo raha menee ? Fine dining ?

Kyllähän tuon saa helposti menemään

Esim. Amsterdam

2 x lippu Anne Frank House 16.00€, yht 32€

2 x lippu Van Gogh Museo 19€, yht 38€

Aamiainen kahvilassa kahdelle yht. 30€

Lounas kahdelle yht. 40 €

Illallinen kahdelle keskitasoisessa ravintolassa, alkuruoka, jälkkäri, pullo viiniä. 120€

Tuliaisia läheisille 40€

Vierailija
150/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valitettavasti paivabudjettia. Ei ole mitaan budjettia. Viikon lomaan uppoaa helposti tuhansia. Siitakin huolimatta, etta yritan lapselle tehda itse iltapalan/ yhden aterian paivassa, kun en haluaa syottaa pelkkaa ravintolaruokaa. Ja me aikuiset syodaan vain 1 lammin ateria paivassa arjessa.

Itse olen kuin harakka kaiken kiiltavan peraan ja mies on taas asenteella lomalla saa menna mita menee. Tosi huono yhdistelma. Lomista ei jaa paljoo kateen suhteutettuna rahanmenoon. Tulee helpommin huijatuksi yms. Kuin ei ole kympin palle edes satasen. 

Mutta yleensa 100e/paiva/hlo on hyva varata. Nykypaivana ehka 200e kiitos inflaation

Vierailija
151/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme matkustele paljoa, mutta sitten kun mennään, ei pikkurahoja laskeskella kohteessa. Pari sataa pitää olla käteistä mukana, jos tulee korttiongelmia.

En ymmärrä niitä, jotka matkoillaan menevät syömään hernekeittoa johonkin räjäiseen hotelliin.

Vierailija
152/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt matkoilla.

2 kertaa ruotsinlaivalla.. silloin en ole laskenut yhtään mitä on mikäkin maksanut . Miksi pitäisi muutenkaan mitään budjetteja laskea mihinkään? Jos jotain haluan niin ostan sen ja thats it.

Vierailija
153/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että perheenä meillä on yleensä matkabudjetti poislukien majoitus ja matkat viikossa 3000€

Tuo voi olla paljon tai vähän, kun perhe on toisille yksi aikuinen ja kissa, kun toisille taas kaksi aikuista ja seitsemän lasta.. 

Vierailija
154/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritetään matkustaa yleensä melko pienellä budjetilla, tehdään yleensä 4vko reissu kerralla. 6hlö talous. Euroopassa menee 100€/päivä, Aasiassa 50€/päivä. Vuokrataan yleensä asunto (ei kuulu tuohon budjettiin) niin osa aterioista valmistetaan itse ja päivä rannalla/altaalla ei paljoa maksa, niin jää muille päiville enemmän rahaa.

Vierailija
155/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme matkustele paljoa, mutta sitten kun mennään, ei pikkurahoja laskeskella kohteessa. Pari sataa pitää olla käteistä mukana, jos tulee korttiongelmia.

En ymmärrä niitä, jotka matkoillaan menevät syömään hernekeittoa johonkin räjäiseen hotelliin.

Itse olen samaa mieltä tuosta hernekeitosta, mutta omaan makuuni hotellihuoneessa vietetään mahdollisimman vähän aikaa, joten en näe itse järkevänä vuokrata mitään ilmastoitua huonetta kummempaa. 

Jokainen tietysti tavallaan. 

Vierailija
156/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut mutta riittävästi per päivä

Vierailija
157/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En matkustele, koska on parempaakin tekemistä!

Voit käyttää av-palstaa myös ulkomailta ;)

Vierailija
158/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kuin te kaikki muut köyhät yhteensä!

Kyllä nyt jotakuta hiertää 😅 kun muut ne vaan reissaa

Vierailija
159/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu matkakohteesta ja millainen hintataso. Yleensä minulle riittää lämmöstä ja kulttuurista nauttiminen ja sen enempää ei tarvita. Eli ei mitään kalliita retkiä, huvipuistoja jne. Hotelli, aurinko ja syöminen riittää. En tykkää hössätä lomalla ja kiireetön ajanvietto pääosissa.

Vierailija
160/191 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kesällä reilaamassa Euroopassa. Meillä meni 250€/päivä sisältäen majoituksen 4-5 tähden majoituksessa ja junat ja bussit.  Reissu oli reilut 3vkoa. 

Ruoka oli todella hyvää ja halpaa verrattuna Suomen hintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi