Paljonko varaat käyttörahaa matkoilla?
Paljonko käytät/käytätte pariskuntana rahaa keskimäärin päivää kohden Euroopassa? Siis poislukien lennot ja majoitus.
Kommentit (191)
Luottokortti, mielellään ainakin pari erilaista. Riippuen kohteesta käteistä ehkä pari sataa, jos on kyseessä maa jossa luottokortit ovat tavallisia maksuvälineinä kuten Euroopassa yleensä on.
En yleensä varaa mitään tiettyä summaa, vaan rahaa menee se määrä mitä menee. Joskus menee ihan vain syömisiin ja muihin pakollisiin, toisinaan saattaa tehdä isompiakin ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole budjettia. Olen hyvätuloinen, ja voin käyttää ihan niin paljon kuin haluan. Joskus syön Michelin-ravintoloissa, toisinaan katuruokaa, ajan taksilla tai metrolla, ostan vaatteita tai olen ostamatta, ihan mitä sattuu huvittamaan.
Mikä on paras Micheli missä olet syönyt ja mitä söit ?
Pierre Gagnaire on paras.
Maksan kaiken K-Plussa Maksuaika kortilla.
Eihän sitä muuta tarvitse kuin jonkun luottokortin.
Tarpeeksi, saa Visa vinkua tarpeen mukaan.
Todella mielenkiintoista että jotkut ottavat käteisenä isompiakin summia mukaan.
Itse olen asunut useammassa maassa ja myös matkustanut paljon. Hyvin harvoin kannan käteistä mukanani enempää kuin 50-100e korkeintaan jolla selviää jo yhden päivän verran jos jostakin syystä menisi tietoliikenne niin poikki että kortilla ei pystyisi maksamaan tai sitä ei kykenisi käyttämään. Paikallista valuuttaa mukana on tätäkin harvemmin ja sitäkin yleensä vain jos olen erikseen paikanpäällä automaatista nostanut.
Ainoa poikkeus tässä kaikessa on ollut Myanmar jossa ei pankkipalvelut toimi, tai ainakaan toimineet n 10v sitten.
Muuten mukana aina ainakin kaksi eri luottokorttia (master & visa) ja eri pankkien myöntämänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
All-Inclusive lomalla ei periaatteessa tarvita rahaa ollenkaan, mutta meillä on yleensä ranta- / patikointi- / aktiviteettilomalla yhteensä reilu tonni per viikko käteistä mukana. Luotettavissa suuremmissa kauppaketjuissa maksamme kortilla, mutta muualla vain käteisellä. Lomailemme lähinnä Kanarialla.
Hirveä määrä käteistä. :o En ole koskaan käynyt Kanarialla, mutta eikö siellä tosiaan ole korttimaksaminen tällä vuosituhannella?
Ehei todellakaan ole. Liikkeissäkin katsovat pahalla, jos maksat kortilla, koska käteistähän ei lyödä kassaan. Ravintoloissa jätetään tippiä. Hotellien allasbaareihin käy yleensä vain käteinen. Kanarialla pärjää lähinnä käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuulu oikeastaan?
kiinnostaa tietää.
t. taskuvaras
Teemme tätä kyselyä eri maissa, jotta saisimme tilastotietoa siitä, minkämaalaisia meidän on tuottavinta siepata, kiristää ja ryöstää euroopassa.
Sanoisin että päiväbudjetti Euroopan maissa n 120e-125e /hlö.
Lounas juomineen: 25
Illallinen juomineen: 40e
Kahvi ja joku pieni välipala: 10e
Nähtävyyksien sisäänpääsy: 25e
Liikkuminen (julkisilla): 5-10e
Heräteostokset / muu: 10e
Jos pariskunta niin tämä 2x
Ja jos lapsi matkassa niin iästä riippuen joko puolet, täyden aikuisen hinta tai jotain siltä väliltä.
Me ollaan varattu yleensä 50-100 euroa per päivä ja per aikuinen. Miehellä on luottokortti mukana, kun mä en sellaista omista. Aina pitää olla käteistä mukana, kun joissain maissa kortilla maksaminen ei ole niin yleistä.
Expatistan on hyvä sivu kustannusten vertailuun eri kaupungeissa. Siinä voi jokainen painottaa omia kulutustottumuksiaan.
Enpä matkusta muuta kuin Sveitsiin. Rantamatkat ei kiinnosta.Vaihtelevat maisemat, siisti, turvallinen, upea. Rahaa varaan nelinumeroisen summan. Pikkukylissä ei kortit käy. Ihan ok sekin. Ja matkustan yksin.
