Paljonko varaat käyttörahaa matkoilla?
Paljonko käytät/käytätte pariskuntana rahaa keskimäärin päivää kohden Euroopassa? Siis poislukien lennot ja majoitus.
Kommentit (233)
En ole koskaan laskenut, menee sen verran kuin menee.
Vierailija kirjoitti:
0€. Turhaa ympäristön paskaamista koko matkailu ja ei tarvitse sitten itkeä isona kun ei ole omaisuutta.
Mitä sillä omaisuudella sitten tekee? Elämästä kannattaa nauttia. Niin, satasen päivä on meillä riittänyt kahdelle ihan hyvin. Autolla on ajeltu enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä maassa Euroopassa. Kyllä nyt vähintään menee 300€/päivä.
Kiinnostavaa. Mihin teillä tuo raha menee ? Fine dining ?
Sivusta, kyllähän 300€ menee kevyesti, jos shoppailee (ei mitään lux vaan normi) ja syö hyvin
50 eurolla ruokaa ja joka päivä 250e shoppailu? Montako matkalaukkua tarvitset palatessa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta, kyllähän 300€ menee kevyesti, jos shoppailee (ei mitään lux vaan normi) ja syö hyvin
50 eurolla ruokaa ja joka päivä 250e shoppailu? Montako matkalaukkua tarvitset palatessa??
Ostan oikeastaan kaikki vaatteeni Espanjasta tai Italiasta. Ei mitään kalliita normimerkkejä vaan enemmänkin sellaisia joita ei jokaisella tule vastaan. Esim. kenkiä ostan muutamat/reissu ja maksavat noin 200,-/pari. Laadukkaat ja hyvännäköiset maksaa joka puolella maailmaa. Sitten tietysti paitoja, housuja, hameita ja takkeja. Näitä, jos löydän jotain hyvännäköisiä. Normaalisti mun mies löytää parhaimman näköiset
Vierailija kirjoitti:
Emme matkustele paljoa, mutta sitten kun mennään, ei pikkurahoja laskeskella kohteessa. Pari sataa pitää olla käteistä mukana, jos tulee korttiongelmia.
En ymmärrä niitä, jotka matkoillaan menevät syömään hernekeittoa johonkin räjäiseen hotelliin.
Jep. Edullisia paikallisten suosimia lounaspaikkoja löytyy jokaisesta matkakohteesta. Saa tutustuttua oikeisiin paikallisiin ruokiin. Ja hotelliksi kelpaa lähes mikä vaan sopivalla paikalla, aamiaisella pärjää pitkälle. Satasen päivä ja tonni varaksi, niin meillä. Toki halvallakin voi selviytyä mutta enää ei ole tarvetta nuukailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan oikeastaan kaikki vaatteeni Espanjasta tai Italiasta. Ei mitään kalliita normimerkkejä vaan enemmänkin sellaisia joita ei jokaisella tule vastaan. Esim. kenkiä ostan muutamat/reissu ja maksavat noin 200,-/pari. Laadukkaat ja hyvännäköiset maksaa joka puolella maailmaa. Sitten tietysti paitoja, housuja, hameita ja takkeja. Nä
Joka kerta kun matkustat, uusit vaatekaappisi sisällön? ? Vai käytkö matkalla vain useamman vuoden välein?
Me eletään lomalla suurin piirtein samalla budjetilla kuin kotonakin, olen huomannut, että lomalla menee vähemmänkin. Ollaan kaksi tai kolme kuukautta talvella. Tehdään itse aamiainen ja päivällinen. Päivät ollaan aktiivisia, ladataan matkakortille aikaa, käydään pari kertaa päivässä kahvilla 1 - 2€, lounaalla ehkä joka toinen päivä. Nyt oltiin monena päivänä La Lagunassa, yliopistokaupungissa, kolmen ruokalajin set menu oli 9 - 11€, siihen kuului lasillinen olutta tai viiniä.
Yhteensä kuukaudessa menee täällä n.1500 kahdelta. Sisältää kaiken parturit ruuat, juomat, huvit, bussiliput yms) Asuminen sitten erikseen tietenkin.
En ole laskenut tai miettinyt, maksan vaan luottokortilla kaiken.
Keskimäärin 100 euroa pariskuntana on riittänyt käyttörahaa. Jonain päivänä ei ole mennyt oikein mitään jos on ollut matkaohjelmassa käyntikohteita. Toisena päivänä jos on käynyt jossain erityisessä paikassa syömässä tai halunnut ostaa jotain erityistä, voi mennä vähän ylikin. Mutta 100e on hyvin riittänyt. Minulla ei ole enää ollut suurta tarvetta kauheasti ostaa mitään tavaraa. Itse matkakokemus ja valokuvat matkalta antavat jo paljon.
Ihmettelen kuinka vähän täällä käytetään rahaa matkan aikana. Näyttää siltä että useat käyttävät valmismatkoja!! Miksi ihmeessä? Pääsette paljon halvemmalla ja parempiin hotelleihin tai AIrbnb asuntoihin kun itse valitsette. Näin jää rahaa muuhunkin, esim oikeasti hyviin ravintoihin. En käy Michelin ravintoloissa mutta hyvissä paikallisissa, joissa vähemmän turisteja. Ne ovat minulle elämyksiä. Kahdelta menee 150-250,-/ruokailu, mutta kyllä 2-3 kertaa viikossa tämän kestää ja saa jotain oikeasti mieleenjäävää.
