Avantouinti askarruttaa
Tai uinnista ei voi puhua, vaan lyhyestä kastaumisesesta kylmään veteen.
Olen harrastanut tuota muutamia vuosia - vajaa 10 v sitten.
Nyt tuntuu, etten halua kiusata itseäni. Tuntuu, että riskeeraan terveyteni, vaikka avannossa pulahtamista pidetään terveellisenä.
Mitä mieltä ollaan? Kannattaako toimia vastoin omaa intuitiota?
Aloin ajatella asiaa, kun kuulin että eräs kaverini käy usein avannossa (vuosia) ja on välttynyt kaikilta flunssilta. Itse sairastin koronan tai 'multi-infektion', ja sen jälkeen en ole tervettä päivää nähnyt.
Kommentit (9)
Käyn joka viikko avannossa. Todellakin suosittelen. Minulla on jäänyt flunssat ja kivut avantoon.
Käyn säännöllisesti ja mulla auttaa lihaskipuihin. Mutta ei kait sinne mitään järkeä ole väkisin mennä, jos ei huvita. Intuitiosta en ehkä kuitenkaan puhuisi.
Sairaana ei avantoon. Mutta muutenhan tuo on hyvinkin terveellistä.
Terveys- tai missään muissakaan asioissa ei yleensä kannata luottaa omaan intuitioon, vaan asiantuntijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sairaana ei veteen.
Niinpä. Eli turha miettiä koko asiaa niin kauan kuin jatkuva sairastelu jatkuu. Ongelma ratkaistu.
Kannattaa toimia vastoin omaa intuitiota. Siinäpä sitten huomaa miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti ja mulla auttaa lihaskipuihin. Mutta ei kait sinne mitään järkeä ole väkisin mennä, jos ei huvita. Intuitiosta en ehkä kuitenkaan puhuisi.
Miksi ei saa sanoa intuitio? 🤔 Pyrin 'kuuntelemaan' kehoani ja vältän tekemästä asioita, mistä se viestittää 'en tykkää'.
Tuo "ei huvita" ei ole pätevä argumentti, kun ei minua (ja aikuisia ihmisiä ylipäätään) huvita monikaan asia, mutta tehdä pitää. Ja on hyväksikin tehdä.
Mulla myös nivelrikko alkanut oireilla pitkästä aikaa tuon virustartunnan jälkeen. Mietin, auttaisiko avannossa käynti.
Juu, ei sairaana avantoon, mutta sairas olo vaan jatkuu ja jatkuu. Jospa kylmäaltistus olisi shokkihoitoa ja sairas olo jäisi avantoon?
Onkohan tutkimusta, miten koronan sairastaminen vaikuttaa esim. sydämeen ja verenkiertoon pikällä aikavälillä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa toimia vastoin omaa intuitiota. Siinäpä sitten huomaa miten kävi.
Samaa mieltä. Vaikka saattaa jänskättää pitkän tauon jälkeen niin ei muuta kuin avantoon vaan koska se karaiseee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa sanoa intuitio? 🤔 Pyrin 'kuuntelemaan' kehoani ja vältän tekemästä asioita, mistä se viestittää 'en tykkää'.
Tuo "ei huvita" ei ole pätevä argumentti, kun ei minua (ja aikuisia ihmisiä ylipäätään) huvita monikaan asia, mutta tehdä pitää. Ja on hyväksikin tehdä.Mulla myös nivelrikko alkanut oireilla pitkästä aikaa tuon virustartunnan jälkeen. Mietin, auttaisiko avannossa käynti.
Juu, ei sairaana avantoon, mutta sairas olo vaan jatkuu ja jatkuu. Jospa kylmäaltistus olisi shokkihoitoa ja sairas olo jäisi avantoon?
Onkohan tutkimusta, miten koronan sairastaminen vaikuttaa esim. sydämeen ja verenkiertoon pikällä aikavälillä?
Onpa nyt vaikeaa. Mene kokeilemaan auttaako, sillähän se selviää. Mua kyllä huvittaa aika monikin asia, ihan vielä aikuisenakin, että äläpä yleistä omia tuntemuksiasi. Mutta jos haluat uskoa intuitioihisi niin sitten jätät menemättä.
Sairaana ei veteen.