MIten teette aloitteen?
Jos joku henkilö kiinnostaa, jota näet jatkuvasti, mutta ette koskaan ole viestitelleet tai sosiaalisessa mediassa jutelleet, niin teet selväksi, että olet kiinnostunut?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei kannata lähestyä naista.
Jos se tulee ei-toivotulta tahoilta, se on automaattisesti rosis.
Kannatan että molemmat sukupuolet lähestyy toisiaan, jos kiinnostavan kohtaa... Mutta tuo "en voi lähestyä naista, joudun linnaan" on kyllä varmaan paskin pakotus. Tuskin kukaan rupeaa ahdistelua kiljumaan jos kirjaimellisesti kysyt kiinnostaisiko lähteä kahville, vaihdettaisko numeroita tms. Eri asia jos menet kysymään "haluaisko likka nussia" tjsp.
Se on naisesta kiinni, että minkä hän kokee ahdisteluksi. Ei siis ole mitään itsestäänselvää "turvallista vyöhykettä" jolla pysymällä välttyisi tuomiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaatii aina rohkeutta. Jos oikein kovasti haluaa lähestyä - sitten vain menoksi.
Mutta mitä sanoa?
-ap
Klassikko: kehu hänen ulkonäköään tai kerro hänen näyttävän mielenkiintoiselta. 90% miesten aloitteista alkaa näin.
Niin totta, niin kliseistä, niin typerää. Minkälainen ihminen "näyttää mielenkiintoiselta"? -Is she beautiful? -Well, what can I say? She looks... interesting, I guess.
Vierailija kirjoitti:
Ensin avataan tilannesidonnainen keskustelu. Näitä pieniä sananvaihtoja ja tervehtimisiä voi olla useampia, jos tapaatte säännöllisesti jonkin harrastuksen tai muun yhteydessä. Näin teistä tulee tuttavia, ja vasta sitten keskustelua viedään henkilökohtaisempaan suuntaan.
Jos tapaaminen ja tuttavuuden muodostaminen ei ole mahdollinen, niin silti avataan ensin tilannesidonnainen keskusteluyhteys ja tunnustellaan maaperää ennen ehdotusta jatkaa tutustumista myöhemmin.
Juuri näin! Tällä tavalla normaalit ihmiset ovat vuorovaikutuksessa toistensa kanssa. Pitäisi olla itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti kaikille ei ole.
Metoon keksimisen jälkeen en ole tehnyt aloitteita. Nainen kyllä tekee aloitteen, jos on kiinnostunut. Ei ole ollut kiinnostuneita naisia yhtään, joten turhaan näköjään tein aloitteita ennen metoota.
T.Mies
Vierailija kirjoitti:
Metoon keksimisen jälkeen en ole tehnyt aloitteita. Nainen kyllä tekee aloitteen, jos on kiinnostunut. Ei ole ollut kiinnostuneita naisia yhtään, joten turhaan näköjään tein aloitteita ennen metoota.
T.Mies
Minkälaisia aloitteita teit ennen metoota?
Flirttailen miehelle eli hymyilen, vitsailen ja hassuttelen. Katson pitkään silmiin ja hymyilen. Teen tikusta asiaa, leikittelen hiuksilla tai keimailen. Yleensä mies sitten kysyy treffeille, jos on kiinnostunut tai vapaa.
Olen tehnyt neutraalin aloitteen ja nyt mies vain tuijottaa minua ja minä häntä. Hämmentyi miesparka. Mitä tehdä, miehet?
Kysyn tietenkin onko pyypyy valmiina valtavalle rakkauden smeisselilleni, oikealle toteemille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt neutraalin aloitteen ja nyt mies vain tuijottaa minua ja minä häntä. Hämmentyi miesparka. Mitä tehdä, miehet?
Kysy haluaako nähdä pyypyyn.
Pitäisi olla sellainen vanhanaikainen iskukerho. Siinä voisi kerhotapaamisessa ihan omalla tyylillään lähestyä toista ja kaikki käy, huumorilla. Ujo saa punastua ja räväkämpi ladella tuhmemman aloituksen. Loukkaantuminen on kielletty iskukerhossa, mutta lääppiä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Puppua! Kohtelias ja kiva keskustelu ei haittaa ketään. Suosittelen ihan kaikille sosiaalisten taitojen opettelua ja sitä että ei kiinnosta tarkoittaa ettei tosiaan kiinnosta ja parasta antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
En tee.
T. Nainen, jolla ei ole itseluottamusta
Samat.
t. mainitunlainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.Mies
Minkälaisia aloitteita teit ennen metoota?
Veikkaan että persiistä kii ja "mennääks panee?" Miksi muuten metoo ois ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on neutraali aloite? N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puppua! Kohtelias ja kiva keskustelu ei haittaa ketään. Suosittelen ihan kaikille sosiaalisten taitojen opettelua ja sitä että ei kiinnosta tarkoittaa ettei tosiaan kiinnosta ja parasta antaa olla.
Niin sitä pitäs jutella niin joutavia että asia ei vahingossakaan kiinosta. Naiset tietää mitä me miehet haluttaisi mutta siitä ei ainakaan voi ouhua. Joo ilmoja pidellyt ja lähdetkö joskus kahville? (aamukahville)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sitä pitäs jutella niin joutavia että asia ei vahingossakaan kiinosta. Naiset tietää mitä me miehet haluttaisi mutta siitä ei ainakaan voi ouhua. Joo ilmoja pidellyt ja lähdetkö joskus kahville? (aamukahville)
Jos sun kommunikointitaidot on tätä luokkaa niin ei ihme jos ei ketään kiinnosta.
Puheenaiheen voi tietenkin valita tilanteen mukaan ja antaa keskustelun edetä luontevasti, siinä samalla huomaa onko mitään yhteistä ja kannattaako edes ehdottaa treffejä.
Olen keksinyt jonkin erittäin typerän tekosyyn miksi muka tarvitsen kiinnostuksenkohteeni numeron tms, sitten alkanut juttelemaan kaikenlaista. Kyllä useimmat ihmiset ovat tajunneet etten minä ihan vaan tylsyyttäni heille laita viestiä. Jos vaikuttavat kiinnostuneilta ja vastaukset ovat paria sanaa pidempiä niin olen pyytänyt treffeille.
Vähän aikaa sitten vamppasin firman bileissä nuoremman miespuolisen työkaverin ihan klassisesti kehumalla ulkonäköä ja sitten myöhemmin illasta ilmoittamalla hänelle, että sä lähet mun mukaan. Tiesin, että tyyppi on sinkku ja olen ollut hänestä kiinnostunut kyllä. Ei tarvinnut paljoa houkutella, eli tämä tyyli toimi sillä kertaa. Yleensä en kyllä ihan näin suoraan toimi.
Miten teet aloitteen:
Tunnistaudu ja tee aloite
Ennen aloitteen lisäämistä palveluun ja lähettämistä oikeusministeriöön on hyvä tarkistaa seuraavat asiat:
1. Olet tutustunut ohjeisiin aloitteen vastuuhenkilölle
2. Aloiteteksti on laadittu huolella (Tekstiä ei voi muuttaa kannatusilmoitusten keräyksen alettua)
3. Aloite on laadittu ehdotukseksi uudeksi laiksi tai ehdotukseksi vanhan lain kumoamisesta tai muuttamisesta
Tutustu aloitteen tekemiseen
Voit tutustua aloitteen tekemiseen ennen kuin lisäät aloitteesi palveluun. Tutustuminen aloitteen tekemiseen ei edellytä kirjautumista palveluun.