Kerro lomamatkasta jota kadut ja siitä, miksi kadut sitä
Olin vuosia sitten matkalla joulun aikaan Wienissä ja Budapestissa. Ensin menin Wieniin, jossa vietin viikon, sitten matkasin junalla viikoksi Budapestiin. Wien oli aivan mahtava, hostellimajoitus oli hotellitasoinen ja kaikki todella hyvin. Budapestissä kaikin puolin paska majoitus (+paikan hullu pomo) pilasi koko Unkarin osuuden reissusta, mutta uutena vuotena joka paikka oli täynnä enkä pystynyt vaihtamaan majoitusta. Lisäksi tulin huijatuksi kerran ostoksia tehdessäni, mikä ei kyllä parantanut asiaa yhtään.
Kadun sitä, että en pysynyt Itävallassa koko kahta viikkoa. Harkitsin alunperin meneväni Salzburgiin viikoksi Wienin lisäksi, mutta jostain keksin Budapestin.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Miksi katuisin? Katuminen on jotain jonka olen itse jotenkin väärin tehnyt tai sössinyt?
Ajatteoin, että kaduttaa, että ylipäänsä tuli valittua ko. matkakohde. Että olisi pitänyt mennä jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katuisin? Katuminen on jotain jonka olen itse jotenkin väärin tehnyt tai sössinyt?
Ajatteoin, että kaduttaa, että ylipäänsä tuli valittua ko. matkakohde. Että olisi pitänyt mennä jonnekin muualle.
Tai jos matkaseura on syvältä, niin voi katua sitä ettei mennyt jonkun muun kanssa tai yksin.
Vierailija kirjoitti:
Dominikaaninen tasavalta, kehitysmaa jossa paikalliset kyräilevät ikävästi ja kohtelevat eläimiä, esimerkiksi ryhävalaita, huonosti. Siis niitä vedessä uivia valaita, tämä ei ollut mikään kiertoilmaus. Jos menisin sinne uudelleen, menisin all-inclusiveen jossa ei tarvitsisi olla paikallsiten kanssa tekemisissä.
Täysin erilainen kokemus, olemme olleet tekemisissä vain paikallisten kanssa. Sukua siellä.
Toki rikollisuutta on kuten missä tahansa (ei kultakäätyjä kaulassa!) mutta koskaan ei ole tapahtunut mitään.
Missään tapauksessa en itse menisi siellä(kään) AI.
Huonoa Amerikan vaikutus ja jenkkituristit
Kaikkein turhin ja ärsyttävin reissu oli Teneriffalle, Playa de las Americasiin, tammikuussa, 80-luvun lopulla.
Oli kylmä, meressä kylmä vesi.
Huonoja ruokaravintoloita, huono ja kylmä huoneistohotelli, jossa ei tullut lämmintä vettä. Vatsatauti. Meluavia brittejä. Huumeita tarjottiin kadulla. Eräässä baarissa juomani terästettiin tietämättäni niin, että jo parin kulauksen jälkeen päässä pyöri ja oksetti. Turisteja kusetettiin monella tavalla. Täysin turha ja vastenmielinen reissu.
90-luvun alkupuolella kahdestaan kaverin kanssa elokuussa Kreikkaan, rantalomalle.
Matkaseura osoittautui niin valittavaksi, kiukkuiseksi ja kyräileväksi, että kaduin matkalle lähtöäni miltei samantien.
Tälle kaverilleni ei esimerkiksi kelvannut hotellin henkilökunta, vaan se toimi monessa asiassa hänen mielestään väärin. Hän valitti ja vertasi jatkuvasti tätä matkakohdettamme toiseen, jossa oli ollut paremmassa hotellissa.
Yhteinen matkailumme jäi tähän yhteen kertaan. Matkalle kaipaan iloisempaa seuraa.