En/emme varaa erikseen rahaa, käytämme sen verran kuin on tarpeen. Itse olen tykännyt matkoilla Visa Electronista sen turvallisuuden takia; vaikka lompakkoni varastettaisiin, niin sitä ei voi vinguttaa isommalla summalla kuin olen sille tilille siirtänyt, jos rahat loppuvat niin voin siirtää toiselta tililtä lisää.
Autovuokrat maksetaan luottokortilla, en tiedä pystyisikö niitä muulla tavalla maksamaankaan.
Meillä menee matkoilla rahaa ruokaan, sisäänpääsymaksuihin ja paikallisliikenteen lippuihin (+ siihen auton vuokraamiseen, jos kyse ei ole ihan vain kaupunkilomasta). Kumpikaan ei tykkää shoppailla. Majoitumme apartmenteissa, jotta voimme tehdä aamiaisen itse ennen kaupungille lähtöä. Kaupungilla sitten käydään vielä kahvilassa maistelemassa jotain paikallisia kahvileipiä.
Piru vie kirjoitti:
Missä ne Suomen köyhät/työttömät/opiskelijat/pieneläkeläiset ovat, kun näin kauhean isoja matkabudjetteja on?? Eli te rikkaat ihmiset, jotka matkustelette ympäriinsä, niin liikiäiskö joskus köyhälle oman maan kansalaiselle almu?? Tuntuu aika kohtuuttomalta tuhlata tonni tolkulla viikossa matkoihin, kun toinen saa 750€/kk ja yrittää tulla toimeen (ilman mitään tukia)! Hävetkää siis ja auttakaa omanmaalaisia!!
Hyvätuloiset maksaa veroina ne oman maan köyhien almut. Vai luuletko että raha tulee kaupan seinästä? Silloin saa ihan hyvillä mielin reissata. Kouluttaudu ja hommaa hyväpalkkainen työ niin onnistuu, lääkikseen, oikikseen, kauppakorkeaan on haku tänäkin keväänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
All-Inclusive lomalla ei periaatteessa tarvita rahaa ollenkaan, mutta meillä on yleensä ranta- / patikointi- / aktiviteettilomalla yhteensä reilu tonni per viikko käteistä mukana. Luotettavissa suuremmissa kauppaketjuissa maksamme kortilla, mutta muualla vain käteisellä. Lomailemme lähinnä Kanarialla.
Hirveä määrä käteistä. :o En ole koskaan käynyt Kanarialla, mutta eikö siellä tosiaan ole korttimaksaminen tällä vuosituhannella?
Ehei todellakaan ole. Liikkeissäkin katsovat pahalla, jos maksat kortilla, koska käteistähän ei lyödä kassaan. Ravintoloissa jätetään tippiä. Hotellien allasbaareihin käy yleensä vain käteinen. Kanarialla pärjää lähinnä käteisellä.
Ymmärsinkö oikein etteivätkö he siis anna kuittiakaan? Ns. tiskin alta myydään ja siksi halutaan käteistä?
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaiken K-Plussa Maksuaika kortilla.
Eihän sitä muuta tarvitse kuin jonkun luottokortin.
Oletin että kyse oli budjetista.
Mä budjetoin noin satasen per päivä per hlö. Shoppailut erikseen.
Antaa kuitin kyllä, ihmettelee joskus miksi ei ikinä käteistä suomalaisen matkassa. Luulevat köyhiksi kun kortilla maksetaan.
Varaa tippiä kuitenkin, niillä on tosi pienet palkat.
Me olimme juuri Puerto de la Cruzissa kolme viikkoa. Meillä oli kaksio hotellissa, ei aterioita. Kun laskettiin kuitit, niin kaikkineen meni 1200 eli vähän yli 50€/pv.
Joka päivä syötiin lounas ravintolassa. Yleensä tilattiin pieniä annoksia 3-5 ja jaettiin ne plus leipää ja lasit viiniä. Niihin meni n.20-25€. Aamiainen tehtiin itse ja illaksi haettiin usein jotain valmista tai paistettiin kalaa tai pihvit ja syötiin parvekkeella. Ostettiin viikkoliput ja ajeltiin Titsalla ympäri saarta. Kahvilla käytiin parikin kertaa päivässä, cortado maksoi 1€, pieni olut 1,20. Konsertissakin oltiin ja vaelluksella.
Kesällä 2022.