Vierailija kirjoitti:
Piru vie kirjoitti:
Missä ne Suomen köyhät/työttömät/opiskelijat/pieneläkeläiset ovat, kun näin kauhean isoja matkabudjetteja on?? Eli te rikkaat ihmiset, jotka matkustelette ympäriinsä, niin liikiäiskö joskus köyhälle oman maan kansalaiselle almu?? Tuntuu aika kohtuuttomalta tuhlata tonni tolkulla viikossa matkoihin, kun toinen saa 750€/kk ja yrittää tulla toimeen (ilman mitään tukia)! Hävetkää siis ja auttakaa omanmaalaisia!!
Ymmärrän kyllä, tasan ei käy onnen lahjat. Ollaan matkusteltu ja matkustellaan edelleenkin vaikka työttömiä tällä hetkellä ollaan. Vuosikymmeniä on töitä tehty ja veroja maksettu ja säästetty niin ehkä voi hyvällä omallatunnolla tehdä mitä haluaa, jopa matkustella. Eikä olla rikkaita tosiaankaan, silti autellaan omia vanhuksia. Mitäs varten niitä töitä onkaan tehty....eikä hävetä.
Satasen päivä suunnilleen yleensä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kuinka vähän täällä käytetään rahaa matkan aikana. Näyttää siltä että useat käyttävät valmismatkoja!! Miksi ihmeessä? Pääsette paljon halvemmalla ja parempiin hotelleihin tai AIrbnb asuntoihin kun itse valitsette. Näin jää rahaa muuhunkin, esim oikeasti hyviin ravintoihin. En käy Michelin ravintoloissa mutta hyvissä paikallisissa, joissa vähemmän turisteja. Ne ovat minulle elämyksiä. Kahdelta menee 150-250,-/ruokailu, mutta kyllä 2-3 kertaa viikossa tämän kestää ja saa jotain oikeasti mieleenjäävää.
En nauti ravintolassa käymisestä eikä mikään ruoka olisi minulle 75-125e/kerta arvoista. En vaan arvosta ruokaa sillä tavalla, enkä jaksaisi istua jossain monen ruokalajin verran. Nautin paljon enemmän siitä että nappaan jotain helppoa kympillä mukaan ja syön puiston penkillä.
Vierailija kirjoitti:
Me varataan aina hotellit ja lennot tai laivamatkat jos tarvii, itse. Hotellilla ei juuri ole muuta väliä kuin sijainti ja aamiainen. Paikallisten suosimat lounaspaikat ovat myös omia suosikkejamme ja useimmiten lounas maksaa 5- 10 euroa plus oluet ja viinit. Ja saa oikeaa paikallista maukasta ruokaa. Ns. hienot ravintolat ei oikein kiinnosta, useinhan ne juuri onkin turisteille suunnattu. Ja ruoka- annokset pienehköjä tekemällä tehtyjä viritelmiä. Ainakin kaupunkien keskustoissa olevat.
Valmismatkassa on se hyvä puoli että yhteydet pelittää. Jos käy jotain niin pääset seuraavalla kulkupelillä ja hotelli ei lähde alta. Usein myös hotellissa on hyvä aamupala millä jaksaa pitkälle.
Meilläkään ei pankkitilin puolesta ole hätää mutta en näe mitään järkeä ahtautua turistien suosimiin ravintoloihin hiihtolomalla tai heinäkuussa, muulloin voivat olla kivoja ja edullisiakin. Monissa paikoissa on hyvät ruokakaupat mistä voi edullisesti ostaa evästä puistoon tai rannalle. Baltiassa saa kivan keittolounaan tai annoksen kotiruokaa muutamalla eurolla, usein leipä ja maito kuuluu annokseen.
Meillä mies tykkää enemmän katsella nähtävyyksiä ja varmaan kävisi enemmän "turistipaikoissa". Me ollaan teinin kanssa enemmän niitä kirja kainalossa kulkijoita, mennään sinne minne paikallisetkin menevät. Muutamana päivänä lomalla jakaudutaan kahteen porukkaan osaksi päivää, on toiminut oikein hyvin :)
todella asiattomia vastauksia paljon. missä taso?
itsellä menee mahdollisimman vähän, 5-15 euroa päivässä. pesen pyykit hotellilla, teen itse ruuat yms.
Matkustan yksin omin neuvoin. 20-30€ päivässä korkeintaan.
Vierailija kirjoitti:
todella asiattomia vastauksia paljon. missä taso?
itsellä menee mahdollisimman vähän, 5-15 euroa päivässä. pesen pyykit hotellilla, teen itse ruuat yms.
Kannattaa kokeilla joskus myöskin lomaa. Kaikkien pitäisi joskun nauttia.
Lähes 40 maassa olen käynyt, enkä olisi pystynyt ilman tiukkaa budjettia.
Riippuen maasta, n.10-30e päivässä majoitusten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
En voi laskea/päivä, mutta viikossa menee hotellin lisäksi noin 2000€/viikko. Siinä shoppailut, ruoat, ym.
Kiersin länsi-amerikan nähtävyydet ja kansallispuistot kuukaudessa autolla, n.2500 eurolla, sisältäen lentoliput. Mitä hanhenmaksapalleroita te oikein syötte?
En voi laskea/päivä, mutta viikossa menee hotellin lisäksi noin 2000€/viikko. Siinä shoppailut, ruoat, ym.